ροή ειδήσεων

Ελλάδα: η χώρα της ναυτιλίας και των... Άναυτων

Παρατηρώντας την κατάσταση που επικρατεί στη ναυτιλία τα τελευταία χρόνια - όχι ότι δεν το γνωρίζαμε - είμαι πλέον σίγουρος ότι η ναυτιλία διοικείται είτε από προδότες είτε από άσχετους είτε από άναυτους...

Και για να τα πιάσουμε ένα-ένα.

Εκπαίδευση

Η εκπαίδευση στον χώρο την ναυτιλίας πάει από το κακό στο χειρότερο. Άθλιες εγκαταστάσεις και εξοπλισμός, καθηγητές που δεν ξέρουν ή δεν ενδιαφέρονται (προς θεού, όχι όλοι!), βιβλία και μέθοδοι διδασκαλίας από την εποχή του παππού μου (που συνηθίζουμε να λέμε..). Αδιανόητα πράγματα και καταστάσεις για μια υπερδύναμη στη ναυτιλία. Η εκπαίδευση της ναυτιλίας στην Ελλάδα θα έπρεπε να ήταν πρότυπο για όλες τις χώρες της Ευρώπης, και όχι μόνο. Τη ναυτοσύνη των παλιών Πλοιάρχων/Α' μηχανικών αλλά και τη σπιρτάδα των νέων θα έπρεπε να την εκμεταλλευτούμε στο έπακρο! Μακριά από τυχοδιώκτες και ευκαιριαές καταστάσεις. Για να τα πετύχεις όμως αυτά θα πρέπει να δώσεις και κύρος στους καθηγητές αλλά και χρήμα. Δύσκολα πράγματα ε; αν τα βάλουν κάτω όμως πάλι κερδισμένη θα βγει η Ελλάδα. Μιλάνε για πολιτισμό και κουλτούρα, μιλάνε για τουρισμό και ιστορία, κανένας όμως - πλην ελαχίστων εξαιρέσεων - δεν μιλάει για τη ναυτιλία μας, το καμάρι της Ελλάδας μας.

Ανεργία

Συμφωνίες με τους εφοπλιστές για αύξηση των ελληνικών πληρωμάτων ακούμε και αύξηση δεν βλέπουμε. Βλέπουμε όμως φιλιπινέζους και Ουκρανούς, οι οποίοι εκτός από τεμπέληδες (κυρίως οι Ουκρανοί) είναι εντελώς άσχετοι με το επάγγελμα, κάτι το οποίο έχει σαν συνέπεια να τρέχει να μαζέψει τα ασυμμάζευτα τους ο υποπλοίαρχος, ο έλληνας ανθυποπλοίαρχος αλλά και ο καπετάνιος. Πολλές φορές δε, και ο δόκιμος!!! Βέβαια τα χάλια της εκπαίδευσης που είπαμε και παραπάνω έχει ρίξει και το επίπεδο των ελλήνων στα τάρταρα. ηθελημένο και αυτό, από αυτούς που "τρέχουν" τα θέματα για τη ναυτιλία μας εδώ και πολλά χρόνια.
Από τη άλλη η ακτοπλοΐα μας πάει κατά διαόλου. Η μείωση του στόλου έριξε πολύ κόσμο στην ανεργία. Και έριξε κόσμο ο οποίος είναι κατώτερα πληρώματα και τα οποία δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να βρουν δουλειά σε ποντοπόρα, γιατί πολύ απλά εκεί δεν τους παίρνουν καθόλου!

Δόκιμοι και έμψυχο δυναμικό

Για μία ακόμη χρονιά έγινε ο χαμός στις σχολές εμπορικού ναυτικού! Κατακλύστηκαν από χιλιάδες νέους που βλέπουν σαν διέξοδο την ζωή τους στην θάλασσα. Το τυρί το είδαν, την φάκα όμως; Όλοι αυτοί που μπήκαν, μαζί με τους προηγούμενους αλλά και τους επόμενους που θα μπουν στις σχολές, κατά αρχήν θα πρέπει να ξεχάσουν τους μισθούς των 4000-5000 Ευρώ. Το έχω αναλύσει και σχολιάσει και παλαιότερα στο ''Οι μειώσεις μισθών των ναυτικών και η αρχή του κακού...''. Ακόμα θα πρέπει από τώρα να τους απασχολεί που θα βρούνε δουλειά και καράβι για να μπαρκάρουν. Βλέπετε αυτό που έκαναν με τις σχολές δεν είναι ότι θα αυξήσει την ήδη υπάρχουσα ανεργία που προανέφερα, αλλά θα μειώσει και τους μισθούς ακόμα περισσότερο. Άλλωστε ο νόμος της αγοράς, προσφορά και ζήτηση, είναι σαφής και αμίλεικτος! Δεν απογοητεύω τους νέους, απλά δεν θα πρέπει να εθελοτυφλούμε στις καταστάσεις που έρχονται. όπως έμαθα τόσα χρόνια να λέω στους δόκιμους που είχα στα καράβια την (σκληρή) αλήθεια, έτσι και τώρα θα συνεχίζω να την λέω. Τα φούμαρα και τα ψέματα άσε να τα λένε "αυτοί", οι άναυτοι, που τα λένε τα τόσα χρόνια...

Εφοπλιστές

Κύριοι εφοπλιστές δεν πληρώνετε που δεν πληρώνετε τους φόρους που σας αναλογούν, αυξήστε τουλάχιστον τα ελληνικά πληρώματα. Ξέρετε ότι πολλά θα κερδίσετε και λίγα θα χάσετε. Ξέρετε ότι την διαφορά στους μισθούς των αλλοδαπών με των ελλήνων, ο έλληνας ναυτικός θα σας την καλύψει και με το παραπάνω. Δώστε μια ευκαιρία να σας δουν όλοι οι έλληνες με άλλο μάτι. Βοηθήστε και να είστε σίγουροι ότι μετά από πολλά χρόνια θα λένε ακόμα το όνομα σας, όπως λένε για εφοπλιστές του παρελθόντος, οι οποίοι βοήθησαν τον ελληνικό λαό. Ωραία τα περισσότερα χρήματα αλλά μη ξεχνάτε ότι όλοι σε αυτόν τον κόσμο τον ίδιο προορισμό έχουμε. .. Απλά εσείς φροντίστε να είναι λίγο καλύτερος ο δρόμος όλων μας προς αυτόν.

Φορολογία

Στην Αγγλία άλλα και στις περισσότερες χώρες στον κόσμο ο ναυτικός εάν λείπει πάνω από 6 μήνες τον χρόνο, είτε δεν πληρώνει φόρους, είτε οι φόροι που πληρώνει είναι μηδαμινοί. Ο λόγος που γίνετε αυτό, δεν είναι επειδή οι ναυτικοί είναι ''χαϊδεμένοι'', είναι επειδή αυτό που κάνουν είναι κάτι ιδιαίτερο. Εκτός του ότι φέρνει ρευστό μέσα στην χώρα του (συνάλλαγμα δηλαδή), δεν απασχολεί το κράτος σε σχεδόν τίποτα! Ούτε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη του προσφέρει όσο είναι στο καράβι (και 40 μέρες μετά στην Έλλαδα σε καλύπτει η εταιρεία ), ούτε τα σκουπίδια του τρώει, ούτε υπηρεσίες και άλλα πολλά. Και πάνω από όλα θα πρέπει το κράτος να αναγνωρίσει τις θυσίες αλλά και τις συνθήκες εργασίας στις οποίες εργάζεται. Περιμένουμε και από εκεί τους εφοπλιστές να κάνουν κάτι. Να εξηγήσουν στην εκάστοτε κυβέρνηση ότι άλλο στεριανός και άλλο ναυτικός. Μέσα από αυτό μπορούν να κερδίσουν πολλά περισσότερα από τον έλληνα ναυτικό. Αλλιώς άλλωστε δουλεύει κάποιος με λιγότερα χρήματα και αλλιώς με περισσότερα. Και τα σωματεία μας βέβαια θα πρέπει να πιέσουν ακόμα περισσότερο, και τώρα που είπα σωματεία...

Σωματεία

Πόσες φορές σας έχει τύχει να ακούσετε στο καράβι την φράση: ''τους Ουκρανούς και τους φιλιπινέζους είναι δύσκολο να τους διώξεις γιατί έχουν κάτι σωματεία με α....δια''. Δηλαδή και την δουλειά τους να μην κάνουνε είναι πολύ δύσκολο να τους διώξεις. Και άντε ότι έδιωξες έναν, εδώ μιλάμε ότι σε κάθε βαπόρι πρέπει να διώχνεις 5-6 από αυτούς. Γιατί και τα δικά μας σωματεία να μην είναι έτσι; περιμένουμε πολλά περισσότερα απο αυτά.
g.k.
e-Nautilia.gr


Τι γίνετε με τις ιδιωτικές σχολές εμπορικού ναυτικού;


Πολλά είναι τα ερωτήματα που υπάρχουν γύρω από το θέμα των ιδιωτικών σχολών για το εμπορικό ναυτικό. Όπως είχαμε αναφέρει, οι ιδιωτικές σχολές θα ξεκινήσουν από το 2014.

Σύμφωνα με το Ν 3450/2006 η φοίτηση στις ΝΕΚΕ (Ναυτική Επαγγελματική Κατάρτιση και Επιμόρφωση) θα είναι τετραετής και θα συναποτελείται από δύο εξάμηνα εκπαίδευσης σε πλοίο, ενώ οι ιδιωτικές σχολές δεν θα υπάγονται σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα. Πρόσβαση στις ΝΕΚΕ κατάρτισης θα έχουν οι απόφοιτοι γενικού λυκείου ή των ναυτικών λυκείων ή φοιτητές ΤΕΙ που θα βρίσκονται στο δεύτερο κύκλο σπουδών τους. Επίσης στις ΝΕΚΕ επιμόρφωσης θα έχουν πρόσβαση όσοι θέλουν να αποκτήσουν ελληνικά αποδεικτικά επαγγελματικής κατάρτισης, όπως συμβαίνει σήμερα με τα δημόσια ΚΕΣΕΝ.

Η φοίτηση στις ΝΕΚΕ σύμφωνα με το άρθρο 18 του ίδιου νόμου θα «καταλήγει σε χορήγηση τίτλου αποφοίτησης που δίνει τη δυνατότητα περαιτέρω απόκτησης διπλώματος πλοιάρχου ή μηχανικού ΕΝ αντίστοιχα, εφόσον πληρούνται και οι προϋποθέσεις της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας». Σήμερα οι απόφοιτοι των ΑΕΝ αποκτούν δίπλωμα ανθυποπλοίαρχου και τρίτου μηχανικού αντίστοιχα. Με το υπό έκδοση Π.Δ. θα καθορίζεται το περιεχόμενο, η διαδικασία και ο τρόπος άσκησης της εποπτείας, οι υποχρεώσεις των ΝΕΚΕ προς την εποπτεύουσα αρχή, οι διοικητικές κυρώσεις που θα επιβάλλονται από αυτή σε περίπτωση μη σύννομης λειτουργίας.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας θα προχωρήσει επίσης στην έκδοση μίας υπουργικής απόφασης για το παράβολο που θα καταβάλει ο ιδιοκτήτης της ΝΕΚΕ, το οποίο στον νόμο του 2003 είχε οριστεί στα 500 ευρώ και του 2006 στο 10.000 ευρώ με πρόβλεψη για αναπροσαρμογή με Υπουργική Απόφαση. Τέλος η Κοινή Υπουργική Απόφαση θα προσδιορίζει, μεταξύ άλλων, τη διαδικασία για τη χορήγηση της άδειας δημιουργίας ΝΕΚΕ, τις αναγκαίες υποδομές της, τη διδακτέα ύλη, τα προσόντα των εκπαιδευτών. Με την ίδια ΚΥΑ θα προβλέπεται ο φορέας από τον οποίο θα ελέγχει τη διασφάλιση της ποιότητας στη ναυτική εκπαίδευση που θα παρέχεται από τη ΝΕΚΕ.

Μπορείτε να δείτε και το νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο έχει μείνει στα "χαρτιά" από το 2003 και 2006.

Πιστεύουμε μέσα στους επόμενους 3 μήνες θα ξέρουμε περισσότερα για το θέμα αυτό. Βέβαια να πούμε ότι ήδη υπάρχουν ιδιωτικές σχολές όσο αναφορά τα διάφορα σεμινάρια (ECDIS, Tanker safety κ.τ.λ.) που χρειάζονται όλοι οι ναυτικοί. Σεμινάρια που όπως όλοι μας γνωρίζουμε διδάσκονται και στο ΚΕΣΕΝ.

Τώρα το αν θα βγει σε καλό όλο αυτό που θα γίνει θα δείξει στο μέλλον. Εμείς εδώ έχουμε εκφράσει την άποψη μας (η οποία δεν είναι απαραίτητα και η σωστή) όταν ήρθε εκ νέου στην επιφάνεια το νομοσχέδιο. Απλά να έχουμε όλοι στο νου μας ότι, η ανεργία στον κλάδο ήδη καλπάζει. Η εισροή ακόμα περισσοτέρων (μέσω των ιδιωτικών ακαδημιών) μπορεί να δημιουργήσει ακόμα περισσότερα προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα. Άλλωστε το 2003-2006 που ψηφίστηκε το νομοθετικό πλαίσιο, όντως οι έλλειψη σε ναυτικούς ήταν υπαρκτή. Τώρα όμως ισχύει το αντίθετο. Απο την άλλη βέβαια, οι δημόσιες σχολές έχουν τρομερές ελλείψεις και αδυναμίες... Μπρός γκρεμός και πίσω ρέμα δηλαδή.

Αναμένουμε λοιπόν και εμείς, μαζί με όλους εσάς που ρωτάτε καθημερινά για το συγκεκριμένο θέμα.
c.o.
e-Nautilia.gr



Parapona-Rodou

Σχόλια

  1. Ανώνυμος4/11/13 15:20

    http://parapona-rodou.blogspot.com/2013/09/blog-post_4769.html#.UnBKcVPmAxA Sτα σχόλια όλη η σημασία!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *