ροή ειδήσεων

Αποσύρεται ο φόρος πολυτελείας στα σκάφη

Εκτός επιβολής φόρου πολυτελείας μένουν τελικά τα σκάφη αναψυχής μετά από διευκρινιστική παρέμβαση του υπουργείου Οικονομικών στο πολυνομοσχέδιο που συζητείται σήμερα στην Βουλή...
Εκτός αυτού αποσύρεται και η διάταξη που επέφερε αυστηρές ρυθμίσεις και ποινές για όσους εντοπίζονται να έχουν υποπέσει σε φορολογικές παραβάσεις.

Όπως εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, έκανε δεκτή την έκθεση της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής που του επισήμαινε ότι θα υπάρξουν φαινόμενα 2πλής φορολόγησης καθώς το υπουργείο Ναυτιλίας προωθεί ειδικό τέλος πλου για όλα τα σκάφη.

Μάλιστα, ο κ. Σταϊκούρας απέσυρε και το άρθρο για την φορολογία των πλοίων με ξένη σημαία καθώς όπως είπε το θέμα ρυθμίστηκε με το φορολογικό.

Πάντως, η Βουλή καλείται να ψηφίσει και δεκάδες άλλες διατάξεις, που πλήττουν μισθούς και συντάξεις και, αν και είχαν επιβληθεί με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, τώρα πρέπει να ψηφιστούν από τους βουλευτές ως νέος νόμος.

Αλλά και οι δανειστές από τους οποίους περιμένει η χώρα το «πράσινο φως» για την δόση των 9,2 δισ. του Ιανουαρίου (στις 21/1) από το Eurogroup και 3,6 δισ. ευρώ (στις 16/1) από το ΔΝΤ, εκφράζουν πλέον τη δυσφορία τους γιατί τα «προαπαιτούμενα» για τις δόσεις θεσπίζονται με τη μορφή Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου αντί νόμων, αλλά και επειδή ανοίγουν με διάφορους τρόπους «παράθυρα» φοροαποφυγής.

Την ίδια ώρα όμως, το Πολυνομοσχέδιο επικυρώνει και την τροποποίηση στην δανειακή σύμβαση που συμφωνήθηκε στις 27 Νοεμβρίου 2012 στο Eurogroup. Θεσπίζει ως εφαροστέο δίκαιο το βρετανικό (όπως και τα προηγούμενα Μνημόνια), ενώ προβλέπει ρητά ότι:

«Ούτε το δικαιούχο κράτος μέλος, ούτε η Τράπεζα της Ελλάδος, ούτε κανένα από τα αντίστοιχα περιουσιακά τους στοιχεία εξαιρούνται, λόγω εθνικής κυριαρχίας ή για άλλο λόγο, της δικαιοδοσίας, κατάσχεσης-συντηρητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης σε σχέση με οποιοδήποτε ένδικο βοήθημα ή διαδικασία σχετικά με τη σύμβαση τροποποίησης»

Ποιοι θα πληρώσουν το «μάρμαρο»

Τα 110 εκατ. ευρώ της έκτακτης εισφοράς που θα καταργείτο αλλά πλέον μονιμοποιείται, θα πληρώσουν οι 18.330 φορολογούμενοι που διαθέτουν ιδιωτική πισίνα αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες κάτοχοι αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού (άνω των 1.929 κ.ε).

Με άλλη διάταξη επιβάλλεται κλιμακωτός φόρος από 6-10% για εφοπλιστές που φέρνουν στη χώρα μας ναυτιλιακό συνάλλαγμα, για έσοδα 100 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή όμως, με το Πολυνομοσχέδιο επιβάλλονται σκληρά μέρα για όλους, ενώ αναμένονται και νέα όπως η αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα.

Μεταξύ των μέτρων που φέρνει το Πολυνομοσχέδιο, προβλέπονται:

- κατάργηση ή επιμερισμός των δώρων σε μισθούς και συντάξεις.

- "μαχαίρι" στις υψηλές συντάξεις έως 20%. Αν και επιβλήθηκε και εφαρμόζεται ήδη, το μέτρο θα καταπέσει εάν δεν υπερψηφιστεί.

- επικύρωση των αιματηρών περικοπών στα ειδικά μισθολόγια και «κόψιμο» μισθών και συντάξεων υπαλλήλων της Βουλής.

- άρση κάθε ασυλίας –ακόμα και για λόγους «εθνικής κυριαρχίας»- στο πλαίσιο της νέας δανειακής συμφωνίας (που στηρίχτηκε την ανταλλαγή των «κουρεμένων» ομολόγων).

- επιβολή αυστηρών ποινών και σκληρών διαδικασιών για επιχειρήσεις που θα συλλαμβάνονται για φορολογικές παραβάσεις, όπως κατάργηση του ανασταλτικού χαρακτήρα της προσφυγής στα δικαστήρια, πρόσθετο φόρο σε επιτηδευματίες για περισσότερες από 10 περιπτώσεις παραβάσεων,

- στον «ειδικό λογαριασμό» για το χρέος θα μεταφέρονται, εκτός από τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις, και τα έσοδα από τα μερίσματα που εισπράττει το Δημόσιο από τις συμμετοχές του σε κρατικές εταιρίες και οργανισμούς.

- στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών θα ενταχθεί μέχρι 30 Απριλίου και η μισθοδοσία του εφημεριακού κλήρου και των εκκλησιαστικών υπαλλήλων.

- Κατάργηση της οικονομικής αυτοτέλειας δήμων με χρέη.

- Αναστολή προσλήψεων, υποχρεωτικές μετατάξεις υπαλλήλων κλπ στους ΟΤΑ.

- από 1ης Ιανουαρίου 2014 δεν επιτρέπεται ο δανεισμός των φορέων για άλλους πλην αναπτυξιακούς σκοπούς.
Πηγή: protothema.gr


Parapona-Rodou

Σχόλια

  1. Ανώνυμος15/1/13 19:08

    Απαράδεκτο και πρόχειρο το νέο χαράτσι στα αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού. Καθώς δεν λογίζει την εργοστασιακή αξία του οχήματος, δημιουργώντας κατάφορη αδικία στους άτυχους ιδιοκτήτες. Π.Χ. ένας ιδιοκτήτης ενός πολυτελούς Porche, Mercedes, Masserati, BMW κλπ. 3000κυβικών (Αξίας από 70.000€-100.000€) θα φορολογηθεί ΛΙΓΟΤΕΡΟ από τον αντίστοιχο ενός KIA, Hunday, Ford κλπ. 3500κυβικών, ούτε της μισής αξίας. Σίγουρα θα αποτύχει, μιας και Ο ΜΟΝΟΣ Δρόμος που απομένει στους Ατυχους Ιδιοκτήτες είναι η κατάθεση πινακίδων ακόμη και τώρα που έχουν πληρώσει το σήμα, αλλά θα καλεστούν να το πληρώσουν διπλάσια με το νέο Φόρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *