ροή ειδήσεων

Τουρισμός: 24 εκ. επισκέπτες και 44 δισ ευρώ...

...προβλέπει η McKinsey

Ως τη βάση πάνω στην οποία θα στηριχθεί η αναπτυξιακή στρατηγική του τουρισμού, ο ΣΕΤΕ, κατά τη διάρκεια....
του 12ου Συνεδρίου του, παρουσίασε σήμερα τα αποτελέσματα της μελέτης McKinsey: «Τουριστικός Στρατηγικός Σχεδιασμός 2021».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, τα επόμενα 8-10 χρόνια, ο τουρισμός θα αποτελέσει κινητήρια δύναμη της ελληνικής οικονομίας, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 35% και το 38% του συνολικού αναπτυξιακού δυναμικού σε όρους Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας (ΑΠΑ) και απασχόλησης αντίστοιχα. Οι διεθνείς επισκέπτες θα φθάσουν τα 22-24 εκατ., με παράλληλη αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι. H συνολική συνεισφορά σε ΑΠΑ θα είναι 41- 44 δισ. Ευρώ (+ 16 - 17 δισ. Eυρώ από ό,τι σήμερα) και περίπου 1 εκατ. στην απασχόληση (+ 300.000 θέσεις). Η κύρια προτεραιότητα είναι η δημιουργία ενός ισχυρού και διαφοροποιημένου χαρτοφυλακίου προϊόντων.


Έξι «κύρια» προϊόντα έχουν οριστεί, καθώς και μια σειρά από «συμπληρωματικά και εξειδικευμένα προϊόντα». Για κάθε ένα από αυτά τα κύρια προϊόντα έχει αναπτυχθεί εξειδικευμένη στρατηγική που περιλαμβάνει την κατάλληλη στρατηγική αγοράς, τμηματοποίηση πελατείας, ανάπτυξη υποδομών και στρατηγική προώθησης.
Για την περίοδο 2014-2020, θα χρειαστεί αύξηση των μέσων ετήσιων επιπέδων επενδύσεων κατά περίπου 3,3 δισ. Ευρώ κατά μέσο όρο.
Βασικό μέρος των απαιτούμενων επενδύσεων αφορά τη στοχευόμενη αναβάθμιση υπαρχουσών καταλυμάτων, τη δημιουργία νέων υψηλής ποιότητας και την ενίσχυση των υποδομών για τον ναυτικό τουρισμό. Κρατικοί και κοινοτικοί πόροι (π.χ. ΕΣΠΑ) θα αξιοποιηθούν προσεκτικά, ώστε να αποτελέσουν βάση αύξησης της ιδιωτικής επένδυσης και να βελτιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητά τους.
Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέας Ανδρεάδης δήλωσε: «Με ιδιαίτερη χαρά παραδίδουμε σήμερα ένα ολοκληρωμένο, ελληνικό, στρατηγικό, και εμπεριστατωμένο σχέδιο. Ένα οδικό χάρτη υλοποίησης για τον ελληνικό τουρισμό, χωρίς κομματικά χρώματα και γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τα δεδομένα και τις προοπτικές του. Ένα σχέδιο που η υλοποίησή του, θα φέρει άμεσα αποτελέσματα στην προσπάθεια της χώρας να εκκινήσει την ανάπτυξη και να ανακάμψει. Επιθυμία μας είναι να συνεργαστούμε στενά με την Πολιτεία και να υλοποιήσουμε με ενότητα και όραμα αυτό το φιλόδοξο σχέδιο.
Το Συνέδριο χαιρέτησαν ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Γιάννης Στουρνάρας, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, κ. Κωστής Χατζηδάκης και η Υπουργός Τουρισμού, κα Όλγα Κεφαλογιάννη.

Ομιλία Κεφαλογιάννη

Τους τέσσερεις βασικούς άξονες του Eθνικού Σχεδίου για τον τουρισμό, παρουσίασε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στο 12o συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Όπως είπε η κυρία Κεφαλογιάννη, οι άξονες αυτοί είναι, ο νέος τουριστικός Νόμος (Ν.4179), το χωροταξικό του τουρισμού, το νέο ΕΣΠΑ και η ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό. Αναφερόμενη στις νομοθετικές μεταρρυθμίσεις επισήμανε τις αλλαγές που έγιναν στη τουριστική νομοθεσία για την απλούστευση των διαδικασιών, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την διευκόλυνση των επενδύσεων, την εισαγωγή νέων ειδών τουριστικών εκμεταλλεύσεων και την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό.
Παράλληλα τόνισε ότι όλες αυτές οι μεταρρυθμίσεις έγιναν ύστερα από εξαντλητικό διάλογο με τους τουριστικούς φορείς. Όσον αφορά το χωροταξικό του τουρισμού, σημείωσε ότι στόχος είναι μέσα από αυτό, να τοποθετηθεί σε σύγχρονες βάσεις η τουριστική ανάπτυξη της χώρας για την επόμενη εικοσαετία. «Σωστή οργάνωση της τουριστικής ανάπτυξης μέσω του χωροταξικού σχεδιασμού, σημαίνει τεκμηριωμένος προγραμματισμός για το που και πως μπορεί να αναπτυχθεί η τουριστική δραστηριότητα» ανάφερε η υπουργός και έθεσε τις προϋποθέσεις για την επιτυχία αυτού του σχεδιασμού, λέγοντας ότι πρέπει:
• να βασίζεται στις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης,
• να συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης των επενδυτών,
• να διασφαλίζει το συντονισμό, τη συμπληρωματικότητα και τη συνέργεια των δράσεων σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο,
• να προωθεί την ορθολογική ανάπτυξη του τουρισμού σε κάθε περιοχή της χώρας σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες της.
Η κυρία Κεφαλογιάννη παρουσιάζοντας τον τρίτο άξονα (νέο ΕΣΠΑ) που συνθέτει το εθνικό σχέδιο για τον τουρισμό, τόνισε ότι «κλειδί» είναι η καλύτερη δυνατή προετοιμασία και αξιοποίηση του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης 2014 – 2020. «Το ΣΕΣ 2014 – 2020 πρέπει να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για τη συνολική μετεξέλιξη του τουριστικού μας προϊόντος», επισήμανε και πρόσθεσε: «το σχέδιο μας θα περιλαμβάνει ποσοτικοποιημένες και κατανεμημένες στον χώρο δημόσιες πολιτικές μεταφρασμένες σε δράσεις. Για κάθε δράση θα υπάρχει στρατηγική, στόχοι, χρονοδιάγραμμα, ορόσημα παρακολούθησης, υπεύθυνοι διαχείρισης, απαιτούμενοι πόροι, και πηγές χρηματοδότησης των δράσεων από τα κατά περίπτωση τομεακά ή περιφερειακά προγράμματα». Αναφορικά με τον τέταρτο άξονα, η υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι με αλλεπάλληλα ταξίδια στο εξωτερικό, δεκάδες συνεντεύξεις σε ξένα ΜΜΕ, στοχευμένες δράσεις επικοινωνίας, αλλάξαμε την εικόνα της χώρας και την κάναμε εκ νέου ένα παγκόσμιο, πανίσχυρο brand name.
Φέτος, - υπογράμμισε η υπουργός τουρισμού - «νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά συνεχίζουμε και εμπλουτίζουμε τον προγραμματισμό μας. Αναδεικνύουμε μια άλλη Ελλάδα. Αναπτύσσουμε επικοινωνιακές δράσεις για τη στήριξη της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου. Επισπεύδουμε τα διαφημιστικά προγράμματα του έτους 2014. Αξιοποιούμε στο έπακρο τη θετική συγκύρια για την Ελλάδα. Αναπτύσσουμε δράσεις ειδικά για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη».
Τέλος η κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, έκλεισε την ομιλία της στέλνοντας ένα μήνυμα αισιοδοξίας για τη νέα τουριστική χρονιά, λέγοντας ότι «Το 2014 μπορεί να είναι μια ακόμα καλύτερη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Μια καλύτερη χρονιά για την Ελλάδα».

Επίσης, συμμετείχαν ως ομιλητές: ο Γενικός Γραμματέας Τουρισμού, κ. Αναστάσιος Λιάσκος, ο Αντιπρόεδρος της AEGEAN, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, ο Γενικός Διευθυντής Τραπεζικής Επιχειρήσεων & Επενδυτικής Τραπεζικής Ομίλου και μέλος της Διοικητικής και Εκτελεστικής Επιτροπής της Eurobank, κ. Κωνσταντίνος Βουσβούνης, ο Managing Director, McKinsey & Company, Greece, κ. Γιώργος Τσόπελας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της HotelBrain, κ. Πάνος Παλαιολόγος, ο Managing Director της Marketing Greece, κ. Ιωσήφ Πάρσαλης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της TrueGreece, κ. Χρήστος Στεργίου και ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέας Ανδρεάδης.
http://money-tourism.blogspot.gr

Parapona-Rodou

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *