Τώρα καταλαβαίνει κανείς γιατί οι Τούρκοι έστειλαν τις φρεγάτες στην Κάσο – Γιατί έχασαν τότε την Ανατολική Μεσόγειο
Ισραήλ, Ελλάδα, Κύπρος και ΗΠΑ ενισχύουν τον άξονα 3+1 και τον ρόλο τους στον διάδρομο IMEC που ενώνει Ινδία, Μέση Ανατολή και Ευρώπη.

Η Ανατολική Μεσόγειος εισέρχεται σε φάση βαθιάς γεωστρατηγικής αναδιάταξης καθώς ο άξονας Ισραήλ, Ελλάδας, Κύπρου που στηρίζουν οι ΗΠΑ, αποκτά κεντρικό ρόλο στον οικονομικό διάδρομο Ινδία, Μέση Ανατολή, Ευρώπη.
Στο πλαίσιο του ανανεωμένου σχήματος 3+1, οι τρεις χώρες τοποθετούνται ως ο κρίσιμος τελευταίος κρίκος που συνδέει την Ασία και τον Κόλπο με την ευρωπαϊκή αγορά.
Καταλύτης αυτής της εξέλιξης είναι ο Great Sea Interconnector το υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας, το οποίο προχωρά παρά τις τεχνικές και γεωπολιτικές δυσκολίες.
Αμερικανικές και ισραηλινές θέσεις εντάσσουν ανοιχτά το έργο στον σχεδιασμό του IMEC, συνδέοντας ενέργεια, δεδομένα και εμπόριο μέσω λιμένων όπως η Χάιφα και ο Πειραιάς.
Στον αντίποδα η Τουρκία παραμένει εκτός του σχεδιασμού καθώς οι θαλάσσιες διαφορές και η αβεβαιότητα της εξωτερικής της πολιτικής λειτουργούν αποτρεπτικά για μεγάλα διεθνή projects.
Καθώς ο IMEC αποκτά δυναμική μέσα στο 2025, ο άξονας Ισραήλ, Ελλάδας, Κύπρου – με την αμερικανική στήριξη – διαμορφώνει έναν νέο σταθερό διάδρομο προς την Ευρώπη, μειώνοντας την εξάρτηση από ανταγωνιστικές δυνάμεις και αμφισβητούμενους διαμεσολαβητές.
Δεν έστειλε τυχαία λοιπόν η Τουρκία της φρεγάτες της στην Κάσο για να σταματήσουν τις εργασίες για το υποθαλάσσιο καλώδιο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας.
Γιατί ήξεραν πως το καλώδιο αυτό είναι η αρχή για τον IMEC και απαραίτητη προϋπόθεση για τη διδασύνδεση ενέργειας και δεδομένων από και προς λιμάνια της Χάιφα και του Πειραιά.

Η Ανατολική Μεσόγειος εισέρχεται σε φάση βαθιάς γεωστρατηγικής αναδιάταξης καθώς ο άξονας Ισραήλ, Ελλάδας, Κύπρου που στηρίζουν οι ΗΠΑ, αποκτά κεντρικό ρόλο στον οικονομικό διάδρομο Ινδία, Μέση Ανατολή, Ευρώπη.
Στο πλαίσιο του ανανεωμένου σχήματος 3+1, οι τρεις χώρες τοποθετούνται ως ο κρίσιμος τελευταίος κρίκος που συνδέει την Ασία και τον Κόλπο με την ευρωπαϊκή αγορά.
Καταλύτης αυτής της εξέλιξης είναι ο Great Sea Interconnector το υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας, το οποίο προχωρά παρά τις τεχνικές και γεωπολιτικές δυσκολίες.
Αμερικανικές και ισραηλινές θέσεις εντάσσουν ανοιχτά το έργο στον σχεδιασμό του IMEC, συνδέοντας ενέργεια, δεδομένα και εμπόριο μέσω λιμένων όπως η Χάιφα και ο Πειραιάς.
Στον αντίποδα η Τουρκία παραμένει εκτός του σχεδιασμού καθώς οι θαλάσσιες διαφορές και η αβεβαιότητα της εξωτερικής της πολιτικής λειτουργούν αποτρεπτικά για μεγάλα διεθνή projects.
Καθώς ο IMEC αποκτά δυναμική μέσα στο 2025, ο άξονας Ισραήλ, Ελλάδας, Κύπρου – με την αμερικανική στήριξη – διαμορφώνει έναν νέο σταθερό διάδρομο προς την Ευρώπη, μειώνοντας την εξάρτηση από ανταγωνιστικές δυνάμεις και αμφισβητούμενους διαμεσολαβητές.
Δεν έστειλε τυχαία λοιπόν η Τουρκία της φρεγάτες της στην Κάσο για να σταματήσουν τις εργασίες για το υποθαλάσσιο καλώδιο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας.
Γιατί ήξεραν πως το καλώδιο αυτό είναι η αρχή για τον IMEC και απαραίτητη προϋπόθεση για τη διδασύνδεση ενέργειας και δεδομένων από και προς λιμάνια της Χάιφα και του Πειραιά.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.