ροή ειδήσεων

Η κρίση «τρώει» ψάρι και κρέας

Όπως προκύπτει από τα αποκαλυπτικά στοιχεία, το 2011 οι συνολικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά περίπου 5%, σε σχέση με το 2010...
με το ποσοστό καθίζησης της κατανάλωσης σε ορισμένες κατηγορίες να είναι πολύ μεγαλύτερο. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις ψαριών, το κόστος των οποίων είναι ιδιαίτερα υψηλό στη χώρα μας, σημείωσαν πτώση που φτάνει το 12%.

Αντίστοιχα, οι πωλήσεις στα κρέατα μειώθηκαν κατά 5%, των φρούτων και των λαχανικών κατά 6%, των χαρτικών κατά 5%, των απορρυπαντικών κατά 6%, ενώ ακόμη και οι πωλήσεις στο γάλα μειώθηκαν κατά 2% και στα γιαούρτια κατά 4%. Σημαντική πτώση της τάξεως του 9% παρουσίασε και η κατηγορία των ποτών και των αναψυκτικών, συνέπεια και της αύξησης των φορολογικών συντελεστών στα συγκεκριμένα είδη.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις σε όλα τα τυποποιημένα τρόφιμα σημείωσαν πτώση κατά περίπου 2,5%. Την πρωτοφανή καθίζηση της κατανάλωσης έρχεται να επιβεβαιώσει και η Ελληνική Στατιστική Αρχή, σύμφωνα με την οποία, ο δείκτης όγκου στο λιανικό εμπόριο, χωρίς τα καύσιμα, τον περασμένο Δεκέμβριο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα το 2010, σημείωσε μείωση 10,0%, με την πτώση στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων να ανέρχεται σε 6,3%.

Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι η παρατεταμένη οικονομική κρίση, που έχει ως συνέπεια την αύξηση της ανεργίας και την συρρίκνωση του οικογενειακού προϋπολογισμού, αναμένεται να οδηγήσει χιλιάδες καταναλωτές στο να περιορίσουν ακόμη περισσότερο τις αγορές τους στις απολύτως αναγκαίες. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν στραφεί πλέον στην αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι έως και 40% φθηνότερα σε σχέση με τα «επώνυμα», ενώ αρκετοί είναι και οι πολίτες που έχουν μειώσει τις ποσότητες των προϊόντων που αγοράζουν κάνοντας πιο συνετές και ορθολογικές αγορές.

Προσφορές

Με δεδομένη τη σημαντική πτώση της κατανάλωσης, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχωρούν σε σημαντικές προσφορές, προκειμένου να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες. Εξάλλου, όπως επισημαίνουν στελέχη λιανεμπορικών επιχειρήσεων, οι καταναλωτές πλέον επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ με λίστα προϊόντων και προτιμούν εκείνα που διατίθενται σε προσφορά.

tromaktiko.gr

Σχόλια

  1. Ανώνυμος30/3/12 15:08

    Και ποιός ειπε οτι τα φασόλια τα ρεβύθια και τα αγρια χόρτα κοστίζουν φθηνότερα / λιγότερο απο το κρέας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *