ροή ειδήσεων

«Απομακρύνεται» η νησιωτική Ελλάδα...

Από τη δίνη της οικονομικής ύφεσης φαίνεται ότι παρασύρονται πολλά ακριτικά νησιά της Ελλάδας. Οι κάτοικοί τους αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες τόσο στη συγκοινωνιακή σύνδεση...
με την ενδοχώρα και άλλα νησιά, όσο και στην κάλυψη του κόστους μετακίνησης που τελευταία έχει εκτοξευθεί.

Την ίδια στιγμή που στην ηπειρωτική χώρα το «Κίνημα των Διοδίων» γιγαντώνεται λόγω του υπερβολικού κόστους για τα οχήματα, οι νησιώτες παρακολουθούν τις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές συνδέσεις να ακριβαίνουν συνεχώς. Παράλληλα, διαπιστώνουν σοβαρές ελλείψεις στην επικοινωνία με άλλα γειτονικά νησιά που είναι απαραίτητη για τις τοπικές κοινωνίες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι γραμμές για το λιμάνι του Πειραιά υπολειτουργούν.

Συγκεκριμένα, η συχνότητα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων το χειμώνα περιορίζεται σε σημαντικό βαθμό, ενώ αρκετές γραμμές εξυπηρετούνται από γηρασμένα πλοία, τα οποία εμφανίζουν συχνά βλάβες και δυσλειτουργίες. Το πρόβλημα εντείνεται στη σύνδεση πολλών μικρών ακριτικών νησιών όπως αυτό της Γαύδου, η οποία πέρσι το καλοκαίρι είχε μείνει για μεγάλο διάστημα χωρίς σύνδεση με τα Σφακιά, λόγω ακαταλληλότητας των δρομολογημένων πλοίων. Μάλιστα οι κάτοικοι προειδοποιούν ότι εάν δεν βρεθεί σταθερή λύση, θα εγκαταλείψουν το νησί τους.

Ομως, ακόμη και τα μεγαλύτερα νησιά του Αιγαίου, όπως η Λέσβος, η Λήμνος η Χίος και η Σάμος συναντούν εσχάτως σοβαρές δυσκολίες στη σύνδεση μεταξύ τους, αλλά και με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας -οι λεγόμενες άγονες γραμμές. Το πλοίο «Θεόφιλος» που εκτελούσε μέχρι πριν μερικές εβδομάδες τα συγκεκριμένα δρομολόγια αποσύρθηκε λόγω παλαιότητας, ωστόσο η ιδιοκτήτρια εταιρεία, «ΝΕΛ», το αντικατέστησε με ένα επίσης «αρχαίο» επιβατηγό, το «Πηνελόπη» της εταιρείας «Αγούδημου» που ήταν για μεγάλο διάστημα σε απραξία.

Αποτέλεσμα είναι η διαδρομή μεταξύ Χίου και Μυτιλήνης να διαρκεί 6 ώρες, ενώ κάποιος που ταξιδεύει από τη Σάμο στη Θεσσαλονίκη πρέπει να υποστεί μία μίνι-Οδύσσεια 26 ωρών! Επίσης, οι επιβάτες του εν λόγω πλοίου κάνουν λόγο για τριτοκοσμικές συνθήκες αφού αναφέρουν έλλειψη θέρμανσης και κουζίνας.

Βεβαίως, οι απαράδεκτες συνθήκες σε πολλά πλοία δεν συνεπάγονται και φτηνούς ναύλους. Για παράδειγμα, το ταξίδι από Λαύριο για Λήμνο με εισιτήριο στο κατάστρωμα κοστίζει 30 ευρώ, από Πειραιά για Λέσβο σε αριθμημένη θέση 36 ευρώ, από Πειραιά για Λέρο σε θέση αεροπορικού τύπου 40 ευρώ, ενώ από Πειραιά για Ρόδο το κόστος στο κατάστρωμα είναι 55 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί για όλους αυτούς τους προορισμούς η επιλογή καμπίνας υπερδιπλασιάζει την τιμή του ναύλου.

«Αναταράξεις» στον άερα

Από εκεί και πέρα, υπάρχει και η επιλογή του αεροπλάνου, η οποία τους τελευταίους μήνες έχει γίνει ιδιαίτερα τσουχτερή. Η σχεδιαζόμενη συγχώνευση μεταξύ «Αegean» και «Olympic Air» έχει φέρει τις εταιρείες πιο κοντά, με αποτέλεσμα τα περισσότερα δρομολόγια τους στο εσωτερικό να μην είναι πλέον ανταγωνιστικά, αλλά συμπληρωματικά. Η εξέλιξη αυτή, όπως ήταν αναμενόμενο, εκτόξευσε τους αεροπορικούς ναύλους για πολλούς νησιωτικούς προορισμούς, ενώ μείωσε και τη συχνότητα πολλών γραμμών.

Ενδεικτικά, ενώ πριν από ένα και πλέον χρόνο το ταξίδι Αθήνα - Ρόδος μετ’ επιστροφής κόστιζε κατά μέσο όρο 80-100 ευρώ, πλέον φτάνει τα 120 - 150 ευρώ, εξαιρουμένων των ειδικών προσφορών, οι οποίες έχουν υποστεί και αυτές ανάλογη αύξηση.

Πάντως, οι τελευταίες ειδήσεις που καταφτάνουν από τις Βρυξέλλες θέλουν την Κομισιόν να μην επιτρέπει τη συγχώνευση, ελλείψει άλλων ανταγωνιστικών αερογραμμών. Ετσι τίθεται πλέον ζήτημα βιωσιμότητας και για τις δύο εταιρείες, αλλά και ανησυχίες στη νησιωτική Ελλάδα για το μέλλον της αεροπορικής τους σύνδεσης με την ηπειρωτική.

Το πρόβλημα εντείνεται και από τη σύμβαση του αεροδρομίου των Σπάτων με τη γερμανική «Hochtief», μέσω της οποίας τα τέλη στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» καθίστανται τα δεύτερα πιο ακριβά στην Ευρώπη, ενώ δεν επιτρέπεται η λειτουργία άλλου αεροδρομίου σε πολύ μεγάλη ακτίνα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία αεροπορικών γραμμών χαμηλού κόστους να χρησιμοποιήσουν το αεροδρόμιο της Αθήνας ως βάση για τη σύνδεση με άλλους ελληνικούς και διεθνείς προορισμούς.

ekirikas.gr

Σχόλια

  1. Ανώνυμος23/1/11 10:49

    Ena allo paradeigma einai to (aeroporiko) Karpa8os - A8ina to opoio IPOTI8ETE einai kai epidotoumeno TROMARA TOYS !! met'epistrofin mporei na ftasei kai ta 200 eyro !!!!!!!!!!!!!!!

    i gia to idio nisi den ftanei pou exoun mia fora tin bdomada aktopoloiko me tin A8ina kai tin Rodo polles fores o KYRIOS kapetanios tou rxete na min desei sta limania tou nisiou ..
    Kai etsi oi katoikoi einai ipoxreomenoi kai exoun sini8isei pia na blepoun sxedon kaue ebdomada ta rafia sta souper market na adeiazoun !afti einai mia sini8ismeni pragmatikotita ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος23/1/11 10:51

    AFTES EINAI OI POLUIPOMENES - 3ESKISMENES - POLUDIAFIMIZOMENES NISIOTIKES POLITIKES !!!

    giati mipos sto Kastelorizo einai kalytera ???
    Toulaxiston ekeinoi exoun brei tin lisi kai pane katef8ian stin tourkia e3ipiretounte psonizoun eerxonte meso tourkias rodo ktl ktl ktl ..

    MALAKES POLITIKOI !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος23/1/11 11:40

    KALA NA PATHETE ESEIS STA MIKRA NHSIA.OTAN ERXOMASTE MAS TSAKIZETE KALA NA PATHETE

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *