Ο Γιώργος Σεφέρης, γράφει: «Η βλακεία, η εγωπάθεια, η μωρία και η γενική αναπηρία της ηγετικής τάξης στη σημερινή Ελλάδα σε φέρνει στην ανάγκη να ξεράσεις. […]
Είμαι βέβαιος πως τούτοι οι ελεεινοί δεν αντιπροσωπεύουν την ζωντανή Ελλάδα, δεν αντιπροσωπεύουν τίποτα και υπάρχουν άγνωστοι, πολλοί που δεν ξέρουν αλλά που αξίζουν, που σε φωνάζουν.» ( Πολιτικό ημερολόγιο, Οκτώβρης 1945, στο Αλφαβητάρι του Νεοέλληνα- Κείμενα επίκαιρης ελληνικής αυτοσυνειδησίας, Ανθολόγηση: Χρήστος Γιανναράς, εκδ. Πατάκη)
Δυστυχώς, γινόμαστε και σήμερα μάρτυρες της διαχρονικότητας των λόγων του Σεφέρη, όταν κάποιος «ηγέτης», ως «κύμβαλον αλαλάζον» διαμηνύει ότι, «θα είναι κρίμα, να μην συνεχίσει η παράταξη το έργο της και την προσφορά της» προκειμένου να στοιχειοθετήσει την αναγκαιότητα παραμονής του, στο τιμόνι αυτής. Είναι βέβαια προφανές, ότι γίνεται χρήση ψευδώνυμου συλλογισμού, αφού ως αιτία για την απόφαση αυτή θεωρεί το ότι, στην κλήση του για νέο «Μεσσία» τηρήθηκε – ύποπτη κατά τον γράφοντα αλλά ανάξια λόγου για τον «ηγέτη» - σιγή ιχθύος. Επίσης, προκειμένου να κρατηθεί ως νέος «Μαθουσάλας» στην καρέκλα του, θεωρεί «κρίμα» να μας στερήσει με την απουσία του , την «Εδέμ» που δημιούργησε , για να ζούμε εμείς οι απλοί πολίτες του Αρχιπελάγους.
Τελικά, «Θέλει μελτέμι γερό, γεννημένο στην Τήνο, που να ‘ρθει με την ευχή της Παναγίας και να καθαρίσει τον τόπο…», όπως μας λέει ο Οδυσσέας Ελύτης (Πρόσω ήρέμα,1990, όπως παραπάνω), από τους ανθρώπους που δήθεν παράγουν έργο και καθορίζουν τη μοίρα της σύγχρονης Ελλάδας.
Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Με τιμή
Μιχαήλ Β. Μαντικός
Σμήναρχος ε.α
Παράπονα Ρόδου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.