επικαιρότητα

Ελληνες εφοπλιστές κρατούν την κορυφή στα δεξαμενόπλοια



Θα παραμείνουν, κατά το ορατό μέλλον, στην κορυφή οι Ελληνες πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων παρά την επιθετική...


αναπτυξιακή πολιτική των Κινέζων, όπως εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson, ενώ αντιθέτως θα χάσουν έδαφος Ιάπωνες και Νορβηγοί πλοιοκτήτες.
Η ελληνική αυτοκρατορία στις θάλασσες δεν απειλείται, αναφέρει χαρακτηριστικά ο οίκος. Αντιθέτως, φαίνεται τα τελευταία χρόνια να διευρύνει τα μερίδιά της, καθώς ο στόλος δεξαμενόπλοιων των Ελλήνων εφοπλιστών, ο οποίος στις αρχές του 2014 υπολογιζόταν στα 116,5 εκατ. dwt, έχει αυξηθεί με ετήσιο ρυθμό 6,7% και αντιπροσωπεύει πλέον το 25% του παγκόσμιου στόλου, όταν το 2005 αντιπροσώπευε το 21%.
Αυτή η αύξηση έχει έρθει τόσο από την άνοδο των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων όσο και από τις αγορές δεξαμενοπλοίων second hand. Περίπου το 50% της αύξησης της χωρητικότητας ελληνικών συμφερόντων από το 2005 μπορεί να αποδοθεί στην απόκτηση πλοίων VLCC (Very Large Crude Carrier) που είναι τα μεγαλύτερου μεγέθους δεξαμενόπλοια (πάνω από 300.000 dwt). Οπως υπολογίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος, τα τελευταία εννιά χρόνια οι Ελληνες απέκτησαν από τη second hand αγορά καθαρή χωρητικότητα 10,6 εκατ. dwt, ενώ σε αυτή θα πρέπει να προστεθούν και άλλοι 16,1 εκατ. dwt από ναυπηγήσεις.
Με ένα ανάλογο γρήγορο αναπτυξιακό ρυθμό κινούνται τα τελευταία χρόνια και οι Κινέζοι πλοιοκτήτες. Ο στόλος τους αναπτύσσεται μεταξύ των ετών 2005 και 2014 με μέσο ετήσιο ρυθμό 13,2% για να φθάσει στους 34,7 εκατ. dwt στις αρχές του 2014, επιβεβαιώνοντας την Κίνα ως την τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στα δεξαμενόπλοια. Η Κίνα άφησε στην τέταρτη θέση τη Νορβηγία, η οποία ήταν μία παραδοσιακή δύναμη, καθώς η Νορβηγία είναι και παραγωγός πετρελαίου. Η ανοδική κίνηση του μεγέθους του κινεζικού στόλου οφείλεται ώς ένα βαθμό στο δεδηλωμένο στόχο της κινεζικής διοίκησης να εξασφαλίσει με την πολιτική της την αύξηση του κινεζικού μεριδίου στις εισαγωγές αργού πετρελαίου στη χώρα, εκτιμώντας ότι έτσι θα διασφαλίσει τον ενεργειακό εφοδιασμό της.
Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες επωφελήθηκαν από τις σχετικά ανταγωνιστικές τιμές των εγχώριων ναυπηγείων και παρέλαβαν από το 2005 περίπου 15,5 εκατ. dwt σε VLCC, μέγεθος που αντιπροσωπεύει το 66% της συνολικής αύξησης του στόλου κινεζικής πλοιοκτησίας.
Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης εξακολουθούν να βρίσκονται οι Ιάπωνες με συνολική χωρητικότητα 41,3 εκατ. dwt στις αρχές του 2014. Ο ιαπωνικός στόλος εμφανίζει ωστόσο μία μείωση κατά 5,1 dwt σε σύγκριση με το 2011, καθώς οι πλοιοκτήτες πωλούν πλοία τα οποία αγοράζουν οι Ελληνες.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος καταλήγει στο συμπέρασμα ότι θα υπάρξουν αλλαγές στη σειρά κατάταξης των πέντε μεγαλύτερων ναυτιλιακών δυνάμεων στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, οι οποίοι ελέγχουν το 50% του παγκοσμίου στόλου. Ετσι, οι Ελληνες και οι Κινέζοι, με βάση το βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα, έχουν κλείσει συμφωνίες ναυπήγησης πλοίων που αντιστοιχούν στο 10% και 26% αντιστοίχως του υφιστάμενου στόλου τους. Με την υλοποίηση όλων των παραγγελιών οι Κινέζοι αναμένεται να περάσουν τους Ιάπωνες και να βρεθούν στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης, ενώ οι Ελληνες θα παραμείνουν πρώτοι καθώς η διαφορά από το δεύτερο είναι τεράστια. Επίσης οι Νορβηγοί θα βρεθούν στην πέμπτη θέση, πίσω από τη Σιγκαπούρη.
Την πρώτη πεντάδα της παγκόσμιας κατάταξης των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων αποτελούν η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines με 119 πλοία μεταφορικής ικανότητας 13,64 εκατ. dwt, ο νορβηγικός όμιλος Fredriksen με 77 πλοία 13,56 εκατ. dwt, η κρατική ιρανική εταιρεία πετρελαίου NIOC με 55 δεξαμενόπλοια 13,52 εκατ. dwt, η μεγαλύτερη ρωσική εταιρεία πετρελαίου SCF Group με 136 πλοία 12,18 εκατ. dwt και η δανέζικη Teekay Corporation με 92 πλοία μεταφορικής ικανότητας 11,98 εκατ. dwt.

Οι Ελληνες
Στην πρώτη θέση μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων είναι ο όμιλος Αγγελικούση, ο οποίος κατέχει την έκτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη με 44 δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 11,4 εκατ. dwt σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson. Στην ένατη θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η Dynacom του κ. Γιώργου Προκοπίου με 54 δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 8,88 εκατ. dwt και στη 17η θέση βρίσκεται ο τρίτος μεγαλύτερος Ελληνας πλοιοκτήτης δεξαμενόπλοιων, ο όμιλος Τσάκου, με 63 πλοία μεταφορικής ικανότητας 6,63 εκατ. dwt.

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

S M S

Αναγνώστης: γιατί δεν αναλαμβάνει τα ηνία του νοσοκομείου
κάποιος που έχει ζήσει τα προβλήματα από μέσα;;;

ΣΣ: κάποιοι κερδίζουν απο τα προβλήματα!

Μετάφραση

παράπονα Ρόδου
1 εικόνα 1000 λέξεις στο Instagram!




Δείτε επίσης