ΟΧΗΜΑ για την ανάπτυξη του τουρισμού και ευκαιρία για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό αποτελεί η εισαγωγή υδροπλάνων στην Ελλάδα...
επισημαίνει στην ΕΞΠΡΕΣ ο υφυπουργός Τουρισμού Γ. Νικητιάδης, σε συνέχεια των δηλώσεων τουπρωθυπουργού στη γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ, ο οποίος εξήγγειλε την ολοκλήρωση του σχετικού νομοσχεδίου εντός ενός εξαμήνου. Oπως σημειώνει ο υφυπουργός, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Λιμενικό Σώμα έχουν εγκρίνει τη δημιουργία έως και 50 υδατοδρομίων, ενώ το νομοσχέδιο βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας.........................
από τον υπουργό Yποδομών Δ. Ρέππα και τον υφυπουργό Σ. Βούγια. Παράλληλα, ο υφυπουργός Tουρισμού τονίζει ότι δύο εταιρίες έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εισαγωγή υδροπλάνων στη χώρα, μία εκ των οποίων είναι η K2 Smart Jets, ελληνικών συμφερόντων.
Oπως επισημαίνει ο κ. Νικητιάδης, «η ανάπτυξη υδροπλάνων στον νησιωτικό χώρο αποτελεί ένα εξαιρετικό μέτρο που αναμένεται να δώσει σημαντική ώθηση στην τουριστική κίνηση σε απομακρυσμένες περιοχές. Θα διευκολύνει την άφιξη τουριστών σε μικρά νησιά χωρίς αεροδρόμιο, στα οποία η πρόσβαση ακτοπλοϊκώς ή με ημερόπλοια είναι δύσκολη». Η ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών με υδροπλάνα, τα οποία θα ενταχτούν κανονικά στο μεταφορικό δίκτυο το καλοκαίρι του 2012, εκτιμάται ότι θα βελτιώσει τόσο την ενδονησιακή επικοινωνία όσο και την άμεση επαφή των νησιών με την ηπειρωτική χώρα. Ο κ. Νικητιάδης εκτιμά ότι τις ανάγκες της Αττικής πρέπει να εξυπηρετούν τουλάχιστον 2 υδατοδρόμια, ένα στο Λαύριο και ένα στη Ραφήνα, ενώ θεωρεί πιθανή τη δημιουργία κι ενός τρίτου στην παραλιακή. Ο ισχύων σχεδιασμός περιλαμβάνει υδατοδρόμια σε Ρόδο, Κω, Τήλο, Νίσυρο, Κάλυμνο, Πάτμο και Χάλκη, ενώ εξετάζονται και οι Αλόννησος, Σκόπελος, Σέριφος, Σύμη, Μυτιλήνη, Σάμος, Αστυπάλαια, Ανάφη, Λειψοί, Λέρος, Πήλος, αλλά και νησιά του Αργοσαρωνικού.
«Η μετακίνηση με υδροπλάνο αποτελεί μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία, στοιχείο που καθιστά την εισαγωγή τους ιδανική ευκαιρία για την προβολή του ελληνικού προορισμού στο εξωτερικό», αναφέρει ο κ. Νικητιάδης. Σημειώνεται ότι αμέσως μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού η ιταλική εφημερίδα «Λα Στάμπα» αφιέρωσε άρθρο στο «ναι της Ελλάδας στον διαγωνισμό των υδροπλάνων», αντιπαραθέτοντας την πτήση με υδροπλάνο με τις «εξοντωτικές νύχτες στα καταστρώματα των πλοίων». Ο κ. Νικητιάδης επισήμανε, μιλώντας στην EΞΠPEΣ, ότι από όταν άρχισε να προετοιμάζεται το νομοσχέδιο για τα υδροπλάνα δεν χάνει ευκαιρία να τα «διαφημίζει» στις επαφές του με tour operators και travel agents του εξωτερικού.
Το νομοσχέδιο που ορίζει την ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών με υδροπλάνα και την ένταξή τους στο μεταφορικό δίκτυο της χώρας ήταν το αντικείμενο συνάντησης που είχαν την Παρασκευή 13 Μαΐου ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, ο υφυπουργός Δ. Βούγιας και ο σύμβουλός του υφυπουργού, ο αεροναυπηγός κ.Διονυσόπουλος. Ωστόσο, το νομοσχέδιο πριν διαβιβαστεί στο Βουλή προς διαβούλευση θα πρέπει να λάβει την έγκριση των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Εθνικής Aμυνας, ενώ συνυπογράφεται από τον υπουργό Θαλασσίων Yποθέσεων Γ. Διαμαντίδη. Υπενθυμίζεται ότι με τον ν. 3913/2011 συστάθηκε Τμήμα Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων σε Υδάτινη Επιφάνεια, με αρμοδιότητες, μεταξύ των άλλων, και τη χάραξη της στρατηγικής ανάπτυξης, λειτουργίας και αξιοποίησης αεροδρομίων σε υδάτινη επιφάνεια και τη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων.
Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει ειδικές ρυθμίσεις για περιοχές Natura, αλλά και για τις άγονες γραμμές. Oπως είχε τονίσει ο υφυπουργός Υποδομών Σ. Βούγιας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή, «η αδειοδότηση υδατοδρομίων σε προστατευόμενες περιοχές θα υπόκειται στις προϋποθέσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν η εταιρία ΑirSea Lines είχε ενδιαφερθεί να επενδύσει σε υδροπλάνα, αλλά η κυβέρνηση Καραμανλή είχε θέσει περιοριστικό όρο οι επιβάτες να μην ξεπερνούν τους 29. Ο Ελληνοκαναδός επιχειρηματίας Μ. Πατέλλης βρέθηκε αντιμέτωπος με τη γραφειοκρατία, με αποτέλεσμα να αποχωρήσει οριστικά από τη χώρα το 2009. Από το 2004 ως τότε, πετούσαν μόνο τρία υδροπλάνα, συνδέοντας καθημερινά τα νησιά του Ιονίου με την Πάτρα, τα Ιωάννινα και το Πρίντεζι της Ιταλίας. Ο υφυπουργός Τουρισμού είχε κάνει στις αρχές του έτους λόγο για «μπαλώματα της Νέας Δημοκρατίας με την ψευτοδημιουργία υδατοδρομίων που δεν λειτούργησαν ποτέ με επάρκεια».
επισημαίνει στην ΕΞΠΡΕΣ ο υφυπουργός Τουρισμού Γ. Νικητιάδης, σε συνέχεια των δηλώσεων τουπρωθυπουργού στη γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ, ο οποίος εξήγγειλε την ολοκλήρωση του σχετικού νομοσχεδίου εντός ενός εξαμήνου. Oπως σημειώνει ο υφυπουργός, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Λιμενικό Σώμα έχουν εγκρίνει τη δημιουργία έως και 50 υδατοδρομίων, ενώ το νομοσχέδιο βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας.........................
από τον υπουργό Yποδομών Δ. Ρέππα και τον υφυπουργό Σ. Βούγια. Παράλληλα, ο υφυπουργός Tουρισμού τονίζει ότι δύο εταιρίες έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εισαγωγή υδροπλάνων στη χώρα, μία εκ των οποίων είναι η K2 Smart Jets, ελληνικών συμφερόντων.
Oπως επισημαίνει ο κ. Νικητιάδης, «η ανάπτυξη υδροπλάνων στον νησιωτικό χώρο αποτελεί ένα εξαιρετικό μέτρο που αναμένεται να δώσει σημαντική ώθηση στην τουριστική κίνηση σε απομακρυσμένες περιοχές. Θα διευκολύνει την άφιξη τουριστών σε μικρά νησιά χωρίς αεροδρόμιο, στα οποία η πρόσβαση ακτοπλοϊκώς ή με ημερόπλοια είναι δύσκολη». Η ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών με υδροπλάνα, τα οποία θα ενταχτούν κανονικά στο μεταφορικό δίκτυο το καλοκαίρι του 2012, εκτιμάται ότι θα βελτιώσει τόσο την ενδονησιακή επικοινωνία όσο και την άμεση επαφή των νησιών με την ηπειρωτική χώρα. Ο κ. Νικητιάδης εκτιμά ότι τις ανάγκες της Αττικής πρέπει να εξυπηρετούν τουλάχιστον 2 υδατοδρόμια, ένα στο Λαύριο και ένα στη Ραφήνα, ενώ θεωρεί πιθανή τη δημιουργία κι ενός τρίτου στην παραλιακή. Ο ισχύων σχεδιασμός περιλαμβάνει υδατοδρόμια σε Ρόδο, Κω, Τήλο, Νίσυρο, Κάλυμνο, Πάτμο και Χάλκη, ενώ εξετάζονται και οι Αλόννησος, Σκόπελος, Σέριφος, Σύμη, Μυτιλήνη, Σάμος, Αστυπάλαια, Ανάφη, Λειψοί, Λέρος, Πήλος, αλλά και νησιά του Αργοσαρωνικού.
«Η μετακίνηση με υδροπλάνο αποτελεί μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία, στοιχείο που καθιστά την εισαγωγή τους ιδανική ευκαιρία για την προβολή του ελληνικού προορισμού στο εξωτερικό», αναφέρει ο κ. Νικητιάδης. Σημειώνεται ότι αμέσως μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού η ιταλική εφημερίδα «Λα Στάμπα» αφιέρωσε άρθρο στο «ναι της Ελλάδας στον διαγωνισμό των υδροπλάνων», αντιπαραθέτοντας την πτήση με υδροπλάνο με τις «εξοντωτικές νύχτες στα καταστρώματα των πλοίων». Ο κ. Νικητιάδης επισήμανε, μιλώντας στην EΞΠPEΣ, ότι από όταν άρχισε να προετοιμάζεται το νομοσχέδιο για τα υδροπλάνα δεν χάνει ευκαιρία να τα «διαφημίζει» στις επαφές του με tour operators και travel agents του εξωτερικού.
Το νομοσχέδιο που ορίζει την ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών με υδροπλάνα και την ένταξή τους στο μεταφορικό δίκτυο της χώρας ήταν το αντικείμενο συνάντησης που είχαν την Παρασκευή 13 Μαΐου ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, ο υφυπουργός Δ. Βούγιας και ο σύμβουλός του υφυπουργού, ο αεροναυπηγός κ.Διονυσόπουλος. Ωστόσο, το νομοσχέδιο πριν διαβιβαστεί στο Βουλή προς διαβούλευση θα πρέπει να λάβει την έγκριση των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Εθνικής Aμυνας, ενώ συνυπογράφεται από τον υπουργό Θαλασσίων Yποθέσεων Γ. Διαμαντίδη. Υπενθυμίζεται ότι με τον ν. 3913/2011 συστάθηκε Τμήμα Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων σε Υδάτινη Επιφάνεια, με αρμοδιότητες, μεταξύ των άλλων, και τη χάραξη της στρατηγικής ανάπτυξης, λειτουργίας και αξιοποίησης αεροδρομίων σε υδάτινη επιφάνεια και τη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων.
Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει ειδικές ρυθμίσεις για περιοχές Natura, αλλά και για τις άγονες γραμμές. Oπως είχε τονίσει ο υφυπουργός Υποδομών Σ. Βούγιας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή, «η αδειοδότηση υδατοδρομίων σε προστατευόμενες περιοχές θα υπόκειται στις προϋποθέσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν η εταιρία ΑirSea Lines είχε ενδιαφερθεί να επενδύσει σε υδροπλάνα, αλλά η κυβέρνηση Καραμανλή είχε θέσει περιοριστικό όρο οι επιβάτες να μην ξεπερνούν τους 29. Ο Ελληνοκαναδός επιχειρηματίας Μ. Πατέλλης βρέθηκε αντιμέτωπος με τη γραφειοκρατία, με αποτέλεσμα να αποχωρήσει οριστικά από τη χώρα το 2009. Από το 2004 ως τότε, πετούσαν μόνο τρία υδροπλάνα, συνδέοντας καθημερινά τα νησιά του Ιονίου με την Πάτρα, τα Ιωάννινα και το Πρίντεζι της Ιταλίας. Ο υφυπουργός Τουρισμού είχε κάνει στις αρχές του έτους λόγο για «μπαλώματα της Νέας Δημοκρατίας με την ψευτοδημιουργία υδατοδρομίων που δεν λειτούργησαν ποτέ με επάρκεια».
re paidia, 100 xronia prin eixame ydroplana, pio kalh sygkinonia eixe h rodos apo thn athhna kai twra erxetai to kratos ton athhnwn na mas dosei kathreftakia....
ΑπάντησηΔιαγραφήti einai ayta, as exoyme kai ligh aksioprepia monoi mas eprepe na ta exoyme oxi na perimenoyme na mas ta pei o nikitiadhs
as kitaksoyme ligo pisw kai as doyme ti eixame kai ti xasame h mallon poy katantisame
τι προτείνετε δλδ; να κοιτάμε πίσω λέτε; φτάνει πια αυτή η λαγνεία της Ιταλοκρατείας , ιδού η Ρόδος.....
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν κατάλαβα τον παραλληλισμό σας και στην σύγκριση καθρεφτάκια - υδροπλάνα. ψεύτικα θα είναι τα υδροπλάνα; μήπως να κάνουμε και ένα κίνημα ΟΧΙ ΣΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ μέχρι να: monoi mas eprepe na ta exoyme ;;
ti enoieis lagneia?
ΑπάντησηΔιαγραφήegw milaw me pragmatika gegonota eixame h den eixame tote ydroplana? kai giati twra ta paroysiazoyn ws sygkinoniakh epanastash?
edw kai 7 xronia kai telika den exoyn akoma erthei
h pio piknh gammh ydroaerometaforwn ths eyrwphs mexri to 1940 sta dodekanisa. ayta einai gegonota !!!!!!
alla den katalabenw ayton ton fobo sygkrishs me thn italikh dioikhsh. me ekeines tis ypodomes poreyomaste. ti blepoyn oi toyristes akoma kai symera ti aksiologo egine se ayton ton topo meta to 1950??
as mhn fobomaste thn sygkrish mono an kitaksoyme pisw xwris fobo tha pame mprosta
η ανάπτυξη υδροπλάνων πήρε μεγάλες διαστάσεις κατά τον μεσοπόλεμο και ένωσε τις ηπείρους με νησιωτικές χώρες και συμπλέγματα νησιών στον Ατλαντικό και κυρίως στον Ειρηνικό Ωκεανό. η ανάπτυξη της αεροπλοΐας κάλπαζε εκείνη την εποχή που ο άνθρωπος εξερευνούσε, δημιουργούσε, εκμεταλλευότανε κάθε νέα γη και το υδροπλάνο, ήταν το κατάλληλο μέσο για αυτή την εξόρμηση μια και τα αεροσκάφη αυτά δεν ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ. μια λίμνη , ποτάμι, μια λωρίδα θάλασσας και ένα λιμάνι ήταν αρκετά. αντίστοιχα λοιπόν στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Δωδεκανήσων το υδροπλάνο ήταν το κατάλληλο μέσο για την σύνδεση της ηπειρωτικής Ιταλίας με την κτήση τους, μια και τα περισσότερα νησιά δεν είχαν αεροδρόμια. αεροδρόμια στα νησιά έφτιαξαν οι Ιταλοί στη Ρόδο γνωρίζω Μαριτσά, Γαδουρά , Κατταβιά τα οποία έχριζαν στρατιωτικής αποστολής... Τα παραπάνω εν τάχη και πολύ περιληπτικά από κάποιες γνώσεις που αποκόμισα από περιοδικά του χώρου της αεροπορίας πχ ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήοι Ιταλοί ήταν κατακτητές, δημιούργησαν υποδομές, έκαναν έργα ΝΑΙ και ο μοχλός ήταν ο σκλαβωμένος Δωδεκανήσιος, ραγιάς κληροδότημα του εφέντη πασά.
δεν αποδέχομαι ότι ο σημερινός μαρασμός του νησιού μας και ευρύτερα της Δωδεκάνησου οφείλεται στο ότι δεν υπάρχει "βάρβαρος" που θα " ήταν μια κάποια λύση"
αναρωτιέμαι εάν στη Νάπολη υπάρχει blog "παραπόνων Νάπολης" .. αυτοί οι άνθρωποι ποιους περιμένουν να τους σώσουν από τους τόνους σκουπιδιών;
Τα υδροπλάνα είναι μια καλή λύση για τη Ρόδο και για την εικόνα του νησιού μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που με απασχολεί είναι η προχειρότητα με την όποια ξεκίνησε όλη η ιστορία.
Εάν από την αρχή δεν γίνει σωστά η δουλειά, οργάνωση υποδομές κλπ καλυτέρα να μη γίνει τίποτα.
o kyrios poy katigorei toys italoys as mas pei se ti aposkopoysan ( stratiotika fysika )to enydrio h kalithea to elfos elafina to kastelo kai ola ta alla. As kseolisoyme epiteloys kai as apodextoyme oti h rodos toylaxiston eyergetithhke ta deonta apo toys italoys as to paradextoyme epiteloys, panw se ayta stiriksame ton shmerino toyrismo kai thn anapthksh ( xaxaxa ) emeis den kaname topota pedeyomaste me to limani edw kai 60 xronia kai akoma poy eisai to energiako to idio ta nera to idio as mhn synexisw kalitera.
ΑπάντησηΔιαγραφήolo ayto to anti-italiko reyma dhmoirgithhke sthn periodo ths eptaetia kai aplothike mesw ton xoyntikwn kathigitwn sta sxoleia.......
για να προτιμισω τον γερμανω παει να πει οτι οι ελληνες ειανι μαλακες
ΑπάντησηΔιαγραφήmalakees einai oi germanoi pou plironoun!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήOx!! kati vromai edo!Kapios tha fai kala apo to paketo prosforon!! ti na protothimithoume!! tha po ena,ta ipovrixia??
ΑπάντησηΔιαγραφή