ροή ειδήσεων

" Σκληρή μάχη στον αφρό της μπίρας "

Η οικονομική κρίση και η μείωση της κατανάλωσης μετά και την αύξηση του ειδικού φόρου έχουν μετατρέψει σε πολεμικό πεδίο την αγορά της μπίρας...
Η κυριαρχία των μεγάλων εταιρειών του κλάδου παραμένει αδιαμφισβήτητη, παράλληλα όμως οι μικρότερες εταιρείες κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς.

Παρότι οι επιχειρήσεις προσπάθησαν να απορροφήσουν σημαντικό μέρος από τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών και την αύξηση του ΦΠΑ και να διατηρήσουν σταθερές τις τιμές, το γεγονός ότι το 31% της τελικής τιμής αντιστοιχεί στον ειδικό φόρο κατανάλωσης (ο οποίος αυξήθηκε 92%!) περιορίζει τα περιθώρια ευελιξίας τους.

Στην ελληνική αγορά δεσπόζει η πολυεθνική Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε., η οποία αποτελεί τον leader του κλάδου με μερίδιο περίπου 70%. Παράγει, εισάγει και διακινεί, μεταξύ των άλλων, τα εμπορικά σήματα Heineken, Amstel, Fischer, ΑΛΦΑ, Carib και McFarpland.

Η εταιρεία χρησιμοποιεί ελληνικό κριθάρι (40.000 τόνοι το διάστημα 2008-2010) και παράγει βύνες δίνοντας διέξοδο και προοπτική στην αγροτική παραγωγή της χώρας. Μάλιστα, έχει λανσάρει στην αγορά την πρώτη μπίρα στον κόσμο που είναι ελληνική και παράγεται από δημητριακά πέντε ειδών. Το 2010 η εταιρεία επένδυσε 20 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2011 οι επενδύσεις εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 25 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές της εταιρείας φτάνουν ήδη το 8% της παραγωγής της στην Ελλάδα.

Η δεύτερη σε μέγεθος επιχείρηση του κλάδου είναι η Μύθος Ζυθοποιία Α.Ε., η οποία κατέχει μερίδιο αγοράς περίπου 15%. Η εταιρεία παράγει, εισάγει και διακινεί ισχυρά εμπορικά σήματα όπως τα Mythos, Kaiser, Kaiser Double Malt Henninger κ.ά. Για το 2011 η διοίκησή της αναμένει ότι, παρά τις συνεχιζόμενες δυσκολίες, θα αυξήσει περαιτέρω το μερίδιο αγοράς που κατέχει με κύριο άξονα την ενίσχυση της γκάμας των προϊόντων (μάρκες) που διαθέτει. Ηδη η εταιρεία υλοποιεί ένα επενδυτικό πλάνο 50 εκατ. ευρώ για τα επόμενα 3-5 χρόνια, το οποίο συμπεριλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις ενίσχυσης των παραγωγικών δυνατοτήτων της καθώς και πληθώρα εμπορικών κινήσεων, που αφορούν το μάρκετινγκ και την προώθηση όπως και τις εμπορικές συνεργασίες με τους πελάτες της.

Το τελευταίο διάστημα, νέος δυναμικός παίκτης στην αγορά της μπίρας είναι η ελληνική Ολυμπιακή Ζυθοποιία Α.Ε., η οποία το 2010 επανακυκλοφόρησε την μπίρα Fix στην ελληνική αγορά. Μόλις μέσα σε έναν χρόνο, από τότε που επανακυκλοφόρησε το πρώτο μπουκάλι της Fix στην ελληνική αγορά, η εταιρεία κατέκτησε μερίδιο 3% και, σύμφωνα με τα στελέχη της, όλες οι ενδείξεις είναι ενθαρρυντικές για το μέλλον.

Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης συνιστά επίσης σημαντικό παίκτη στην αγορά μπίρας.

Οπως ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρεία, το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξής της περιλαμβάνει επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ, με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής για ανταγωνιστικότερες τιμές σε ακόμη υψηλότερη ποιότητα και την ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Στα ιδιόκτητα σήματά της συγκαταλέγονται η Pils Hellas και η Berlin, ενώ στα διεθνή σήματα οι Bavaria, Krombacher, Arcobrau, Augustijn και Gulden Draak. Επίσης η εταιρεία επεκτείνει τη συνεργασία της με αλυσίδες σούπερ μάρκετ για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Σοβαρή εξαγωγική δραστηριότητα έχει αναπτύξει και η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης, η οποία έχει την έδρα της στη Ροδόπη. Η εταιρεία παράγει τέσσερα σήματα: Βεργίνα Premium, Βεργίνα Κόκκινη, Βεργίνα Weiss και Edelsteiner.

Τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται και αρκετές επιχειρήσεις μικροζυθοποιίας (η Craft, η Genesis, η Πειραϊκή, η Ρεθυμνιακή, η ΖΕΟΣ, η Corfu Beer και η Magnus Magister της Ρόδου) διεκδικώντας «αξιοπρεπή» παρουσία στην αγορά.

tanea.gr

Σχόλια

  1. Kαλησπέρα σας και συγχαρητήρια για το αρθρο το οποίο είναι άκρως αναλυτικό.
    Εμπρός λοιπόν ας στηρίξουμε τις παραπάνω ζυθοποιίες μια και πραγματικά στηρίζουν την ελληνική οικονομία. Το τονίζω διότι κάποια σαιτ μας προτρέπουν να μπουκοτάρουμε προιόντα τα οποία παράγονται και εμφιαλώνονται στην χώρα μας με ελληνικές πρώτες ύλες( 40.000 τόνοι κριθάρι)
    διαφωνείται ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος19/7/11 22:19

    FIX και μόνο FIX .
    Είναι η ΜΟΝΗ καθαρά Ελληνική ζυθοποιία.΄Οσο για τις άλλες είναι Γερμανικών και Ολλανδικών συμφερόντων που παράγουν μπύρες με Ελληνικά ονόματα για παραπλάνηση των καταναλωτών.
    FIX λοιπόν και τον λογαριασμό στην ΄Ανζελα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα σας, ελληνικά ονόματα δεν είναι ούτε τα αμστελ και heineken..μακαρι όμως τον τρόπο που λειτουργεί η αθηναική να είχαν ακολουθήσει και άλλες ελληνικές εταιρείες, να είσαι σίγουρος ανώνυμε δεν θα είχαμε φτάσει εδώ που φτάσαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για σιγά ρε παιδιά..τι είναι ελληνικό προιόν ξέρετε?
    Οταν παράγεται εδώ συσκευάζεταικαι το φτιάχνουν έλληνες τι είναι εισαγόμενο ?
    Δηλαδή, ειναι καλύτερα να πίνω μια μπύρα, που έρχεται εμφιαλωμένη και πακεταρισμένη από τη Γερμανία ή το Μεξικό;
    Για να μην μπερδευόμαστε, αν θέλουμε να στηρίξουμε θέσεις εργασίας στη χώρα μας, τότε να πίνουμε Craft, Μύθο, αλλά και heineken και Amstel και Αλφα. Αναλογα με τα γούστα και τη τσέπη, όλες αυτές ειναι καλές μπύρες και ελληνικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλησπέρα σας, με κάποιους θα συμφωνήσω αλλα με κάποιες θα διαφωνήσω.
    Το 520 που μας ενημερώνουν κάποιοι οτι φαίνεται η ελληνικότητα του προιόντος ειναι μεγα λάθος, αγόρασα προιον απο Κίνα με 520 barcode, οσο για την ονομασία των προιοντων σκεφτείτε ότι έτσι που τα καταφέραμα σα χωρα, αυτο που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι πώς θα διατηρήσουμε καλά εργοστάστια στην Ελλάδα. Το αν οι ιδιοκτήτες τους ειναι ευρωπαίοι ή έλληνες που έχουν τους προσωπικούς τους λογαριασμούς σε ξένες τράπεζες, αυτό έχει μικρή διαφορά.
    Το πιο σηματικό απόλα είναι πια εργοστάσια τηρούν τα δικαιωματα των εργαζομένων και διατηρούν πολλές θέσεις εργασίας κοινώς παρόλη την κρίση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *