ροή ειδήσεων

Άρχισαν οι καταγγελίες για τους ελέγχους στην βραχυχρόνια ! | “Κενό γράμμα” λέει ο Σύλλογος εργαζομένων στις ΠΥΤ



Χωρίς στοιχεία, χωρίς πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων, χωρίς διαδικασίες και χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο, είναι αδύνατο να γίνουν έλεγχοι στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης σύμφωνα με το νέο νόμο, η ισχύς του οποίου ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου. Την πολύ σημαντική αυτή καταγγελία κάνει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού του υπουργείου Τουρισμού!


Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρει ο Σύλλογος σε ανακοίνωσή του που βρίσκεται σε γνώση του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, “Οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού, όχι μόνον δεν έχουν πρόσβαση σε βάση δεδομένων όπου να αποτυπώνονται τα οικήματα που υπάγονται σε καθεστώς βραχυχρόνιας μίσθωσης [με “ζωτικά” για τον έλεγχο επί μέρους στοιχεία όπως Ονοματεπώνυμο δικαιούχου, Ονομασία Εταιρικού Σχήματος σε περίπτωση νομικού προσώπου, ΑΦΜ και Δ.Ο.Υ. (για την επιβολή πιθανού χρηματικού προστίμου), ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο επικοινωνίας, κ.α.]. Στην ενδεχόμενη αντιπρόταση «ε, μπείτε στην σελίδα της AirBnB και αναζητήστε τα στοιχεία», η – αυτονόητη και πασίγνωστη – απάντηση είναι πως οι συγκεκριμένες πλατφόρμες, για λόγους δικής τους διασφάλισης, ΔΕΝ απελευθερώνουν οιοδήποτε στοιχείο επικοινωνίας εάν δεν έχει προηγηθεί κράτηση (και πληρωμή αυτής) μέσω δηλωμένης πιστωτικής ή/και χρεωστικής κάρτας”.



Επιπροσθέτως ο Σύλλογος κάνει λόγο για απουσία από το νόμο λειτουργικών προδιαγραφών που έχουν να κάνουν με την ποιότητα του καταλύματος, ενώ αναφορικά με την παροχή στοιχείων από τις κατά τόπους ΔΟΥ υπογραμμίζει: “Άραγε, οι Δ.Ο.Υ. και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, θα μας δώσουν τα ζητούμενα στοιχεία προκειμένου να ξεκινήσει η όλη διαδικασία; Για την ενημέρωση λοιπόν ημών και υμών, η υπό αυστηρές προϋποθέσεις χορήγηση στοιχείων αναφορικά με τα οικήματα Βραχυχρόνιας Μίσθωσης υπάγεται «… στο Άρθρο 3 της ΠΟΛ 1154/01.08.2018, όπου θα πρέπει πρώτα να συμπληρωθούν από την αιτούσα Υπηρεσία υποχρεωτικά τα Πεδία που περιλαμβάνονται στο Υπόδειγμα Γ1 (περίπτωση ΣΤ΄ της Παραγράφου 1 του Άρθρου 21 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ.) – Εξουσιοδοτημένοι Υπάλληλοι Δημοσίων Υπηρεσιών, Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου κλπ.), με αποστολή στο Τμήμα ΣΤ΄ Υποδοχής Αιτημάτων και Διασφάλισης Νομιμότητας Διαδικασιών της Διεύθυνσης Υπηρεσιών Δεδομένων (Δ.ΥΠΗ.ΔΕΔ.)…». Παράλληλα, οι Δ.Ο.Υ. «…δεν έχουν την τεχνική δυνατότητα για χορήγηση στοιχείων για πληθώρα φορολογούμενων εκτός και αν σταλεί κάποια διευκρινιστική εγκύκλιος μετά την εφαρμογή του Νόμου, δηλαδή μετά την 01.10.2025». Τάδε έφη απάντηση / ενημέρωση της ΑΑΔΕ (εν προκειμένω Δ.Ο.Υ. Βόλου 26288/26.09.2025). Έως και σήμερα, μια τέτοια εγκύκλιος δεν υφίσταται. Βεβαίως, η απάντηση είναι ακόμη πιο εκτενής και πολυδαίδαλη, αλλά η ουσία είναι η εξής: «Θα πάρετε κάποια στιγμή κάποια στοιχεία, θα το δούμε πότε, εάν και εφόσον…». Όλα τα παραπάνω, θα έπρεπε να είχαν ήδη υλοποιηθεί εδώ και καιρό. Όμως…”.

Με αυτά τα δεδομένα η πρόταση της ΠΟΞ για υποχρεωτική ανάρτηση των πιστοποιητικών – δικαιολογητικών για τις κατοικίες που χρησιμοποιούνται για βραχυχρόνια μίσθωση στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ που ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ δημοσίευσε το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, αποκτά ξεχωριστή σημασία!

Η ανακοίνωση

Η ανακοίνωση έχει ως ακολούθως:

“ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Με αφορμή την κατά Ν. 5170/2025 έναρξη ελέγχων σε οικήματα υπαγόμενα σε καθεστώς Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, ήδη από τη 01.10.2025, ο Σύλλογός μας, παραθέτει τα ακόλουθα:
Εν αρχή, χαιρετίζουμε την συγκεκριμένη ελεγκτική διαδικασία, έστω και αν ήρθε (πάρα) πολύ αργά, καθώς διαφαίνεται πως απλώνει (επιτέλους) ένα πέπλο εποπτείας σε μια δραστηριότητα που βασίστηκε (και βασίζεται) στον αυτοθαυμασμό και κατά πολλούς στην ασυδοσία, προσπαθώντας να επουλώσει μια πληγή που ο τουριστικός κλάδος έχει ονοματοδοτήσει, χωρίς περιστροφές ως “παραξενοδοχία”.

Ωστόσο, ο πομπωδώς ανακοινωθείς στόχος, απέχει μακράν από την πραγματικότητα.

Τι εννοούμε ; Για πάμε να δούμε:

Σύμφωνα λοιπόν με την κείμενη νομοθεσία «διενεργούνται επιτόπιοι έλεγχοι στον χώρο που μισθώνεται και έχει δηλωθεί στην ειδική πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) από υπαλλήλους του Υπουργείου Τουρισμού (…). Τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν από τον έλεγχο, προηγείται ενημέρωση με κάθε πρόσφορο τρόπο προς τον διαχειριστή του ακινήτου, για να προσκομίσει κάθε στοιχείο που επιβεβαιώνει τη συνδρομή των προδιαγραφών (…)». Ως εδώ καλά. Όμως:



Στοιχείο 1ο: Νομοθετήθηκαν άραγε υποτυπώδεις έστω Λειτουργικές Προδιαγραφές ; Η απάντηση είναι απλή: ΟΧΙ. Επομένως, η διερεύνηση καταγγελίας διαμένοντα για κατακρήμνιση της προσφερόμενης ποιότητας (πόσο μάλλον δε σε σχέση με τα υποσχόμενα μέσω λ.χ. του διαδικτύου εν ήδη παραπλάνησης), τα χαμηλά κιγκλιδώματα, η προβληματική (να πούμε κακή ; ) ποιότητα εξοπλισμού, η προβληματική ευταξία και καθαριότητα, αίτια δηλαδή που για τα κατά Ν. 4276/2014 Τουριστικά Καταλύματα αποτελούν λόγο δρομολόγησης διοικητικών κυρώσεων, για τα οικήματα Βραχυχρόνιας Μίσθωσης είναι ψιλά γράμματα, κάπου στο απυρόβλητο…
Δεν φαντάζεστε πόσες τέτοιες καταγγελίες έχουν φθάσει στις Π.Υ.Τ, χωρίς ωστόσο να υφίστατο / υφίσταται οποιαδήποτε ελεγκτική αρμοδιότητα…

Στοιχείο 2ο :
Ας δεχτούμε ότι οι έλεγχοι ξεκινήσανε ήδη από την 1η Οκτωβρίου 2025. Όμως με βάση ποια ακριβώς δεδομένα ; Οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού, όχι μόνον δεν έχουν πρόσβαση σε βάση δεδομένων όπου να αποτυπώνονται τα οικήματα που υπάγονται σε καθεστώς βραχυχρόνιας μίσθωσης [με “ζωτικά” για τον έλεγχο επί μέρους στοιχεία όπως Ονοματεπώνυμο δικαιούχου, Ονομασία Εταιρικού Σχήματος σε περίπτωση νομικού προσώπου, ΑΦΜ και Δ.Ο.Υ. (για την επιβολή πιθανού χρηματικού προστίμου), ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο επικοινωνίας, κ.α.].
Στην ενδεχόμενη αντιπρόταση «ε, μπείτε στην σελίδα της AirBnB και αναζητήστε τα στοιχεία», η – αυτονόητη και πασίγνωστη – απάντηση είναι πως οι συγκεκριμένες πλατφόρμες, για λόγους δικής τους διασφάλισης, ΔΕΝ απελευθερώνουν οιοδήποτε στοιχείο επικοινωνίας εάν δεν έχει προηγηθεί κράτηση (και πληρωμή αυτής) μέσω δηλωμένης πιστωτικής ή/και χρεωστικής κάρτας.

Στοιχείο 3ο:
Τι εννοούμε “πρόσφορο τρόπο επικοινωνίας” δέκα ημέρες πριν τον έλεγχο ; Ο μόνος πρόσφορος τρόπος επικοινωνίας που συναντάει την τεκμηρίωση και την αδυναμία διάψευσης από πλευράς του διοικούμενου, είναι η έγγραφη επικοινωνία, εν προκειμένω μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στα πρότυπα του Άρθρου 8 του Ν. 5061/2023.

Στοιχείο 4ο:
Ο Ν. 5170/2025 δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο του 2025, δηλαδή προ εννέα μηνών. Πού ακριβώς είναι τα πρότυπα Εκθέσεων Ελέγχου, που η αρμόδια Διεύθυνση Ποιοτικών Προτύπων όφειλε να είχε «κλειδώσει» και αποστείλει προ μηνών ; Να πάμε ξανά στον αυτόματο πιλότο ; Η αλήθεια βέβαια είναι πως τα υποδείγματα Εκθέσεων Ελέγχου που έχουμε ήδη, απέχουν μακράν από τις πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες ενός Υπηρεσιακού Ελέγχου, ως απόδειξη σχεδιασμού με απόντες πολύπειρους Ελεγκτές στην Πρώτη Γραμμή (σε αντίθεση με την περίοδο προ του Οκτωβρίου 2014…).

Στοιχείο 5ο:
Άραγε, οι Δ.Ο.Υ. και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, θα μας δώσουν τα ζητούμενα στοιχεία προκειμένου να ξεκινήσει η όλη διαδικασία ;
Για την ενημέρωση λοιπόν ημών και υμών, η υπό αυστηρές προϋποθέσεις χορήγηση στοιχείων αναφορικά με τα οικήματα Βραχυχρόνιας Μίσθωσης υπάγεται «… στο Άρθρο 3 της ΠΟΛ 1154/01.08.2018, όπου θα πρέπει πρώτα να συμπληρωθούν από την αιτούσα Υπηρεσία υποχρεωτικά τα Πεδία που περιλαμβάνονται στο Υπόδειγμα Γ1 (περίπτωση ΣΤ΄ της Παραγράφου 1 του Άρθρου 21 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ.) – Εξουσιοδοτημένοι Υπάλληλοι Δημοσίων Υπηρεσιών, Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου κλπ.), με αποστολή στο Τμήμα ΣΤ΄ Υποδοχής Αιτημάτων και Διασφάλισης Νομιμότητας Διαδικασιών της Διεύθυνσης Υπηρεσιών Δεδομένων (Δ.ΥΠΗ.ΔΕΔ.)…»

Παράλληλα, οι Δ.Ο.Υ. «…δεν έχουν την τεχνική δυνατότητα για χορήγηση στοιχείων για πληθώρα φορολογούμενων εκτός και αν σταλεί κάποια διευκρινιστική εγκύκλιος μετά την εφαρμογή του Νόμου, δηλαδή μετά την 01.10.2025». Τάδε έφη απάντηση / ενημέρωση της ΑΑΔΕ (εν προκειμένω Δ.Ο.Υ. Βόλου 26288/26.09.2025).
Έως και σήμερα, μια τέτοια εγκύκλιος δεν υφίσταται.

Βεβαίως, η απάντηση είναι ακόμη πιο εκτενής και πολυδαίδαλη, αλλά η ουσία είναι η εξής: «Θα πάρετε κάποια στιγμή κάποια στοιχεία, θα το δούμε πότε, εάν και εφόσον…»
Όλα τα παραπάνω, θα έπρεπε να είχαν ήδη υλοποιηθεί εδώ και καιρό. Όμως…

Έχουμε πει χίλιες μύριες όσες φορές ότι οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού αποτελούν την απόλυτη εμπροσθοφυλακή όχι μόνο του Υπουργείου Τουρισμού, αλλά και της Διοίκησης εν συνόλω, ως προς το σκέλος της αιμοδότησης και της εποπτείας της τουριστικής ταυτότητας και επιχειρηματικότητας (μεταξύ πολλών άλλων). Δυστυχώς, για ακόμη μία φορά, αποδεικνύεται ότι η «επί χάρτου» ανάγνωση απέχει τόσα έτη φωτός από την πραγματικότητα και την ουσία, όσα και η εκ του μακρόθεν υπόθεση επίγνωσης από την πραγματική γνώση, πραγμάτωση και εμπειρία, εκεί δηλαδή που ακούγεται ο (δυστυχώς διαρκώς φθίνων εντός του Υπουργείου Τουρισμού) ήχος του τουριστικού «μετάλλου».

Και αυτήν την εμπροσθοφυλακή, η οποία δεν αντιτάχθηκε στο ανωτέρω περιγραφόμενο νέο καθηκοντολόγιο, την ανταμείβουμε πώς άραγε ; Με τα «υπολείμματα» υπερωριών σε σχέση με τους υπαλλήλους της Κεντρικής Υπηρεσίας και την μετάθεση του – επί μακρόν αναφερόμενου – Ελεγκτικού Επιδόματος (που σε άλλα Υπουργεία είναι δεδομένο…) εις το απώτερο (και μάλλον μακρινό έως αόριστο) μέλλον…
Δεν είμαστε απέναντι, ούτε είμαστε οι απέναντι.
Τουναντίον ! Είμαστε εμείς που αγαπάμε τον τουρισμό. Ο τουρισμός κυλάει στις φλέβες μας και είμαστε εμείς που αφουγκραζόμαστε τον πραγματικό και ολοζώντανο σφυγμό του 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο. Όχι επί χάρτου…
Αλλά είναι αδύνατον να μην φέρνουμε στην επιφάνεια τα κακώς κείμενα, πριν – εύπεπτα – φορτωθούν στο προσωπικό των Π.Υ.Τ.
Από το Δ.Σ.”.

Σχόλια

  1. Ανώνυμος4/10/25 14:25

    ΠΥΤ ΠΟΥΤ ΟΛΗ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΙ ΘΑ ΒΑΛΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΖΕΠΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΚΟΡΟΙΔΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε μαζί μας

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *