Πόσες φορές χρειάζεται για να διαβάσετε ένα κείμενο και να...
αποστηθίζετε όσα θέλετε; Πόσες φορές έχετε πέσει «θύμα» της μνήμης σας, που θυμίζει αυτή του χρυσόψαρου; Πόσες φορές η μέθοδος της παπαγαλίας σας έμαθε απλώς να γίνεστε «παπαγαλάκια»;...
Για εσάς που τίποτα δεν μένει στη μνήμη σας για αρκετή ώρα, σίγουρα, θα είναι αδύνατο να κατανοήσετε πώς τα καταφέρουν οι ηθοποιοί.
Την απάντηση έρχεται να δώσει, μετά από έρευνα 20 ετών, η καθηγήτρια ψυχολογίας στο κολέγιο Elmhurst στο Ιλινόις των ΗΠΑ, Helga Noice.
Η Noice, όπως αναφέρει το creativitypost.com, ισχυρίζεται πως οι ηθοποιοί συνηθίζουν να διαβάζουν το σενάριο με τη μέθοδος της διαγώνιας γραμμής. Παράλληλα, αναζητούν να βρουν τις προθέσεις κάθε χαρακτήρα σε ένα έργο: γιατί κάνουν αυτό που κάνουν και ειδικά, γιατί λένε αυτό που λένε. «Σε καμία περίπτωση οι ηθοποιοί δεν προσπαθούν να απομνημονεύσουν τα λόγια τους απ' ευθείας. Αντίθετα, προσπαθούν να κατανοήσουν γιατί ο συγκεκριμένος χαρακτήρας χρησιμοποιεί αυτές τις λέξεις για να εκφράσει αυτό που σκέφτεται» εξηγεί η Noice.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι ηθοποιοί θυμούνται πιο εύκολα τους διαλόγους που συνδυάζονται με μία κίνηση.
«Αυτά πρέπει να ισχύουν ταυτόχρονα: το τι λες με το τι κινήσεις κάνεις, όταν το λες» της είχε πει ένας ηθοποιός. «Το ένα τρέφει το άλλο και καταφέρνεις να πεις τα λόγια σου, συγχρονίζοντας το λόγο με την κίνηση».
Την ίδια στιγμή, βασικό ρόλο στην απομνημόνευση των διαλόγων παίζουν και τα συναισθήματα. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η Noice, τα συναισθήματα είναι δύσκολο να αποχωριστούν από τα λόγια.
Ακολουθήστε τις παραπάνω οδηγίες και σίγουρα η προσπάθειά σας θα... χειροκροτηθεί.
Παράπονα Ρόδου
αποστηθίζετε όσα θέλετε; Πόσες φορές έχετε πέσει «θύμα» της μνήμης σας, που θυμίζει αυτή του χρυσόψαρου; Πόσες φορές η μέθοδος της παπαγαλίας σας έμαθε απλώς να γίνεστε «παπαγαλάκια»;...
Για εσάς που τίποτα δεν μένει στη μνήμη σας για αρκετή ώρα, σίγουρα, θα είναι αδύνατο να κατανοήσετε πώς τα καταφέρουν οι ηθοποιοί.
Την απάντηση έρχεται να δώσει, μετά από έρευνα 20 ετών, η καθηγήτρια ψυχολογίας στο κολέγιο Elmhurst στο Ιλινόις των ΗΠΑ, Helga Noice.
Η Noice, όπως αναφέρει το creativitypost.com, ισχυρίζεται πως οι ηθοποιοί συνηθίζουν να διαβάζουν το σενάριο με τη μέθοδος της διαγώνιας γραμμής. Παράλληλα, αναζητούν να βρουν τις προθέσεις κάθε χαρακτήρα σε ένα έργο: γιατί κάνουν αυτό που κάνουν και ειδικά, γιατί λένε αυτό που λένε. «Σε καμία περίπτωση οι ηθοποιοί δεν προσπαθούν να απομνημονεύσουν τα λόγια τους απ' ευθείας. Αντίθετα, προσπαθούν να κατανοήσουν γιατί ο συγκεκριμένος χαρακτήρας χρησιμοποιεί αυτές τις λέξεις για να εκφράσει αυτό που σκέφτεται» εξηγεί η Noice.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι ηθοποιοί θυμούνται πιο εύκολα τους διαλόγους που συνδυάζονται με μία κίνηση.
«Αυτά πρέπει να ισχύουν ταυτόχρονα: το τι λες με το τι κινήσεις κάνεις, όταν το λες» της είχε πει ένας ηθοποιός. «Το ένα τρέφει το άλλο και καταφέρνεις να πεις τα λόγια σου, συγχρονίζοντας το λόγο με την κίνηση».
Την ίδια στιγμή, βασικό ρόλο στην απομνημόνευση των διαλόγων παίζουν και τα συναισθήματα. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η Noice, τα συναισθήματα είναι δύσκολο να αποχωριστούν από τα λόγια.
Ακολουθήστε τις παραπάνω οδηγίες και σίγουρα η προσπάθειά σας θα... χειροκροτηθεί.
Παράπονα Ρόδου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.