ροή ειδήσεων

Τέλη κυκλοφορίας και στα σκάφη αναψυχής!

Τέλη κυκλοφορίας και στα σκάφη αναψυχής! Έρχεται ρύθμιση για τα «μαϊμού» επαγγελματικά.
Κανένα ιδιωτικό σκάφος αναψυχής (ξεπερνούν τα 5.000 στη χώρα μας) δεν θα μπορεί να πλέει στις ελληνικές θάλασσες, αν δεν φέρει ειδικό σήμα κυκλοφορίας...

το οποίο θα ανανεώνεται κάθε χρόνο με την καταβολή ενός ποσού, όπως ισχύει με τα τέλη κυκλοφορίας στα Ι.Χ. Ισχύει αυτό και για όλους τους Ευρωπαίους πολίτες -ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής (με ελληνική ή αγγλική, ολλανδική και ιταλική σημαία) θα είναι πλέον υποχρεωμένοι να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.

Θα είναι, όμως, υποχρεωμένοι (εκτός από την εταιρεία που δημιουργούν στο εξωτερικό για το σκάφος τους), να συστήνουν αντίστοιχη εταιρεία και στη χώρα μας.Μαζί με την παραπάνω ρύθμιση το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας τον ερχόμενο Μάρτιο προχωρά σε νομοθετική ρύθμιση που θα αφορά χιλιάδες ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής που ελλιμενίζονται σε ελληνικά λιμάνια και φέρουν ελληνική ή ξένη σημαία.

Όπως αποκαλύπτει η «Π+13», για όσα σκάφη αναψυχής είχαν τελωνιστεί και παραληφθεί ατελώς ως επαγγελματικά και για τα οποία μετά τους ελέγχους του ΣΔΟΕ διαπιστώθηκε ότι χρησιμοποιούνταν ως ιδιωτικά, οι ιδιοκτήτες τους θα αποφύγουν τις κυρώσεις που προβλέπει σήμερα η νομοθεσία (ακόμη και να διωχθούν για λαθρεμπορία) εφόσον υπαχθούν στη ρύθμιση, η οποία θα προβλέπει δύο βασικούς όρους… ΘΑΝΟΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ

Κατά πρώτον, να μην έχει εκδοθεί οριστική απόφαση ποινικού δικαστηρίου ή τελεσίδικη απόφαση διοικητικού δικαστηρίου εις βάρος τους.

Κατά δεύτερον, να υποβάλουν έως τις 30/3/2011 αίτηση και να καταβάλουν εφάπαξ και σε αποκλειστική προθεσμία ενός μηνός το σύνολο των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων που δεν εισπράχθηκαν κατά τον τελωνισμό, χωρίς τέλη, όμως, εκπρόθεσμης καταβολής… Επίσης να καταβάλουν το σύνολο των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων που αναλογούν στα ατελώς παραληφθέντα υγρά καύσιμα και εφόδια, χωρίς και στην περίπτωση αυτή να καταβάλουν τέλη εκπρόθεσμης καταβολής… Ως γνωστόν, οι κάτοχοι επαγγελματικών σκαφών απαλλάσσονται κατά την αγορά από την καταβολή δασμών και ΦΠΑ, ενώ λειτουργούν το σκάφος με αδασμολόγητα καύσιμα και εφόδια…

Από πότε όμως θα γίνει ο υπολογισμός των φόρων και δασμών, όπως και της ατέλειας που είχαν σε καύσιμα και εφόδια; Σύμφωνα με τη ρύθμιση ο υπολογισμός θα αφορά το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία που το σκάφος απέκτησε παραστατικό τελωνισμού από την τελωνειακή αρχή κατά την εισαγωγή του…

Σύμφωνα με την ρύθμιση, εφόσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις, δεν θα ασκηθεί ποινική δίωξη στους κατόχους των «μαϊμού» επαγγελματικών σκαφών, και εάν τυχόν αυτή έχει ασκηθεί παύει οριστικά…

Με την ίδια ρύθμιση αίρεται και η δέσμευση ή κατάσχεση του σκάφους (μέχρι σήμερα έχουν δεσμευτεί από το ΣΔΟΕ εκατοντάδες ιδιωτικά σκάφη τα οποία οι ιδιοκτήτες εμφάνιζαν ως επαγγελματικά για να γλιτώσουν την καταβολή φόρων και δασμών κατά την εισαγωγή τους και χρησιμοποιούσαν αφορολόγητα καύσιμα και εφόδια), ενώ όσες δίκες βρίσκονται σε εξέλιξη στα διοικητικά δικαστήρια καταργούνται… Μοναδική εξαίρεση από τη ρύθμιση θα αποτελέσουν μόνον οι περιπτώσεις στις οποίες κατά τον εκτελωνισμό του σκάφους οι ιδιοκτήτες τους προσκόμισαν πλαστά τιμολόγια (αυτοί θα διωχθούν με το νόμο περί λαθρεμπορίας)…

50 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο Ταμείο

Όλα άρχισαν πριν από περίπου ένα χρόνο, όταν κλιμάκια του ΣΔΟΕ ξεκίνησαν σαρωτικούς ελέγχους στις μαρίνες της Ζέας, του Φαλήρου, του Φλοίσβου, του Αλίμου, της Γλυφάδας, της Βουλιαγμένης και του Λαυρίου, στην Αττική, τη Ρόδο, την Πάτρα, την Πρέβεζα, τη Λευκάδα και στη Θεσσαλονίκη… Συνολικά ελέγχθηκαν 600 πολυτελή σκάφη αναψυχής, εκ των οποίων διαπιστώθηκε ότι ένα στα τρία (περίπου 200) οι ιδιοκτήτες τους, ενώ επρόκειτο για ιδιωτικά, τα εμφάνιζαν ως επαγγελματικά ώστε να αποφύγουν να πληρώσουν φόρους και δασμούς και να πλέουν με αφορολόγητα καύσιμα και εφόδια…

Ανάμεσά τους εφοπλιστές, δικηγόροι, επιχειρηματίες αλλά και μισθωτοί… Μάλιστα, στα ναυλοσύμφωνα που ήταν υποχρεωμένοι να εμφανίζουν (ότι δηλαδή μετέφεραν επιβάτες για κρουαζιέρες) είχε αποκαλυφθεί ότι ανέφεραν ονόματα συγγενών τους, συνεργατών αλλά και υπαλλήλων που απασχολούνται σε επιχειρήσεις τους… Επίσης εντοπίστηκαν αρκετοί ιδιοκτήτες να μην έχουν δηλώσει το σκάφος τους στην εφορία, ενώ άλλοι το είχαν μεν δηλώσει αλλά με ελλιπή στοιχεία (μικρότερο μήκος)…

Τέλος, κάποιοι δήλωσαν ότι το σκάφος είχε μήκος μικρότερο των 20 μέτρων, ώστε να μη χρειάζεται πλήρωμα… Μετά τον έλεγχο του ΣΔΟΕ κάποιοι από τους κατόχους σκαφών (επιτήδειους τους χαρακτηρίζουν στελέχη του ΣΔΟΕ) διέγραψαν τα σκάφη τους από τα ελληνικά ναυτολόγια και τα ενέγραψαν στο εξωτερικό, για να καλύψουν τα ίχνη τους, για να μην αποκαλυφθούν δηλαδή τυχόν παρανομίες τους. Για το ΣΔΟΕ οι συγκεκριμένοι με την πράξη τους αυτή ομολογούν εμμέσως ότι παρανόμησαν και θα εξαιρεθούν από τη ρύθμιση-τακτοποίηση των σκαφών τους…

Από τους 200 κατόχους πολυτελών σκαφών οι 60 (κυρίως εφοπλιστές) προσήλθαν οι ίδιοι στο ΣΔΟΕ και αναγνώρισαν ότι το σκάφος τους ήταν ιδιωτικό και όχι επαγγελματικό, όπως το εμφάνιζαν τα τελευταία χρόνια, καταβάλλοντας από 300.000 ευρώ έως 1,6 εκατ. ευρώ για μη καταβολή φόρων και δασμών…

Συνολικά το ΣΔΟΕ με τη διαδικασία αυτή κατάφερε να εισρεύσουν στα ταμεία του Δημοσίου 50 εκατ. ευρώ, ενώ άλλοι 50 ιδιοκτήτες βρίσκονται σε διαδικασία πληρωμής των οφειλών τους… Οι υπόλοιποι 100 καλούνται να υπαχθούν στη ρύθμιση γλιτώνοντας προσαυξήσεις, πρόστιμα και ποινικές διώξεις…

paraskevi13.com

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *