Πόσο οπισθοσδομικό μπορεί να είναι το Υπουργείο Παιδείας; Την εποχή που οι 16χρονοι μαθητές επικοινωνούν μέσω skype,...ενημερώνονται από το facebook και διαβάζουν από τα tablet τους, τα βιβλία της Β” Λυκείου τους διδάσκουν την …προϊστορία των κομπιούτερ!
Το εγχειρίδιο «Τεχνολογία Επικοινωνιών», βιβλίο πολυτελούς έκδοσης 470 σελίδων –το οποίο δεν γράφει τίποτα για το ίντερνερ και τα social media!- είναι γεμάτο από άχρηστες θεωρητικές εξηγήσεις για το είναι π.χ. η δισκέτα:
«Ενας κοινός εύκαμπτος δίσκος είναι κατασκευασμένος από λεπτό πλαστικό ιντσών, που έχει επαλειφθεί με οξείδια. Ο δίσκος προστατεύεται από έναν εξωτερικό φάκελο. Επειδή ο δίσκος είναι πολύ λεπτός, είναι πολύ εύκαμπτος. Ετσι πήρε το όνομα εύκαμπτος δίσκος (floppy disk)».
Κι αυτά την εποχή που η δισκέτα έχει εγκαταληφθεί και η τεχνολογία στον συγκεκριμένο τομέα προχωράει με αστραπιαία ταχύτητα!
Όπως αναφέρει η Καθημερινή το βιβλίο του Μαρκ Σάντερς, που για κάποιο μυστήριο λόγο κρίθηκε κατάλληλο για το ελληνικό σχολείο του 2013, είναι γραμμένο το 1991 (η ελληνική απόδοση είναι του 1998), περισσότερα από 20 χρόνια πριν, πραγματικός «αιώνας» για τις εξελίξεις στο πεδίο της τεχνολογίας.
Τα παραδείγματα που δίνει το εν λόγω βιβλίο δείχνουν σχεδόν …προϊστορικά:
«Η μετάδοση δεδομένων σε μεγάλες αποστάσεις έχει επιπτώσεις σε πολλούς τομείς. Οσον αφορά στις εφημερίδες, τα δίκτυα μεγάλης εμβέλειας παρέχουν περισσότερες ειδήσεις σε μικρότερο χρόνο. Οι εκδότες της εφημερίδας «USA TODAY για παράδειγμα, ασκούν μια νέα μορφή δημοσιογραφίας. Η ίδια εφημερίδα κυκλοφορεί σε όλη τη χώρα. Οι άνθρωποι στο Los Angeles διαβάζουν τις ίδιες ειδήσεις με αυτούς που ζουν στην Washington. Ολες οι ειδήσεις τηλεμεταδίδονται στα κεντρικά γραφεία της εφημερίδας, στη βόρεια Virginia. Εκεί διαμορφώνεται η εφημερίδα ηλεκτρονικά. Αυτό σημαίνει ότι τα άρθρα, τα γραφήματα, οι επικεφαλίδες και οι διαφημίσεις, όλα διαμορφώνονται με τη χρήση υπολογιστών».
Αυτό θεωρείται σχόλιο για την ύπαρξη σάιτς στο διαδίκτυο! Το πιο απογοητευτικό για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Παιδεία στην Ελλάδα –όπου το κυρίαρχο θέμα παραμένει οι διορισμοί- είναι το εν λόγω βιβλίο διδάσκεται στη Β” Λυκείου και όχι σε κάποια από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
Parapona-Rodou
Το εγχειρίδιο «Τεχνολογία Επικοινωνιών», βιβλίο πολυτελούς έκδοσης 470 σελίδων –το οποίο δεν γράφει τίποτα για το ίντερνερ και τα social media!- είναι γεμάτο από άχρηστες θεωρητικές εξηγήσεις για το είναι π.χ. η δισκέτα:
«Ενας κοινός εύκαμπτος δίσκος είναι κατασκευασμένος από λεπτό πλαστικό ιντσών, που έχει επαλειφθεί με οξείδια. Ο δίσκος προστατεύεται από έναν εξωτερικό φάκελο. Επειδή ο δίσκος είναι πολύ λεπτός, είναι πολύ εύκαμπτος. Ετσι πήρε το όνομα εύκαμπτος δίσκος (floppy disk)».
Κι αυτά την εποχή που η δισκέτα έχει εγκαταληφθεί και η τεχνολογία στον συγκεκριμένο τομέα προχωράει με αστραπιαία ταχύτητα!
Όπως αναφέρει η Καθημερινή το βιβλίο του Μαρκ Σάντερς, που για κάποιο μυστήριο λόγο κρίθηκε κατάλληλο για το ελληνικό σχολείο του 2013, είναι γραμμένο το 1991 (η ελληνική απόδοση είναι του 1998), περισσότερα από 20 χρόνια πριν, πραγματικός «αιώνας» για τις εξελίξεις στο πεδίο της τεχνολογίας.
Τα παραδείγματα που δίνει το εν λόγω βιβλίο δείχνουν σχεδόν …προϊστορικά:
«Η μετάδοση δεδομένων σε μεγάλες αποστάσεις έχει επιπτώσεις σε πολλούς τομείς. Οσον αφορά στις εφημερίδες, τα δίκτυα μεγάλης εμβέλειας παρέχουν περισσότερες ειδήσεις σε μικρότερο χρόνο. Οι εκδότες της εφημερίδας «USA TODAY για παράδειγμα, ασκούν μια νέα μορφή δημοσιογραφίας. Η ίδια εφημερίδα κυκλοφορεί σε όλη τη χώρα. Οι άνθρωποι στο Los Angeles διαβάζουν τις ίδιες ειδήσεις με αυτούς που ζουν στην Washington. Ολες οι ειδήσεις τηλεμεταδίδονται στα κεντρικά γραφεία της εφημερίδας, στη βόρεια Virginia. Εκεί διαμορφώνεται η εφημερίδα ηλεκτρονικά. Αυτό σημαίνει ότι τα άρθρα, τα γραφήματα, οι επικεφαλίδες και οι διαφημίσεις, όλα διαμορφώνονται με τη χρήση υπολογιστών».
Αυτό θεωρείται σχόλιο για την ύπαρξη σάιτς στο διαδίκτυο! Το πιο απογοητευτικό για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Παιδεία στην Ελλάδα –όπου το κυρίαρχο θέμα παραμένει οι διορισμοί- είναι το εν λόγω βιβλίο διδάσκεται στη Β” Λυκείου και όχι σε κάποια από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
Parapona-Rodou
Δεν γίνεται να είναι ενημερωμένο. Κάθε 3 μήνες θέλει επανέκδοση του βιβλίου με το ρυθμό που τρέχουν οι εξελίξεις στον τομέα αυτό. Πάρε για παράδειγμα την φυσική.. Ότι μάθαμε στο σχολείο αυτή τη στιγμή έχει ανατραπεί και θεωρείτε λάθος.. Στο λύκειο θα πρέπει να μάθουν τα βασικά γύρω από τους η/υ και η ειδίκευση θα γίνει στο πανεπιστήμιο και μάλιστα στον πρώτο χρόνο εκεί θα διδαχθούν πάλι τα ίδια πράγματα δηλαδή, τι είναι keyboard, τι είναι mouse και τι είναι η δισκέτα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε φίλε δηλαδή τί έμαθες στην φυσική και τώρα είναι λάθος;
ΔιαγραφήΑΥΤΟΙ ΟΙ ΜΑΓΟΙ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΗΜΙΜΑΘΕΙΣ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ Η/Υ. ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΧΑΛΑΕΙ Ο Η/Υ ΑΠΟ ΚΑΚΗ ΧΡΗΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι η προ-τελευταία χρονιά που διδάσκεται αυτό το μάθημα. Με το Νέο Λύκειο η Πληροφορική γίνεται μονόωρο επιλογής και είναι σχεδόν βέβαιο ότι το απαραχαιωμένο αυτό βιβλίο θα τεθεί σε αχρηστία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ βεβαια....να ζηταμε γνωση υπολογιστων στις προκυρηξεις,να τρεχουμε σε ιδιώτες για να παρουμε πιστοποιηση στο Η//Υ.....ecdl...κλπ,να πληρωνουμε ένα σκασμό λεφτά αλλα στο λυκειο μονόωρο το μάθημα....και ουτε καν να αποδιδει πτυχιο και μετα να μας φταινε και οι καθηγητες που περισσευουν. Αυτό είναι Κράτος....δε ντρεπόμαστε λίγο!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή