Τουρκικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι έχει επισήμως κατατεθεί πρόταση για την πώληση του 100% της Olympic Air στον τουρκικό αερομεταφορέα, Turkish Airlines. Σύμφωνα ...
με την πρόταση η ελληνική εταιρεία θα διατηρήσει για τουλάχιστον δύο χρόνια το όνομα και τα σήματά της, καθώς και διακριτό πτητικό έργο, στόλο και προσωπικό. Στη συνέχεια θα ενταχθεί πλήρως στη μητρική εταιρεία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Turkish Airlines, Τεμέλ Κοτίλ, δήλωσε αποκλειστικά στην εφημερίδα Zaman ότι η προσφορά τους είναι κατά 19 εκατομμύρια ευρώ μεγαλύτερη από αυτήν της Aegean. Υψηλόβαθμο στέλεχος της Olympic που δεν κατονομάζεται από την εφημερίδα, επιβεβαίωσε την πληροφορία.
Ειδικοί σε θέματα ανταγωνισμού έχουν εκφράσει εδώ και καιρό έντονες επιφυλάξεις για την πρόταση εξαγοράς της Olympic από την Aegean, η οποία σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times και ρεπορτάζ του CNN Turk φαίνεται να οδηγείται σε ναυάγιο. Οι παραχωρήσεις που ανακοίνωσε προ ημερών η Aegean σκοντάφτουν και μάλλον δεν γίνονται αποδεκτές από την Κομισιόν.
Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος της Turkish άφησε να εννοηθεί ότι μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Olympic, η τουρκική εταιρεία σχεδιάζει να καταθέσει πρόταση εξαγοράς και για την Aegean.
Η Turkish Airlines είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον κόσμο. Από το 2009 κερδίζει το επονομαζόμενο «Όσκαρ» του κλάδου των αερομεταφορών. Το 2012 περισσότεροι από 18 εκατομμύρια επιβάτες από 100 χώρες ανέδειξαν την Turkish Airlines ως την καλύτερη και πιο αξιόπιστη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη.
Στα άμεσα σχέδια των Τουρκικών Αερογραμμών, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, είναι να καταστήσουν το Ελευθέριος Βενιζέλος δεύτερη βάση της εταιρείας, μετά το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, και να προσθέσουν απευθείας υπερατλαντικές πτήσεις από την Αθήνα. Ο εκπρόσωπος Τύπου της γερμανικής εταιρείας διαχείρισης του Ελ. Βενενιζέλος που ρωτήθηκε σχετικά, αρνήθηκε να σχολιάσει τα δημοσιεύματα.
Parapona-Rodou
με την πρόταση η ελληνική εταιρεία θα διατηρήσει για τουλάχιστον δύο χρόνια το όνομα και τα σήματά της, καθώς και διακριτό πτητικό έργο, στόλο και προσωπικό. Στη συνέχεια θα ενταχθεί πλήρως στη μητρική εταιρεία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Turkish Airlines, Τεμέλ Κοτίλ, δήλωσε αποκλειστικά στην εφημερίδα Zaman ότι η προσφορά τους είναι κατά 19 εκατομμύρια ευρώ μεγαλύτερη από αυτήν της Aegean. Υψηλόβαθμο στέλεχος της Olympic που δεν κατονομάζεται από την εφημερίδα, επιβεβαίωσε την πληροφορία.
Ειδικοί σε θέματα ανταγωνισμού έχουν εκφράσει εδώ και καιρό έντονες επιφυλάξεις για την πρόταση εξαγοράς της Olympic από την Aegean, η οποία σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times και ρεπορτάζ του CNN Turk φαίνεται να οδηγείται σε ναυάγιο. Οι παραχωρήσεις που ανακοίνωσε προ ημερών η Aegean σκοντάφτουν και μάλλον δεν γίνονται αποδεκτές από την Κομισιόν.
Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος της Turkish άφησε να εννοηθεί ότι μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Olympic, η τουρκική εταιρεία σχεδιάζει να καταθέσει πρόταση εξαγοράς και για την Aegean.
Η Turkish Airlines είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον κόσμο. Από το 2009 κερδίζει το επονομαζόμενο «Όσκαρ» του κλάδου των αερομεταφορών. Το 2012 περισσότεροι από 18 εκατομμύρια επιβάτες από 100 χώρες ανέδειξαν την Turkish Airlines ως την καλύτερη και πιο αξιόπιστη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη.
Στα άμεσα σχέδια των Τουρκικών Αερογραμμών, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, είναι να καταστήσουν το Ελευθέριος Βενιζέλος δεύτερη βάση της εταιρείας, μετά το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, και να προσθέσουν απευθείας υπερατλαντικές πτήσεις από την Αθήνα. Ο εκπρόσωπος Τύπου της γερμανικής εταιρείας διαχείρισης του Ελ. Βενενιζέλος που ρωτήθηκε σχετικά, αρνήθηκε να σχολιάσει τα δημοσιεύματα.
Parapona-Rodou
1. Aegean και Turkish ειναι στην ιδια αεροπορικη συμμαχια. Ποσο πιθανον ειναι λοιπον να κανουν ανταγωνιστικες προσφορες;
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Οσο η Τουρκια δεν ειναι στην ΕΕ, δεν μπορει να εχει το 100% σε μια ευρωπαικη αεροπορικη εταιρεια. Θα πρεπει να μαγειρευτει η κατασταση , για να γινει κατι τετοιο.
3. Μουφα ειδηση, για να γεμιζουμε το blog.
Τελικώς όλο το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα, στηρίζεται στο δόγμα Μητσοτάκη. Σε αυτό το “ποιός θα θυμάται τι έγινε σε 10 χρόνια;”. Ξεχνάμε σε λιγότερα από 10 χρόνια. Δύο έως τρία είναι αρκετά για να ξεχάσουμε τι έγινε, ποιός το έκανε και με ποιά επιχειρήματα το έκανε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣήμερα, στα μονόστηλα του Τύπου, υπάρχει μια διαμαρτυρία των φορέων της Βόρειας Ελλάδας, για την κατάργηση δρομολογίων της Ολυμπιακής προς Θεσσαλονίκη. Απ ό,τι φαίνεται, θα υπάρξει κατάργηση δρομολογίων και προς το Ηράκλειο το επόμενο διάστημα. Ας θυμηθούμε λοιπόν, παρά τον κυνισμό του σοφού σε πολλά Επίτιμου, τί έγινε με την Ολυμπιακή, η οποία πέταγε σε όλο τον κόσμο, ένωνε την Ελλάδα με την Ομογένεια και εξυπηρετούσε και κοινωνικές, εκτός από οικονομικές, ανάγκες κάποιων επιχειρηματιών.
Η Ολυμπιακή λοιπόν, όπως καλή ώρα η ΕΡΤ και όλα τα κομμάτια του Δημοσίου που οδεύουν προς κατάργηση, ιδιωτικοποιήθηκε από τον εραστή των αγορών και γκουρού του νεοφιλελευθερισμού, Κωστή Χατζηδάκη. Κατά την συνηθισμένη τακτική, αφού φόρτωσαν την Ολυμπιακή με τα ρουσφέτια τους, αφού πέταξαν με τα φτερά της προς τον πολιτικό εκμαυλισμό και τον δομημένο κομματικά συνδικαλισμό, αφού την υπερχρέωσαν με την αντίληψη πως το Δημόσιο είναι ο προσωπικός τους οίκος ανοχής, ξεκρέμασαν από τις πόρτες τα πράσινα και μπλε φανάρια της δηλωμένης έκδοσης και άρχισαν την “εξυγίανση”.
Ο κ Χατζηδάκης έδωσε γι αυτή την “εξυγίανση” την Ολυμπιακή στον Αντρέα Βγενόπουλο, ο οποίος πραγματοποιούσε το άλλο θάυμα του νεοφιλελευθερισμού. Έπαιρνε λεφτά από μια τράπεζά του και τα έδινε σε φίλους επιχειρηματίες οι οποίοι έκαναν αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στις επιχειρήσεις του. Τα επιχειρήματα για την πώληση της Ολυμπιακής, ήταν πως το κράτος δεν μπορούσε να είναι επιχειρηματίας. Το γιατί το κράτος δεν μπορεί να είναι επιχειρηματίας ενώ μπορεί να είναι φοροεισπράκτορας ή οτιδήποτε άλλο, δεν το απαντά ως σήμερα καμιά ανάλυση των “αντικρατιστών”.
Είναι σίγουρο πως το κράτος δεν πρέπει να είναι κακός επιχειρηματίας, να παίρνει δηλαδή τα λεφτά του κόσμου και να τα επενδύει λάθος. Για παράδειγμα, δεν μπορεί το κράτος να παίρνει τα λεφτά μου, να αγοράζει τρένα χωρίς γραμμές (για να πιάσουμε το αγαπημένο θέμα του κυρίου Χατζηδάκη) μόνο και μόνο για να πάρουν κάποιοι τις μίζες τους, ή να ανοίγει σήραγγες του ΟΣΕ στο βουνό πληρώνοντας τρεις φορές πάνω το κόστος σε εργολάβους.
Εν ολίγοις πουθενά δεν έχει εντοπιστεί κάτι που να συνδέει αξιωματικά το κράτος με την κακή επιχειρηματικότητα. Με αυτή, το συνδέουν οι πολιτικές. Ή, για να το πούμε διαφορετικά, οι “καλοί” επιχειρηματίες της ελληνικής “αγοράς” θα ήταν αμφίβολο αν θα υπήρχαν χωρίς το «κακό» κράτος του Κωστή Χατζηδάκη, του Άδωνι Γεωργιάδη, και των κάθε λογής αντικρατιστών.
Ένας από τους λόγους ιδιωτικοποίησης ήταν το επιχείρημα ότι η ελεύθερη αγορά θα μειώσει τις τιμές μέσω του ανταγωνισμού. Όπως ακριβώς έγινε και με την βενζίνη, που έλεγαν πως αν απελευθερωνόταν ο ανταγωνισμός θα έπεφταν οι τιμές, τα αεροπορικά εισιτήρια όχι μόνο δεν έγιναν πιο φθηνά, αλλά οι δύο αντίπαλες εταιρείες έκαναν αίτηση για συγχώνευση. Δηλαδή, ο κ Χατζηδάκης, με το επιχείρημα πως έπρεπε να καταργηθεί το κρατικό μονοπώλιο, έφτιαξε με επιμέλεια ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, που ανεβάζει όσο θέλει τις τιμές, μειώνει τις προσφερόμενες υπηρεσίες και τελευταία και τα δρομολόγια.
Γιατί ο κάθε επιχειρηματίας να βάλει δρομολόγια που εξυπηρετούν μια περιοχή αφού μπορεί να βάλει κάποια άλλα που εξυπηρετούν την τσέπη του; Γιατί ο επιχειρηματίας να απολογηθεί στις ανάγκες της χώρας, της επαρχίας, της Ομογένειας;
Η λογική του Χατζηδάκη και της κυβέρνησης που απλώς θα κάνει με όλο το Δημόσιο ό,τι έκανε στην Ολυμπιακή, δεν είναι η εξυπηρέτηση καμιάς αναγκαιότητας. Η αόριστη φρασεολογία “για να λειτουργήσουν οι αγορές” δεν είναι τίποτα άλλο από τον μετασχηματισμό της φράσης “για να λειτουργήσουν τα συμφέροντα”.
Όσοι σήμερα κόπτονται για την “ελευθερία” της αγοράς, πρέπει ταυτόχρονα να αποδεικνύουν και πόσο πραγματικά ελεύθεροι είναι. Και εννοώ καθαρά, πρέπει να αποδεικνύουν πόσο η άποψή τους αυτή είναι ιδεολογία και πολιτική και όχι ταύτιση με συμφέροντα.