ροή ειδήσεων

Στην "κατάψυξη" ο εσωτερικός τουρισμός

Μάλιστα αφίξεις και τον Ιούλιο. Ήρθαν 192.000 περισσότεροι τουρίστες σε σχέση με πέρυσι, ενώ στο 7μηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου οι αφίξεις ήταν αυξημένες... κατά 584.957 άτομα σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2012.

οι αεροπορικές αφίξεις «έσπασαν» και το ρεκόρ του 2011 -χρονιά που είχαμε 16,5 εκ. τουρίστες-, καθώς ήταν αυξημένες κατά 414.462 επιβάτες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ (από τα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας), η εικόνα έχει ως εξής: Τον Ιούλιο οι αεροπορικές αφίξεις σημείωσαν άνοδο 8,55% με 2,44 εκ. τουρίστες.

Στο επτάμηνο έχουμε συνολική αύξηση αεροπορικών αφίξεων κατά 9,3% με 6.887.532 αφίξεις, έναντι 6.302.575 το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Σύμφωνα με τους τουριστικούς φορείς, ενδέχεται να καταρριφθεί και ο στόχος των 17 εκ. αφίξεων, καθώς, όπως λένε, οι μέχρι τώρα αφίξεις έσπασαν το καλύτερο προηγούμενο ρεκόρ -που ήταν το 7μηνο του 2011-, αφού ήδη φέτος έχουμε 414.462 περισσότερες αεροπορικές αφίξεις.

Ενώ, όμως, υπάρχει πλημμύρα από ξένους τουρίστες, η απουσία των Ελλήνων είναι αισθητή, περισσότερο από ποτέ.

Φιλοξενία

Ο εσωτερικός τουρισμός βρίσκεται σε κατάσταση βαθιάς κατάψυξης και όσοι έχουν τη δυνατότητα για διακοπές της μίας βδομάδας προτίμησαν να φιλοξενηθούν σε σπίτια συγγενών και φίλων.

Η πλειονότητα των Ελλήνων τουριστών (με εξαίρεση όσους κατάγονται από νησιά) προτίμησαν για τις διακοπές τους προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας, με προτίμηση στην Πελοπόννησο και τη Μαγνησία.

Η μετακίνηση προς τα νησιά είναι απαγορευτική για το πορτοφόλι της σημερινής ελληνικής οικογένειας, καθώς σε πολλές περιπτώσεις τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια (οικογένεια με 1 παιδί + ΙΧ) είναι υψηλότερα από το κόστος διαμονής. Κατά μέσο όρο τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, προς Κρήτη, Ρόδο, Σαντορίνη, Πάρο, Νάξο, για μία οικογένεια ξεπερνούν τα 400 ευρώ, όταν υπάρχουν προσφορές για διαμονή με 40 ευρώ σε τρίκλινο με πρωινό, που σημαίνει μόλις 240 ευρώ κόστος διαμονής.

Επίσης, δεν πρέπει να παραβλέψουμε το εξής: Οι tour operators αγόρασαν τα ελληνικά πακέτα σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Μάλιστα οι Έλληνες ξενοδόχοι, φοβούμενοι μην μείνουν άδειοι, έδωσαν πρόσθετες εκπτώσεις 20% τον περασμένο Μάρτιο. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι ότι από τον Ιούνιο όλες οι μεγάλες μονάδες έχουν πληρότητες 100%, όμως όταν κάνουν ταμείο τα έσοδά τους θα είναι χαμηλότερα.

Παράλληλα, οι πολύ χαμηλές τιμές των πακέτων προσέλκυσαν τουρίστες μεσαίας και χαμηλής οικονομικής επιφάνειας. Και αυτό σημαίνει ότι γεμίσαμε με «all inclusive» τουρίστες που προτιμούν να μένουν «κλεισμένοι» στα ξενοδοχεία. Μάλιστα, οι τουριστικοί φορείς εμφανίζονται επιφυλακτικοί για την πορεία των τουριστικών εσόδων, τα οποία μετά βίας θα φτάσουν τα 11 δισ. ευρώ. Και. όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, το ζητούμενο δεν είναι το ρεκόρ στις αφίξεις, αλλά το ρεκόρ στα έσοδα.

Ξενοδόχοι: "Μαγνήτης" η τιμή

«Η τιμή έχει αποτελέσει το βασικό εργαλείο μάρκετινγκ για την προσέλκυση αφίξεων από το 2009 και μετά», λέει στο «Έθνος» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γιάννης Ρέτσος και συνεχίζει:

«Αυτό εν μέρει είναι απόλυτα κατανοητό δεδομένης της κατάστασης της χώρας την τελευταία 3ετία, από την άλλη όμως το γεγονός ότι η Ελλάδα φαίνεται να αποτελεί έναν πολύ επιθυμητό προορισμό, ειδικά για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες και με δεδομένη τη γενικότερη αναταραχή στις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου -που αποτελούν και βασικούς μας ανταγωνιστές-, ήρθε η ώρα σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, που υπεραποδίδουν, οι επιχειρηματίες να σκεφτούν αναπροσαρμογή των τιμών προς τα πάνω για το 2014.

«Τιμολογιακά είμαστε σε οριακό σημείο και η διατήρηση των τιμών σε αυτό το επίπεδο εγκυμονεί κινδύνους για τη διατήρηση υψηλής ποιότητας παροχής υπηρεσιών».

Κρουαζιέρα: Πρωτοστατούν στα ταξιδιωτικά πακέτα των μεγαλύτερων εταιρειών οι ελληνικοί προορισμοί

Στον χάρτη των πιο δυνατών ονομάτων της κρουαζιέρας μπαίνουν, πλέον, οι ελληνικοί προορισμοί, με τους επιχειρηματίες του τουρισμού να βλέπουν τη φετινή σεζόν όλο και περισσότερες εισπράξεις, όχι μόνο από τουρίστες που καταφτάνουν αεροπορικώς, αλλά και διά θαλάσσης. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό πως μόνο στο βασικότερο λιμάνι της χώρας, αυτό του Πειραιά, οι επιβάτες μετεπιβίβασης (transit) στην κρουαζιέρα το πρώτο πεντάμηνο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΛΠ, αυξήθηκαν κατά 17,23% σε σχέση με το 2012.

Οι εξελίξεις στην αύξηση των επισκεπτών κρουαζιέρας φέτος είναι ραγδαίες. Η αμερικανική εταιρεία κρουαζιερών πολυτελείας Crystal Cruises μόλις ανακοίνωσε ότι συμπεριέλαβε ακόμα έναν ελληνικό προορισμό και πιο συγκεκριμένα τα Χανιά στο πρόγραμμά της για την περίοδο 2015-2016.

Η εταιρεία, που ειδικεύεται σε εξωτικούς προορισμούς και εντείνει τη δραστηριότητά της στον Νότιο Ειρηνικό, στη Νότιο Αμερική αλλά και στην περιοχή της Μεσογείου, έχει ήδη συμπεριλάβει στις κρουαζιέρες της τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο και την Αθήνα.

Το νέο ταξιδιωτικό πακέτο, συνολικής διάρκειας 12 ημερών, με την ονομασία «Holy Land heritage*, ξεκινά στις 20 Σεπτεμβρίου 2015. Αφετηρία θα είναι η Κωνσταντινούπολη και η κρουαζιέρα θα συνεχίζεται σε Κύπρο, Ισραήλ, Ελλάδα και Ιταλία. Στο πρόγραμμα, μάλιστα, εκτός από τα Χανιά, εντάσσεται και το λιμάνι της Ρόδου.

Η απόφαση αυτή αποτελεί άλλο ένα δείγμα της αυξανόμενης δυναμικής που παρουσιάζουν οι ελληνικοί προορισμοί στο κομμάτι της κρουαζιέρας, η οποία εξελίσσεται σε σημαντική πηγή εσόδων για τις επιχειρήσεις εστίασης και τα καταστήματα.

Να θυμίσουμε πως φέτος και η αμερικανική Disney Cruise Line, θυγατρική της The Walt Disney Company, συμπεριέλαβε την Ελλάδα στα πακέτα της, θέτοντας τις βάσεις για μεγαλύτερη διείσδυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην αγορά των ΗΠΑ.

Τόσο η απόφαση της Disney Cruise Line όσο και αυτή της Crystal Cruises θεωρείται ότι θα συνεισφέρουν σε μεγάλο βαθμό στην επίτευξη του παραπάνω στόχου, αλλά και στην αύξηση των ελληνικών μεριδίων κρουαζιέρας μελλοντικά. Δεν είναι τυχαία, εξάλλου, η εκτίμηση δύο πολύ σημαντικών εταιρειών κρουαζιέρας, της Royal Caribbean και της Carnival Corporation, πως η Ελλάδα θα μπορούσε να βρίσκεται στους τρεις πρώτους προορισμούς κρουαζιέρας, μετά το Μαϊάμι και τη Σιγκαπούρη.

Η εκτίμηση αυτή συνδυάζεται και με το ενδιαφέρον της Carnival να συμμετάσχει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας, σε δύο με τρεις πιθανές τοποθεσίες.

Κερδίζουμε μερίδιο

Σύμφωνα, μάλιστα, με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των επισκεπτών κρουαζιέρας στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια, σταθερά πάνω από τις 5,5 εκατ. αφίξεις. Μόνο φέτος αναμένεται άνοδος των επισκεπτών κατά 3%-4%. Ενδεικτική ήταν και η τελευταία μελέτη που συνέταξε η Εθνική

Τράπεζα, με βάση την οποία οι χώρες με την υψηλότερη επισκεψιμότητα στον χώρο της κρουαζιέρας είναι η Ιταλία, η Ισπανία και η Ελλάδα, οι οποίες συγκεντρώνουν διαχρονικά το 60% των επισκέψεων ευρωπαϊκής κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, στις τρεις αυτές μεσογειακές χώρες αντιστοιχούν σήμερα 5-6,5 εκατ. επισκέψεις τουριστών κρουαζιέρας ετησίως.

Η διεθνής ζήτηση εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει σε τρία χρόνια από τώρα τους 30 εκατ. τουρίστες. Στην περίπτωση που η Ελλάδα διατηρήσει σταθερό το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας, τα ετήσια έσοδα του κλάδου θα αγγίξουν ακόμα και το 1 δισ. ευρώ το 2016 (από 0,6 δισ. το 2011).

Στο σενάριο αύξησης του home porting, ώστε τα δύο τρίτα των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα να ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια, η προαναφερθείσα αύξηση της διεθνούς ζήτησης θα μπορούσε να εκτινάξει τα ετήσια έσοδα από την κρουαζιέρα σε επίπεδο κοντά στα 2 δισ. ευρώ το 2016.

Σύμμαχος οι εξελίξεις

Οι τελευταίες ταραχές στον κατά τα άλλα ιδιαίτερα δημοφιλή προορισμό κρουαζιέρας, την Αίγυπτο, στρέφουν το ενδιαφέρον των εταιρειών σε άλλους προορισμούς της Μεσογείου και κυρίως στην Ελλάδα.

Ενδεικτικά, εξαιτίας των επεισοδίων, η ευρωπαϊκή εταιρεία κρουαζιέρας MSC Cruises ακύρωσε το πρόγραμμα του κρουαζιερόπλοιου «MSC Armonia* για τη χειμερινή σεζόν 2013-2014 στην Ερυθρά Θάλασσα. Επίσης, η Holland America Line αντικαθιστά τα λιμάνια του Πορτ Σάιντ και της Αλεξάνδρειας: στο πακέτο των 14 ημερών με το «Ms Prinsendam» με αναχώρηση στις 28 Οκτωβρίου από τον Πειραιά, τα λιμάνια του Πορτ Σάιντ και της Αλεξάνδρειας θα αντικατασταθούν από τη Ρόδο και το Κατάκολο.

Σε αναθεώρηση του προγράμματος προχώρησε και η εταιρεία Seabourn, που αντικατέστησε αρκετά δρομολόγια προς Αίγυπτο, συμπεριλαμβάνοντας, πλέον, στους προορισμούς της τη Σαντορίνη και τον Άγιο Νικόλαο.

Στοίχημα η εκκίνηση από ελληνικά λιμάνια

Παρά την ελκυστικότητα της χώρας μας ως προορισμού κρουαζιέρας, δεδομένου πως απορροφά το 17% των επισκέψεων σε ευρωπαϊκά λιμάνια, το όφελος της ελληνικής οικονομίας παρέμενε χαμηλό τα προηγούμενα χρόνια. Βασική αιτία, η χαμηλή χρήση των ελληνικών λιμανιών ως βάσεων εκκίνησης. Συγκεκριμένα, μόλις το 20% των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτεται τη χώρα ξεκινά από ελληνικό λιμάνι, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό εκτιμάται κοντά στο 75% στην Ιταλία και την Ισπανία. Έτσι οι δαπάνες των επιβατών αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας κινούνταν σε πιο χαμηλά επίπεδα.
Capital


Parapona-Rodou

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *