ροή ειδήσεων

Τα αυτοκίνητα που «μισεί» η εφορία

H φορολόγηση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι συγκεκριμένη και υψηλή. Υπάρχουν όμως τρόποι και... κόλπα που μπορείτε να ακολουθήσετε, ....για να μη χρειαστεί να καταθέσετε ξανά τις πινακίδες σας.

Τα τέλη κυκλοφορίας, τα τεκμήρια διαβίωσης και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης είναι οι τρεις κύριοι άμεσοι και έμμεσοι φόροι, που επιβαρύνουν σήμερα το αυτοκίνητο. Κάθε ένας από αυτούς τους φόρους ορίζεται με βάση είτε τις εκπομπές CO2 (τέλη κυκλοφορίας), είτε με βάση τον κυβισμό του κάθε αυτοκινήτου (τεκμήρια διαβίωσης και φόρος πολυτελείας). Για να έχετε μια πιο πλήρη φορολογική εικόνα, βάλτε στο παιχνίδι εδώ και έναν άλλο φόρο, το τέλος ταξινόμησης, το οποίο αφορά όμως μόνο όσους αποφασίσουν να αγοράσουν αυτοκίνητο, μιας και ο φόρος αυτός επηρεάζει αποκλειστικά και μόνο την τιμή του στο «ταμείο».
Για να μην καταθέσετε ξανά τις πινακίδες σας
Οι παραπάνω φόροι είναι υψηλοί και δυσβάσταχτοι, όμως υπάρχουν τρόποι για να γλιτώσει κανείς αυτά τα «χαράτσια», ή τουλάχιστον, να τους μειώσει σε μεγάλο βαθμό και να μην έχει κάθε λίγο και λιγάκι τον βραχνά της εφορίας. Αρκεί βέβαια να κατανοήσει πλήρως τα κριτήρια και όρια τους, ώστε να μη χρειαστεί ποτέ ξανά να καταθέσει τις πινακίδες του αυτοκίνητου του.
CO2 κάτω από 100 γρ./χλμ. για 0 τέλη κυκλοφορίας
Τα τέλη κυκλοφορίας στα καινούργια αυτοκίνητα και παράλληλα για όλα αυτά που έχουν ταξινομηθεί μετά την 01 Νοεμβρίου του 2010, ορίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 του κάθε μοντέλου. Τα αυτοκίνητα εκείνα που έχουν εκπομπές CO2 κάτω από τα 100 γρ./χλμ. είναι και αυτά που γλιτώνουν από τα τέλη κυκλοφορίας σύμφωνα με τον νόμο. Όσο μάλιστα χαμηλότερες είναι οι εκπομπές CO2, τόσο πιο «άνετα» μπορεί να αισθάνεται κανείς και για περαιτέρω μελλοντικά χαράτσια.
Μέχρι 1.600 κ.εκ. για να μη σας «κάψει» το τεκμήριο
Ένας σημαντικός φορολογικός παράγοντας που συνήθως δεν λαμβάνεται από πολλούς υπόψη, είναι το τεκμήριο διαβίωσης για τα αυτοκίνητα. Πρόκειται για έμμεση φορολόγηση η οποία φαίνεται ουσιαστικά μόνο στην ετήσια φορολογική δήλωση του κάθε ιδιοκτήτη και επιβαρύνει με ένα συγκεκριμένο ποσό το τεκμαρτό εισόδημα του φορολογούμενου. Τα τεκμήρια αυτά για τα καινούργια αυτοκίνητα εξαρτώνται αποκλειστικά από τον κυβισμό του αυτοκινήτου (υπάρχει μείωση για τα παλαιότερα) και ξεκινούν από τα 4.000 ευρώ για τα μοντέλα έως 1.200 κ.εκ., ενώ ξεπερνούν τα 23.000 ευρώ για τα μοντέλα 3.500 κ.εκ.
Ουσιαστικά και μέχρι τα 1.600 κ.εκ. η επιβάρυνση είναι πιο λογική και κλιμακώνεται ανά 600 ευρώ για κάθε 100 κ.εκ. φθάνοντας στα 6.400 ευρώ σε αυτή την κατηγορία κυβισμού. Η κλιμάκωση αυτή συνεχίζεται μέχρι και τα 2.000 κ.εκ., όταν και αυξάνεται σε +900 ευρώ για κάθε 100 κ.εκ. χωρητικότητας του κινητήρα. Υπάρχει και ένα ακόμη σκαλοπάτι στα 3.000 κ.εκ., όταν διαμορφώνεται στα +1.200 ευρώ για κάθε 100 κ.εκ.
Ξεχνάμε τελείως τα αυτοκίνητα άνω των 1.929 κ.εκ. λόγω φόρου πολυτελούς διαβίωσης;
Πολύς λόγος έχει γίνει τον τελευταίο καιρό για το φόρο πολυτελούς διαβίωσης (προσοχή, δεν πρέπει να συγχέεται με το φόρο πολυτελείας που αφορά στη λιανική τιμή ορισμένων πάλι αυτοκινήτων).
Ο φόρος αυτός έρχεται για να επιβαρύνει αποκλειστικά και μόνο αυτοκίνητα με κυβισμό άνω των 1.929 κ.εκ., πληρώνεται μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας και η επιβάρυνσή του ξεκινά από τα 418,7 ευρώ (για αυτοκίνητα από 1.929 μέχρι 2.000 κ.εκ.), ενώ φθάνει μέχρι και τα 4.180 ευρώ, ανάλογα με το πόσο αυξάνεται ο κυβισμός του αυτοκινήτου.
Ποσοτικά, η μεγαλύτερη επιβάρυνση που επιφέρει ο φόρος αυτός είναι στο σκαλοπάτι κυβισμού για αυτοκίνητα μεταξύ 2.500 και 2.600 κ.εκ., όταν και αυξάνεται κατά 114% (από 665 ευρώ στα 2.500 κ.εκ. πάει στα 1.420 ευρώ στα 2.600 κ.εκ.).
Αν αποφασίσετε να αγοράσετε: Επιλέξτε μικρό κυβισμό για χαμηλό τέλος ταξινόμησης
Το τέλος ταξινόμησης είναι ένας φόρος που κρατά πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και επιβαρύνει την τιμή κάθε αυτοκινήτου που πωλείται στη χώρα μας.
Το ύψος της επιβάρυνσης αυτής καθορίζεται ποσοτικά με βάση τον κυβισμό του κάθε αυτοκινήτου και την εργοστασιακή του (προ φόρων) αξία, ξεκινώντας από 5% επί της εργοστασιακής αξίας για αυτοκίνητα έως 900 κ.εκ. και φθάνοντας στο 50% για αυτά άνω των 2.001 κ.εκ.
Στη λιανική, η επιβάρυνση που φθάνει από αυτό το φόρο (υπάρχει και ο Φ.Π.Α.) αφορά από το 3 έως το 25% της τιμής. Εδώ λοιπόν, πάλι η επιλογή ενός μοντέλου με μικρό κυβισμό μας «γλιτώνει» κατά πολύ αυτή την επιβάρυνση, αφού το τέλος ταξινόμησης αφορά περίπου στο 3% της τιμής των αυτοκινήτων έως 900 κ.εκ., το 7% έως 1.400 κ.εκ. και το 12% έως 1.600 κ.εκ.
ΠΗΓΗ: autotriti.gr



Parapona-Rodou

Σχόλια

  1. Ανώνυμος15/12/13 18:08

    ποιος ο λογος να παρει κανει 1800cc η 2000cc αυτοκινητο στην Ροδο εκτος απο την φιγουρα? που για τα περισσοτερα μερη που θα πας χρειαζεσαι απο 10 λεπτα εως μιση ωρα, τιποτα δηλαδη..τωρα πληρωνετε η πουληστε τα. καλα να παθετε! φιγουρα θελατε παρτε τα τωρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/12/13 18:17

      Σωστη σκεψη αλλα πολυ φοβαμαι οτι απο την επομενη χρονια θα μπει στο στροχαστρο του κρατους η κατηγορια των μικρομεσαιων κυβικων(1200 εως 1800).Ηδη η αγορα των "διλιτρων" εχει εξαντληθει στην Ελλαδα με καταθεσεις πινακιδων ή πωλησεις στο εξωτερικο με αποτελεσμα ο κοσμος να αγοραζει μικρου κιβυσμου αυτ/τα με μικρα τελη ή μηδενικα(λογο ρυπων) και χαμηλες καταναλωσεις.Αυτο απο το 2014 μαλλον θα αλλαξει με μεγαλυτερη φορολογηση αυτης της κατηγοριας.Το κρατος δεν ειναι χαζο.Βλεπε τη "φουσκα"της υγραεριοκινησης.Μολις το κρατος ειδε οτι αυξηθηκε η ζητηση υγραεριου κινησης(με συνεπεια μειωση καταναλωσης βενζινης-πετρελαιου)τοτε αυξησε την τιμη του.Απλα πραγματα.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος15/12/13 20:49

      Εγω προσωπικα πηρα μεγαλο αυτοκινητο, για να ειμαι ανετος, και για προστασια απο τον ανευθηνο τροπο που οδηγουν οι περισσοτεροι στο νησι. Με εχουν προσπερασει ολα τα ανεγκεφαλα οντα, στα πιο ακαταλληλα σημεια. Εαν νομιζεις, οτι θα την γλιτωσεις μακροπροθεσμα, εισαι γελασμενος. Δεν τους βγαινουν τα κουκια, και ολο καινουρια μετρα θα εφευρουν.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος15/12/13 21:18

      δεν νομιζω οτι θα την γλιτωσω..σιγουρα θα βρουν καποιον τροπο να μου τα φανε και μενα με τα 1400 κυβικα! αλλα για μενα το μεγαλο αμαξι στην Ροδο ειναι απλα για φιγουρα και δεν εχει καμια ουσια. το να εισαι ανετος που λες δεν το καταλαβαινω τι διαφορα στην ανεση θα σου δωσει το μεγαλο αυτοκινητο απο το δικο μου 1400cc 140hp...μπορει να κανεις καποια προσπεραση πιο γρηγορα.απο κει και περα ομως παντα θα ακολουθας τα 1200αρια και τα παπακια απο πισω! φιλικα ;)

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος15/12/13 19:47

    Ότι και να αγοράσεις καποια στιγμή θα τα σκάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *