Αναγνώστης:
Επειδή το τελευταίο διάστημα έχουμε όλοι γίνει αποδέκτες μηνυμάτων που είτε προμοταρουν, είτε αγιοποιούν την ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair δείτε.... τι λέει ένας φουκαράς αναγνώστης σχετικά με την επιστροφή των φόρων ενός αεροπορικού εισιτηρίου όταν αυτό ακυρώνεται. Ο νόμος προβλέπει ότι στην ακύρωση αεροπορικού εισιτηρίου η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να επιστρέψει τον φόρο. Στην περίπτωση της Ryanair ο αναγνώστης, εξιστορεί την περιπέτεια του προκειμένου να πάρει πίσω τους φόρους, περιπέτεια που μέχρι στιγμής δεν οδήγησε σε κάποιο αποτέλεσμα.
Διαβάστε την:
“Τελευταία όλο και πληθαίνουν τα δημοσιεύματα για την Ryanair στην Ελλάδα. Είτε θετικά είτε αρνητικά. Η αλήθεια είναι πως εξαιτίας της εταιρίας αυτής αρκετός κόσμος έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει με τους όρους της, αλλά και αρκετός κόσμος την έχει πατήσει με τα τερτίπια και της κρυφές της χρεώσεις. Βέβαια βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Με λίγο καλύτερη αναζήτηση κάποιες φορές καταλαβαίνουμε ότι το φτηνό βγαίνει ακριβό. Τι γίνεται όμως με τις ακυρώσεις των εισιτηρίων; Καταρχήν σε περίπτωση ακύρωσης εισιτηρίου, ο επιβάτης λαμβάνει πίσω τουλάχιστον τους φόρους αεροδρομίου. Αυτό μου έχει τύχει με την Aegean Airlines(OW) που από τα 80 ευρώ εισιτήριο μου επέστρεψε τα 42. Σε κάποιες κατηγορίες ναύλων μάλιστα σου επιστρέφουν μεγαλύτερο ποσό ή και αλλαγή. Στην Turkish Airlines (RT) πάλι, από εισιτήριο των 110 ευρώ, μου επιστράφηκαν τα 55 ευρώ. Στην εταιρία Astra έγινε αλλαγή ώρας αρχικά και μετά από ενημέρωση επιστράφηκε ολόκληρο το ποσό. Τέλος από δευτερογενή πάροχο (airtickets.gr) επιστράφηκαν οι φόροι, αλλά η διαδικασία είχε 10ευρω χρέωση αλλά και πάλι επιστράφηκαν χρήματα.
Τι είναι όμως το εισιτήριο; Περιλαμβάνει μια ομάδα εξόδων/πληρωμών. Καταρχήν είναι ο ναύλος, ποσό που πάει στην εταιρία και πολλές φορές περιλαμβάνει τον επίναυλο καυσίμων, μέσα είναι το κέρδος της εταιρίας κτλ. Περιέχει επίσης την πληρωμή της εταιρίας Handling είτε για έκδοση εισιτηρίου, μεταφορά των επιβατών στο αεροσκάφος αλλά και φόρτωμα της βαλίτσας. Υπάρχει η χρέωση συναλλαγής που το ποσό πάει συνήθως σε κάποια τράπεζα/σύστημα/εταιρία που αναλαμβάνει την διεκπεραίωση αυτού και τέλος οι φόροι και τα τέλη αεροδρομίων. Όταν λοιπόν γίνεται ακύρωση ενός εισιτηρίου, δηλαδή δε θέλουμε να πετάξουμε η εταιρία συνήθως κρατάει αυτά που είναι να πάρει σαν εταιρία αλλά σου επιστρέφει τους φόρους/τέλη, αφού όταν ο επιβάτης δεν ταξιδεύει, δε τα αποδίδει και η εταιρία στο κράτος ή αεροδρόμιο.
Τι γίνεται όμως με την Ryanair? Να αναφέρω πως έχω ταξιδέψει αρκετές φορές με την εν λόγω εταιρία, είτε λόγω κόστους είτε διότι είναι η μόνη που είχε αυτούς τους προορισμούς. Σε εισιτήριο εσωτερικού Θεσσαλονίκη-Χανιά, μου συνέβη το εξής. Έβγαλα κανονικά το εισιτήριο μου, το πλήρωσα κτλ. Δυστυχώς τελευταία στιγμή δε κατάφερα να πετάξω. Από τη στιγμή που το έμαθα και πριν γίνει η πτήση, προσπάθησα να επικοινωνήσω με την εταιρία. Το τηλεφωνικό της κέντρο λοιπόν εκτός από κάποιες χώρες, είναι στην Αγγλία. Αποτέλεσμα είναι να χρεωθώ διεθνή κλήση. Μετά από 10λεπτη αναμονή κάθε φορά (στην Aegean ήταν 5) μίλησα με τον αρμόδιο υπάλληλο, στα Αγγλικά! Για σε πτήση εσωτερικού, να χρειάζεται να μιλάω στα Αγγλικά;;; Άντε εγώ γνώριζα, αλλά τι γίνεται με άτομα που δεν ξέρουν Αγγλικά; Έψαξα να βρω τηλέφωνο στην Ελλάδα, δυστυχώς όμως προς το παρόν τίποτα. Γιατί όμως κάλεσα; Η εταιρία έχει ειδικό τμήμα που βάζεις τον κωδικό κράτησης που σου έχει έρθει σε email και ζητάς πίσω την επιστροφή των φόρων. Ενώ λοιπόν στη διαχείριση της κράτησης έβλεπα την πτήση μου κανονικά, με όλα τα στοιχεία, όταν πήγαινα στην επιστροφή των φόρων, μου έλεγε πως αυτή η κράτηση δεν υπάρχει. Κουφό; Και όμως. Αυτό γινόταν επί μια εβδομάδα. Στο τηλεφωνικό κέντρο μου είπαν να σβήσω το ιστορικό του υπολογιστή, πράμα που το έκανα και δοκίμασα από άλλους 3 υπολογιστές. Τίποτα όμως. Ο υπάλληλος επιμένει πως εγώ κάνω κάτι λάθος. Του είπα να ξεκινήσει την διαδικασία τηλεφωνικά, όπως γίνεται με όλες τις εταιρίες και μου το αρνήθηκε. Με έστειλε μάλιστα να στείλω μήνυμα στην εταιρία, στον τομέα των παραπόνων. Αφού έγινε κατάφερα και βρήκα τι και πως, όταν στις επιλογές έβαλα την επιστροφή χρημάτων, ξαφνικά χάθηκε η φόρμα που γράφεις τι ακριβώς θέλεις. Δε μπορείς να τους πεις τίποτα. Μου ήρθε ένα mail και ακόμη περιμένω απάντηση εδώ και 3 μέρες, ενώ στο mail έγραφαν ότι η απάντηση έρχεται μέσα σε 12 ώρες. Προσπάθησα λοιπόν να τους στείλω mail, αλλά εν έτη 2014 η εταιρία έχει μόνο την ταχυδρομική της διεύθυνση online, τίποτα παραπάνω. Ακόμη περιμένω. Δεν το κάνω για το ποσό, αλλά είναι παράνομο να σου κρατάει χρήματα δικά σου που πρέπει να τα αποδώσει στο κράτος ή να σου τα επιστρέψει. Φυσικά και θα ξαναταξιδέψω με την εταιρία, αλλά αν οι τιμές είναι κοντινές με οποιαδήποτε άλλη εταιρία δε θα την έχω ως πρώτη επιλογή”.
η σχετική επιστολή: https://www.facebook.com/media/set
Παράπονα Ρόδου
Επειδή το τελευταίο διάστημα έχουμε όλοι γίνει αποδέκτες μηνυμάτων που είτε προμοταρουν, είτε αγιοποιούν την ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair δείτε.... τι λέει ένας φουκαράς αναγνώστης σχετικά με την επιστροφή των φόρων ενός αεροπορικού εισιτηρίου όταν αυτό ακυρώνεται. Ο νόμος προβλέπει ότι στην ακύρωση αεροπορικού εισιτηρίου η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να επιστρέψει τον φόρο. Στην περίπτωση της Ryanair ο αναγνώστης, εξιστορεί την περιπέτεια του προκειμένου να πάρει πίσω τους φόρους, περιπέτεια που μέχρι στιγμής δεν οδήγησε σε κάποιο αποτέλεσμα.
Διαβάστε την:
“Τελευταία όλο και πληθαίνουν τα δημοσιεύματα για την Ryanair στην Ελλάδα. Είτε θετικά είτε αρνητικά. Η αλήθεια είναι πως εξαιτίας της εταιρίας αυτής αρκετός κόσμος έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει με τους όρους της, αλλά και αρκετός κόσμος την έχει πατήσει με τα τερτίπια και της κρυφές της χρεώσεις. Βέβαια βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Με λίγο καλύτερη αναζήτηση κάποιες φορές καταλαβαίνουμε ότι το φτηνό βγαίνει ακριβό. Τι γίνεται όμως με τις ακυρώσεις των εισιτηρίων; Καταρχήν σε περίπτωση ακύρωσης εισιτηρίου, ο επιβάτης λαμβάνει πίσω τουλάχιστον τους φόρους αεροδρομίου. Αυτό μου έχει τύχει με την Aegean Airlines(OW) που από τα 80 ευρώ εισιτήριο μου επέστρεψε τα 42. Σε κάποιες κατηγορίες ναύλων μάλιστα σου επιστρέφουν μεγαλύτερο ποσό ή και αλλαγή. Στην Turkish Airlines (RT) πάλι, από εισιτήριο των 110 ευρώ, μου επιστράφηκαν τα 55 ευρώ. Στην εταιρία Astra έγινε αλλαγή ώρας αρχικά και μετά από ενημέρωση επιστράφηκε ολόκληρο το ποσό. Τέλος από δευτερογενή πάροχο (airtickets.gr) επιστράφηκαν οι φόροι, αλλά η διαδικασία είχε 10ευρω χρέωση αλλά και πάλι επιστράφηκαν χρήματα.
Τι είναι όμως το εισιτήριο; Περιλαμβάνει μια ομάδα εξόδων/πληρωμών. Καταρχήν είναι ο ναύλος, ποσό που πάει στην εταιρία και πολλές φορές περιλαμβάνει τον επίναυλο καυσίμων, μέσα είναι το κέρδος της εταιρίας κτλ. Περιέχει επίσης την πληρωμή της εταιρίας Handling είτε για έκδοση εισιτηρίου, μεταφορά των επιβατών στο αεροσκάφος αλλά και φόρτωμα της βαλίτσας. Υπάρχει η χρέωση συναλλαγής που το ποσό πάει συνήθως σε κάποια τράπεζα/σύστημα/εταιρία που αναλαμβάνει την διεκπεραίωση αυτού και τέλος οι φόροι και τα τέλη αεροδρομίων. Όταν λοιπόν γίνεται ακύρωση ενός εισιτηρίου, δηλαδή δε θέλουμε να πετάξουμε η εταιρία συνήθως κρατάει αυτά που είναι να πάρει σαν εταιρία αλλά σου επιστρέφει τους φόρους/τέλη, αφού όταν ο επιβάτης δεν ταξιδεύει, δε τα αποδίδει και η εταιρία στο κράτος ή αεροδρόμιο.
Τι γίνεται όμως με την Ryanair? Να αναφέρω πως έχω ταξιδέψει αρκετές φορές με την εν λόγω εταιρία, είτε λόγω κόστους είτε διότι είναι η μόνη που είχε αυτούς τους προορισμούς. Σε εισιτήριο εσωτερικού Θεσσαλονίκη-Χανιά, μου συνέβη το εξής. Έβγαλα κανονικά το εισιτήριο μου, το πλήρωσα κτλ. Δυστυχώς τελευταία στιγμή δε κατάφερα να πετάξω. Από τη στιγμή που το έμαθα και πριν γίνει η πτήση, προσπάθησα να επικοινωνήσω με την εταιρία. Το τηλεφωνικό της κέντρο λοιπόν εκτός από κάποιες χώρες, είναι στην Αγγλία. Αποτέλεσμα είναι να χρεωθώ διεθνή κλήση. Μετά από 10λεπτη αναμονή κάθε φορά (στην Aegean ήταν 5) μίλησα με τον αρμόδιο υπάλληλο, στα Αγγλικά! Για σε πτήση εσωτερικού, να χρειάζεται να μιλάω στα Αγγλικά;;; Άντε εγώ γνώριζα, αλλά τι γίνεται με άτομα που δεν ξέρουν Αγγλικά; Έψαξα να βρω τηλέφωνο στην Ελλάδα, δυστυχώς όμως προς το παρόν τίποτα. Γιατί όμως κάλεσα; Η εταιρία έχει ειδικό τμήμα που βάζεις τον κωδικό κράτησης που σου έχει έρθει σε email και ζητάς πίσω την επιστροφή των φόρων. Ενώ λοιπόν στη διαχείριση της κράτησης έβλεπα την πτήση μου κανονικά, με όλα τα στοιχεία, όταν πήγαινα στην επιστροφή των φόρων, μου έλεγε πως αυτή η κράτηση δεν υπάρχει. Κουφό; Και όμως. Αυτό γινόταν επί μια εβδομάδα. Στο τηλεφωνικό κέντρο μου είπαν να σβήσω το ιστορικό του υπολογιστή, πράμα που το έκανα και δοκίμασα από άλλους 3 υπολογιστές. Τίποτα όμως. Ο υπάλληλος επιμένει πως εγώ κάνω κάτι λάθος. Του είπα να ξεκινήσει την διαδικασία τηλεφωνικά, όπως γίνεται με όλες τις εταιρίες και μου το αρνήθηκε. Με έστειλε μάλιστα να στείλω μήνυμα στην εταιρία, στον τομέα των παραπόνων. Αφού έγινε κατάφερα και βρήκα τι και πως, όταν στις επιλογές έβαλα την επιστροφή χρημάτων, ξαφνικά χάθηκε η φόρμα που γράφεις τι ακριβώς θέλεις. Δε μπορείς να τους πεις τίποτα. Μου ήρθε ένα mail και ακόμη περιμένω απάντηση εδώ και 3 μέρες, ενώ στο mail έγραφαν ότι η απάντηση έρχεται μέσα σε 12 ώρες. Προσπάθησα λοιπόν να τους στείλω mail, αλλά εν έτη 2014 η εταιρία έχει μόνο την ταχυδρομική της διεύθυνση online, τίποτα παραπάνω. Ακόμη περιμένω. Δεν το κάνω για το ποσό, αλλά είναι παράνομο να σου κρατάει χρήματα δικά σου που πρέπει να τα αποδώσει στο κράτος ή να σου τα επιστρέψει. Φυσικά και θα ξαναταξιδέψω με την εταιρία, αλλά αν οι τιμές είναι κοντινές με οποιαδήποτε άλλη εταιρία δε θα την έχω ως πρώτη επιλογή”.
η σχετική επιστολή: https://www.facebook.com/media/set
Παράπονα Ρόδου
αρχικά εύχομαι να πάρεις τα χρήματα σου πίσω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά...επέτρεψε να μου προκαλέσει έκπληξη το πόσα εισιτήρια έχεις ακυρώσει!
Φίλε μας τα μπερδεύεις λίγο, τελικά τελευταία στιγμή το ακύρωσες ή 1 βδομάδα πριν ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσε τα σαπια μεγαλε.. Μυρισε ασχημα! ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια χαρα ειναι η Ryan και το ξερεις καλα!
έμενα όλο αυτό το λεγε δεν μου θυμίζει εμπειρία από αναγνώστη άλλα ποιο πολλή από τουριστικό πρακτορείο η Aegean.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ εχω στην τσεπη μου 2 εισιτήρια με 25 ευρώ, δεν μου καίγεται καρφί εάν χάσω 4.30 σε φόρους my friend
ενω η aegean με την καινουργια τακτικη που δεν σου επιστρεφει τιποτα σε μερικα εισιτηρια ή δεν σου επιτρέπει να τα ακυρωσεις και πανε χαμενα ειναι καλυτερα θες να μου πεις.. προβαλλει φτηνα εισιτηρια αλλα χωρις αποσκευη και στην τελικη σου βγαινει πιο ακριβα απο ποτε..
ΑπάντησηΔιαγραφήεχεις δικιο και στην aegean το ιδιο γινεται και μαλιστα δεν μου επιστραφησαν ποτε οι φοροι
ΔιαγραφήΟτι και να κάνει η Αegean οσα και να γράψουν οι καλοθελητές της με την Ryanair έχει επιτέλους την ευκαιρία ο Έλληνας επιβάτης να ταξιδέψει μόνος ή με την οικογένεια του οικονομικά και με ασφάλεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήσωστός ο φίλος και κάτι που δεν αναφέρθηκε και ακόμα φθηνοτερα από ένα άλλο του μονοπώλιου που ονομάζεται Μπλου Σταρ
ΔιαγραφήΗ Aegean στελνει και καλα επιστολη σαν "αναγνωστης"....σας καιει το κωλαρακι σας με την ryanair ε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπαρχουν πολλες και κρυφες χρεωσεις με την Ryan. Καλο ειναι να διαβασετε τα ψιλα γραμματα... Κσι καλο ειναι να μην καταφερομαστε ετσι "ξεκουδουνα" εναντιον μιας Ελληνικηε εταιριας. ΑΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήH ελληνικη εταιρεια, απο την στιγμη που ενσωματωσε την ΟΑ, κανει κατι ελληνικοτατες αρπαχτες εις βαρος μας. Καιρος να ξαναδει ανταγωνισμο. Ειμαι πολλα χρονια πελατης, και θα παραμεινω γιατι δεν αντεχω την αντιμετωπηση της Ryanair. Και μονο που τραβαει ομως κοσμο που προτιμαει το πολυ οικονομικο, κανοντας συμβιβασμους, θα αναγκασει την Αιγαιου να βαλει νερο στο κρασι της.
ΔιαγραφήΚαλησπέρα. Ειλικρινά δεν μπορώ να σας καταλάβω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιλικρινά δεν μπορώ να σας καταλάβω. Για ποιες κρυφές χρεώσεις μιλάτε? Πείτε μου να ξέρω αν απευθύνομαι σε ενήλικες ή σε παιδάκια 12 ετών. Το σάιτ της εταιρειας είναι σαφές. Αγοράζεις το πάφθηνο εισιτήριο (κι επιτέλους έχουν την ευκαιρία εκατομμύρια Ελληνες να ταξιδέψουν!!!) ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ!. Πληρώνεις ΜΟΝΟ με χρεωστική κάρτα και όχι με Πιστωτική, για να αποφύγεις την έχξτρα χρεώση. Κάνεις τσεκ ιν ηλεκτρονικά ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ. Εχεις μόνο μία χειραποσκευή 10 κιλών και συγκεκριμένων διαστάσεων, και ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ. Τι δεν μπορείτε να καταλάβετε? Καμία χρεώση δεν είναι κρυφή. Ολα στα λέει φανερά. Εχω ταξιδέψει πάρα πολλές φορές λόγω χαμηλού κόστους κι έχω πάει στη μισή Ευρώπη. Δεν είχα κανένα απολύτως πρόβλημα ποτέ!!! Καμία καθυστέρηση, κανείς ποτέ δεν με χρεώσε τίποτα περισσότερο από όσο είχα πληρώσει στην αρχή. Από την άλλη μεριά δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω τις ανοησίες που λέγονται για τα καθίσματα. Λέει κάποιος ότι τα καθίσματα δεν έχουν ανάκληση. Στο κτελ έχουν? Πόσες ώρες κάθεστε στο κτελ για να πατε Αθήνα Θεσσαλονίκη? Λένε κάποιοι ότι δεν υπάρχει φαγητό. Στο Κτελ και στο Τρένο υπάρχει? Η μήπως στο πλοίο? Οταν πληρώνω 75 ευρώ για Κρήτη από Πειραιά, μου δίνουν και αστακό στο ταξίδι? Πόσες ώρες πετάτε πια με την Ryanair? Μία? Δύο? Δεν μπορείτε να αντέξετε δύο ώρες χωρίς να φάτε? Η χωρίς να πιείτε νερό? Ελεος δηλαδή. Αυτή η νοοτροπία της πολυτέλειας μόνο σ εμάς τους Ελληνες είναι ριζωμένη, και σε κανέναν άλλο λαό. Γι αυτό και δε φημιζόμαστε για τα ταξίδια μας. Οταν με 500 ευρώ μισθό θέλουμε τα καλύτερα αεροπλάνα, τα καλύτερα ξενοδοχεία και να μας περιμένουν με ανοικτές αγκάλες, ε τότε δεν θα πάμε πουθενά. Οπως και οι παπούδες μας, που γεννήθηκαν και πέθαναν στο ίδιο χωριό, χωρίς ποτέ να ταξιδέψουν πουθενά.
ΑπάντησηΔιαγραφήπαρόλο που δεν είμαι και πολύ υπέρ της ryanair, εύγε για όσα λες, ή μάλλον για τον τρόπο που τοποθετείσαι!
ΔιαγραφήOrea re paidia alla afou den tha petakso kai i akirosi egine mia vdomada prin pos ginete apo ta 340 euro na min paro tipota piso kai pios tha ta pari mpori na mou apantisi kanenas armodios ? Den mou periseuoun gia na ta xariso
ΑπάντησηΔιαγραφήOrea re paidia mia vdomada prin tin ptisi ekana akirosi isitirion kai den tha paro tipota apo ta 340 kai pios tha ta pari tote afou ego den tha petakso pios tha ta pari auta ta lefta mpori na mou apantisi kapios armodios giati den tha mou epistrafoun auta ta lefta?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΡΟΧΩΡΑΤΕ ΤΟ CHECK-IN ME ANHΛΙΚΟ ΠΑΙΔΙ 8 ΕΤΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ, ΟΥΤΕ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ, ΣΕ ΠΤΗΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήse pthsh esoterikou mono me taytoprosopia h diavatirio..... se eksoterikou mono me diavatirio....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά είναι απίστευτο πλήρωσα 55 € επιπλέον γιατί δεν έκανα check in 2 ώρες πριν.Κ από ότι ακούω δεν είμαι η μόνη κ οι υπάλληλοι έρχονται στις 7 για μια πτήση των 8,20 .Είμαι στο αεροδρόμιο από τις 6.30 κ μου λέει η υπάλληλος είναι πολιτική της εταιρείας μας έπρεπε να έχετε κάνει check in . μέσω Internet. ....
ΑπάντησηΔιαγραφή