Χωρίς πλοία κινδυνεύουν να μείνουν μετά τον ερχόμενο Φεβρουάριο νησιά της λεγόμενης άγονης γραμμής καθώς δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που θεωρούν μη ικανοποιητικό το ύψος των...
επιδοτήσεων, οι οποίες για την περίοδο του 2010 ήταν 90 εκατομμύρια ενώ για το 2011 αυξήθηκαν στα 91,2 εκατομμύρια ευρώ.
Τα νησιά αυτά, που βρίσκονται σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες, στην παρούσα χρονική περίοδο εξυπηρετούνται από τις εταιρείες που είχαν συμβάσεις οι οποίες έληξαν τον Οκτώβριο του 2010 και με απόφαση του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων παρατάθηκε η ισχύς τους για τέσσερις μήνες έως ότου ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί. Ωστόσο, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, υπάρχουν ακόμη δρομολογιακές γραμμές για τις οποίες δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον, όπως για Κάρπαθο, Κάσο ή για τη γραμμή από Θεσσαλονίκη προς Χίο, Μυτιλήνη και Δωδεκάνησα.
Να σημειωθεί ότι στον προϋπολογισμό του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων για το 2011 προβλέπεται ποσόν 91,2 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των άγονων γραμμών. Ειδικότερα, για τις άγονες γραμμές της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών θα δαπανηθούν 39,25 εκατ. ευρώ έναντι 40 εκατ. ευρώ που είχαν προϋπολογισθεί για το 2010, ενώ για τις άγονες γραμμές αρμοδιότητας της Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (πρώην υπ. Αιγαίου) προϋπολογίζονται δαπάνες συνολικού ύψους 52 εκατ. ευρώ έναντι 50,9 εκατ. ευρώ το 2010.
Κύκλοι της ακτοπλοΐας ανέφεραν στην «Κ» ότι οι εταιρείες δεν εμφανίζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις άγονες γραμμές καθώς το ύψος των επιδοτήσεων σε σχέση με το λειτουργικό κόστος εκτέλεσης του δρομολογίου είναι χαμηλότερο, με αποτέλεσμα το δρομολόγιο να είναι, συνήθως, ζημιογόνο. Επιπλέον, οι εταιρείες διαμαρτύρονται ότι η καταβολή των επιδοτήσεων καθυστερεί σημαντικά -από 6 έως 8 μήνες- με συνέπεια μικρές εταιρείες να αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο κατάρρευσης. Αναφέρθηκε ότι μεγάλη ακτοπλοϊκή εταιρεία έπρεπε να λάβει τον Αύγουστο του 2010 επιδοτήσεις ύψους 9 εκατ. ευρώ για δρομολόγια που εκτέλεσε προς νησιά της λεγόμενης άγονης γραμμής και μόλις προσφάτως κατάφερε να πάρει τα 6 εκατ. ευρώ.
Επιπροσθέτως, εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών ανέφεραν στην «Κ» ότι η απόφαση του υπ. Θαλασσίων Υποθέσεων να καταργήσει τις πολυετείς συμβάσεις δρομολόγησης πλοίων προς νησιά της λεγόμενης άγονης γραμμή καθώς και την υποχρέωση δρομολόγησης νεότευκτων πλοίων ή νέων σκαφών ηλικίας έως πέντε ετών πρακτικά θα λειτουργήσει αρνητικά στην εύρυθμη κάλυψη των δρομολογίων προς τα νησιά υποβαθμίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και τον χρόνο μετάβασης.
kathimerini.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.