Η ταπεινότητα, η πραότητα, η καταλλαγή, η συνεννόηση και η αρωγή προς τον πλησίον είναι τα κύρια στοιχεία που πρέπει να χαρακτηρίζουν τους ιερωμένους...
όλων των βαθμίδων. Είναι τα χαρακτηριστικά που δεν έχουν καμιά σχέση με την έπαρση, την αλαζονεία, τους καβγάδες, τα νταηλίκια και τη φεουδαρχική αντίληψη για τη διοίκηση και λειτουργία των ναών.
Δεν θα κάνουμε εμείς μαθήματα ανθρωπιάς ούτε κήρυγμα θεολογίας σ’ εκείνους, που υποτίθεται ότι όλα αυτά τα κατέχουν καλύτερα και πληρέστερα απ’ όλους τους άλλους – παραβιάζουμε ανοιχτές θύρες! Αρατε πύλας λοιπόν, ιερωμένοι και επανέλθετε στο δρόμο όσων δίδαξε ο Διδάσκαλος, διότι πολλοί εξ υμών διολισθήσατε προς την εκκοσμίκευση, κατεβήκατε πολλά σκαλιά κάτω από το ύψος που οφείλετε να βρίσκεστε, φύσει και θέση. Μην αφήσετε να δικαιωθεί η ρήση «τα ράσα δεν κάνουν τον παπά», όποια ερμηνεία κι αν της αποδοθεί.
Γεγονός είναι ότι έχουμε (και έχετε) πρόβλημα, αφού όπως φαίνεται, οι ανθρώπινες αδυναμίες καθυποτάσσουν τα σπουδαιότερα που ορίζονται από τους κανόνες της ιεροσύνης.
Δεν τιμούν κανέναν τα συσσωρευμένα περιστατικά που σημειώθηκαν τον τελευταίο καιρό, με αντιδικίες μεταξύ ιερέων και πιστών. Οι πιστοί έχουν περιθώρια να παρεκτρέπονται (και είναι συγχωρητέοι), οι ιερείς δεν έχουν κανένα περιθώριο.
Αυτά τα συσσωρευμένα περιστατικά, δεν είναι ένα και δύο, είναι περισσότερα και γι’ αυτό δεν μπορούν να θεωρηθούν ως μεμονωμένα κι έτσι να περάσουν στη λήθη. Είναι προφανές, ότι όλα μαζί μαρτυρούν μια τάση ανταγωνισμού με τους πιστούς και μια διαπάλη για το ποιός έχει το πάνω χέρι.
Στις εκκλησίες είναι αδιανόητο να ψάχνουμε ποιός έχει το πάνω χέρι. Διότι δεν επιτρέπεται καν να τίθενται τέτοια ζητήματα. Ούτε κάτω χέρι υπάρχει, ούτε πάνω. Διότι, τί να το κάνει ο παπάς το πάνω χέρι όταν βρίσκεται σε διάσταση με το ποίμνιο της ενορίας του, ή όταν το ποίμνιο δυσαρεστημένο δεν μπαίνει στην εκκλησία; Και το ποίμνιο τί να την κάνει την εκκλησία χωρίς τον παπά της; Η εκκλησία δεν μπορεί να οδηγείται σε κατάσταση αναπηρίας, δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο, αφού έτσι αραιώνει το εκκλησίασμα και ακυρώνεται η ιερή αποστολή του Οίκου του Θεού, που ειδικά στους καιρούς που διανύουμε αποτελούν καταφύγιο για άντληση δύναμης, ελπίδας και λόγων παρηγορητικών για την αντιμετώπιση των καθημερινών δυσκολιών.
Η δύναμη της πίστης αποτελεί σήμερα αναγκαία και ικανή συνθήκη για να σταθούν οι άνθρωποι στα πόδια τους, να μην καταρρεύσει το οικοδόμημα της κοινωνίας, να μην διαρραγεί ο ιστός της οικογένειας και το δέσιμό της με τις Ιερές Παρακαταθήκες.
Και για να μην είμαστε άδικοι και ισοπεδωτικοί: την περίοδο των εορτών πολλοί ιερείς έδωσαν νόημα στην αποστολή τους, προσφέροντας βοήθεια σε χιλιάδες αναξιοπαθούντες, από τους «πλησίον»,κατά το «αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν». Μπράβο τους! Σ’ αυτόν τον δρόμο οφείλουν να πορευθούν όλοι γιατί έρχονται ακόμα πιο δύσκολες μέρες.
Εν όψει των όσων έρχονται ο μητροπολίτης πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες. Η Διδαχή του Χριστού τα λέει και τα προβλέπει όλα. Αυτά είναι που διαχωρίζουν την Ορθοδοξία από το Κράτος του Βατικανού.
Δεν χρειάζονται ιερωμένους πρωθυπουργούς, υπουργούς και διπλωμάτες με κολάρα. Εδώ τα ράσα κάνουν τον παπά, ό,τι και να γίνει. Οσοι θέλουν δικά τους μπαϊράκια υπάρχει και το φραγγέλιο. Ο Δεσπότης κάπου θα το έχει φυλαγμένο και εύκαιρο σε πρώτη χρήση.
photo: spourgitas.blogspot.com
http://www.rodosalarm.gr
όλων των βαθμίδων. Είναι τα χαρακτηριστικά που δεν έχουν καμιά σχέση με την έπαρση, την αλαζονεία, τους καβγάδες, τα νταηλίκια και τη φεουδαρχική αντίληψη για τη διοίκηση και λειτουργία των ναών.
Δεν θα κάνουμε εμείς μαθήματα ανθρωπιάς ούτε κήρυγμα θεολογίας σ’ εκείνους, που υποτίθεται ότι όλα αυτά τα κατέχουν καλύτερα και πληρέστερα απ’ όλους τους άλλους – παραβιάζουμε ανοιχτές θύρες! Αρατε πύλας λοιπόν, ιερωμένοι και επανέλθετε στο δρόμο όσων δίδαξε ο Διδάσκαλος, διότι πολλοί εξ υμών διολισθήσατε προς την εκκοσμίκευση, κατεβήκατε πολλά σκαλιά κάτω από το ύψος που οφείλετε να βρίσκεστε, φύσει και θέση. Μην αφήσετε να δικαιωθεί η ρήση «τα ράσα δεν κάνουν τον παπά», όποια ερμηνεία κι αν της αποδοθεί.
Γεγονός είναι ότι έχουμε (και έχετε) πρόβλημα, αφού όπως φαίνεται, οι ανθρώπινες αδυναμίες καθυποτάσσουν τα σπουδαιότερα που ορίζονται από τους κανόνες της ιεροσύνης.
Δεν τιμούν κανέναν τα συσσωρευμένα περιστατικά που σημειώθηκαν τον τελευταίο καιρό, με αντιδικίες μεταξύ ιερέων και πιστών. Οι πιστοί έχουν περιθώρια να παρεκτρέπονται (και είναι συγχωρητέοι), οι ιερείς δεν έχουν κανένα περιθώριο.
Αυτά τα συσσωρευμένα περιστατικά, δεν είναι ένα και δύο, είναι περισσότερα και γι’ αυτό δεν μπορούν να θεωρηθούν ως μεμονωμένα κι έτσι να περάσουν στη λήθη. Είναι προφανές, ότι όλα μαζί μαρτυρούν μια τάση ανταγωνισμού με τους πιστούς και μια διαπάλη για το ποιός έχει το πάνω χέρι.
Στις εκκλησίες είναι αδιανόητο να ψάχνουμε ποιός έχει το πάνω χέρι. Διότι δεν επιτρέπεται καν να τίθενται τέτοια ζητήματα. Ούτε κάτω χέρι υπάρχει, ούτε πάνω. Διότι, τί να το κάνει ο παπάς το πάνω χέρι όταν βρίσκεται σε διάσταση με το ποίμνιο της ενορίας του, ή όταν το ποίμνιο δυσαρεστημένο δεν μπαίνει στην εκκλησία; Και το ποίμνιο τί να την κάνει την εκκλησία χωρίς τον παπά της; Η εκκλησία δεν μπορεί να οδηγείται σε κατάσταση αναπηρίας, δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο, αφού έτσι αραιώνει το εκκλησίασμα και ακυρώνεται η ιερή αποστολή του Οίκου του Θεού, που ειδικά στους καιρούς που διανύουμε αποτελούν καταφύγιο για άντληση δύναμης, ελπίδας και λόγων παρηγορητικών για την αντιμετώπιση των καθημερινών δυσκολιών.
Η δύναμη της πίστης αποτελεί σήμερα αναγκαία και ικανή συνθήκη για να σταθούν οι άνθρωποι στα πόδια τους, να μην καταρρεύσει το οικοδόμημα της κοινωνίας, να μην διαρραγεί ο ιστός της οικογένειας και το δέσιμό της με τις Ιερές Παρακαταθήκες.
Και για να μην είμαστε άδικοι και ισοπεδωτικοί: την περίοδο των εορτών πολλοί ιερείς έδωσαν νόημα στην αποστολή τους, προσφέροντας βοήθεια σε χιλιάδες αναξιοπαθούντες, από τους «πλησίον»,κατά το «αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν». Μπράβο τους! Σ’ αυτόν τον δρόμο οφείλουν να πορευθούν όλοι γιατί έρχονται ακόμα πιο δύσκολες μέρες.
Εν όψει των όσων έρχονται ο μητροπολίτης πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες. Η Διδαχή του Χριστού τα λέει και τα προβλέπει όλα. Αυτά είναι που διαχωρίζουν την Ορθοδοξία από το Κράτος του Βατικανού.
Δεν χρειάζονται ιερωμένους πρωθυπουργούς, υπουργούς και διπλωμάτες με κολάρα. Εδώ τα ράσα κάνουν τον παπά, ό,τι και να γίνει. Οσοι θέλουν δικά τους μπαϊράκια υπάρχει και το φραγγέλιο. Ο Δεσπότης κάπου θα το έχει φυλαγμένο και εύκαιρο σε πρώτη χρήση.
photo: spourgitas.blogspot.com
http://www.rodosalarm.gr
Σωστός όποιος το έγραψε και η φωτογραφία που στολίζει το κείμενο είναι 100% αντιπροσωπευτική επιλογή. Καταλήξαμε να βλέπουμε ΛΙΓΟΥΣ εξαιρετικούς ιερωμένους να κάνουν σωστό και θεάρεστο έργο αλλά δυστυχώς ΛΙΓΟΥΣ. Ο Γέροντας Γαβριήλ στο Άγιο Όρος λέει ότι η κρίση για τους ανθρώπους που εκπροσωπούν την εκκλησία θα είναι πολύ αυστηρότερη. Κατεβείτε απο το καλάμι και απο τον αυταρχισμό που διακρίνει πολλούς απο εσάς τους ιερομένους και ξαναβρήτε τον πραγματικό σας ρόλο στην κοινωνία για να μην συναντάμε στην εκκλησία μόνο άδεια στασίδια
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλα βρε παιδιά, το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι, για μυρίστε λίγο, από κοντά όμως, μπόχα παντού!
ΑπάντησηΔιαγραφήμην εχουμε ομως την απαιτηση οι παπαδες να σωπενουν παντα γιατι πολλοι ειναι αυτοι που εκμεταλευονται το οτι οι παπαδες δεν πρεπει να μιλανε.Μην ξεχναμε οτι πανω απο ολα ειναι ανθρωποι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς αρχίσει πρώτα το φραγγέλωμα από το μεγάλο Μεγάλο Ψάρι, μιλάμε για μεγάλο μεγάλο σκυλόψαρο, τι τα θέλεις τα ψαράκια, μαρίδα είναι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια πες μας, πως τον λένε το μεγάλο ψάρι αυτό, να μάθουμε περισσότερα κι εμείς, αν εννοείς τον δεσπότη μας και οι συνεργάτες του, συμφωνώ πολλά ακούγονται τελευταία εις βάρος τους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔείτε πρώτα πως ντύνετε το κοπέλι ο Δεσπόταρος του Ευαγγελισμού με τη μίτρα τη χρυσή, τα εγκόλπια τα διαμαντένια, τα κουδουνάκια και την αργυρένια γλίτσα του, βέρος αυτοκράτωρ του Βυζαντίου και όλοι οι αυλοκόλακες του, πόσα κοστίζουν όλα αυτά μπορεί κανείς να μου πει και που βρίσκουν τα λεφτά μήπως από τα παγκάρια ή κάτι άλλο, όταν πεινάει ο άνεργος, ο συνταξιούχος, ο μετανάστης, αμάν αμάν...
ΑπάντησηΔιαγραφήαισχοσ επιτελουσ οι δεσποταδεσ να γινουν πιο απλοι ταπεινοι κ αφιλαργυροι διοτι ο καθε δεσποτησ περνει 2000 ευρο μηνιαιοσ συν τα τυχαιρα .περνουν πολλα χρηματα κρυφα.στην μητροπολη ροδου εφετος αρχιερατικα δικαιωματα-τυχερα μονο απο τισ αδειεσ γαμου κ βαπτισεων μαζευτηκαν 20000 ευρο ελεοσ ποσσα επιτελουσ θελει ο μητροπολιτησ μασ ακομα;ποτε θα χορτασουν οι κρητηκοι;ελεεεεεεεεεεεεεεεεεεεοοοοοοοοοοοοοοοοοοοσ φτανει πια δεσποτα ασε κ τιποτα στον τοπο
ΑπάντησηΔιαγραφήτο φρακκελιο ο δεσποτης να το χτυπαη πανο του απο αυτον πρεπη να καθαριση ο τοπος
ΑπάντησηΔιαγραφήο αχόρταγος Δεσπότης θα σκάσει κάποια στιγμή, δεν γίνεται, δεν υποφέρεται πια. Από τα πολλά φράγκα με τα χαράτσια στους γάμους, στις βαφτίσεις, στα εγκαίνια ναού (λένε ότι πάει η ταρίφα πάνω από 1000 ευρώ!!!), τα παγκάρια, και το μισθό (που δεν δικαιούται γιατί τα έχει όλα τζάμπα, ο Τζάμπας ζει μια χαρά)! Για κάντε μια σούμα? 50 000 ευρώ πάνω κάτω (τα δηλώνει άραγε στην εφορία? Τί λέει η εφορία? έλεγχος δεν γίνεται?), πάντως περνάει θαυμάσια με την εκλεκτή παρεούλα του στην έπαυλη του... Χαίρετε ω Ρόδιοι ω ανόητοι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΟΝΟ ΤΙΣ ΚΟΥΡΤΙΝΕΣ ΠΟΥ ΕΒΑΛΕ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΤΙΣΑΝ 10 000 ΕΥΡΩ, ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΧΕΣΤΡΕΣ, ΜΠΙΔΕ, ΖΑΚΟΥΣΙ Κ.ΛΠ., ΠΟΥ ΤΑ ΒΡΗΚΕ ΤΑ ΦΡΑΓΚΑ Ο ΚΕΡΑΤΑΣ?
ΔιαγραφήΜΟΝΟ ΤΙΣ ΚΟΥΡΤΙΝΕΣ ΠΟΥ ΕΒΑΛΕ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΤΙΣΑΝ 10 000 ΕΥΡΩ, ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΧΕΣΤΡΕΣ, ΜΠΙΔΕ, ΖΑΚΟΥΣΙ Κ.ΛΠ., ΠΟΥ ΤΑ ΒΡΗΚΕ ΤΑ ΦΡΑΓΚΑ Ο ΚΕΡΑΤΑΣ?
ΑπάντησηΔιαγραφήEIMAI ELLHNOAMERIKANIDA LEGOMAE MARKATOY ELENH K TUXAIA EIDA TO ARQRO AUTO K EGO EXO PARAPONA ME TON MHTPOPOLITH STHN RODO GIATI EXO 2 KORES TOU ANDRA MOU APO ALLO GAMO K PANTRESA THN PROTH STO PERISTERH ATHINA K THN 2 STHN RODO K TA EXASA OTAN MOU EIPAN OTI EPREPE NA PLHROSO 30 EUPO GIA NA PARO ADEIA APO THN MHTROPOLH RODOU ENO AYTO DEN SUMEBEI STHN ATHINA.EKEI MONO PLHROSA 6 EURO TA XAPTOSHMA K AROTHSA K EMAQA OTI AYTA ANHKOUN STON MHTROPOLITH EPISHS EMAQA OTI MEXRI PERISH HTAN 25 EYRO K EFETOS AUZHQHKAN.ESEIS SEBASMIOTATE POY BALATE TAXI STA KAKA THS MHTROPOLHS GIATI DEN BAZETE TAXI K SAYTA H MHPOS TA BAZETE STO FILOPTOXO;SAS PARAKALO APANTHSTE MOY GIA NA MAS EULOGHSETE PREPEI NA PLHROSOUME 30 EYRO;
ΑπάντησηΔιαγραφή