ροή ειδήσεων

Μαθητές στη Κρήτη κατασκεύασαν το... αυτοκίνητο του μέλλοντος [photo]


Το πρώτο Ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φορτίζεται από υδρόψυκτη μονάδα κυψέλης καυσίμου Υδρογόνου...(Hydrogen Fuel cells Stack) έργο Μαθητών και Καθηγητών του 6ου Επαγγελματικού Λυκείου της Πόλης μας συμμετείχε με επιτυχία στην Έκθεση ExpoCreta που πραγματοποιήθηκε στις 12 με 17 Σεπτεμβρίου 2014 στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης στις Γούρνες Ηρακλείου.

Το project πραγματοποιήθηκε την περσινή σχολική χρονιά από τον τομέα Ηλεκτρολόγων του 6ου ΕΠΑ.Λ Ηρακλείου με την σύμπραξη των καθηγητών και των μαθητών όλων των Τομέων του σχολείου αλλά και την πολύτιμη οικονομική αρωγή του Δήμου Ηρακλείου.







Το αυτοκίνητο του Μέλλοντος δεν καταναλώνει καύσιμα (βενζίνη ή πετρέλαιο) που ρυπαίνουν το περιβάλλον και είναι αθόρυβο στη λειτουργία του. Στη θέση του ρεζερβουάρ των συμβατικών αυτοκινήτων έχει υποδοχή για την ηλεκτρική φόρτιση του. Η καινοτομία όμως δεν είναι εκεί αλλά στην μονάδα Κυψέλης Υδρογόνου που κατασκευάστηκε και από την οποία φορτίζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η μονάδα αυτή μπορεί να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο (στο πορτ μπαγκαζ) παρέχοντας πλήρη αυτονομία στην κίνηση του, προσεγγίζοντας πολλαπλάσια χιλιομετρική απόσταση από την εργοστασιακή.

Η μονάδα αυτή είναι ένα πλήρες σύστημα Ηλεκτρονικού και Ηλεκτρο-μηχανολογικού ελέγχου, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, καθώς επίσης και ένα ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης το οποίο μπορεί να επικοινωνεί με τοπικές και απομακρυσμένες κινητές συσκευές, μεταφέροντας δεδομένα και λειτουργικά στοιχεία μέσω internet.

Το καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι το Υδρογόνο το οποίο βρίσκεται αποθηκευμένο σε δύο φιάλες υδριδίων μετάλλων. Μέσω της Κυψέλης καυσίμου και ενός τροποποιημένου Inverter DC/AC πετυχαίνεται η ηλεκτρική φόρτιση του αυτοκινήτου.



Εργοστασιακά χαρακτηριστικά αυτοκινήτου:

- Ισχύς ηλεκτροκινητήρα 35 – 55 kWatt,
- Ροπή 130 Nm
- Μέγιστη περιστροφή 12.000 RPM.
- Κατανάλωση 15 kWh / 100 km
- Μέγιστη ταχύτητα 125 km/h
- Επιτάχυνση 0 – 60 km/h σε 5 secs, 0 -100 km/h σε 12 secs
- Αυτονομία 450 km
- Ισχύς Inverter 5 kW/ 230 V A.C.
- Ισχύς κυψέλης καυσίμου H2 5 kW / 72 V D.C.
- Δύο φιάλες υδριδίων μετάλλων για την αποθήκευση του υδρογόνου, χωρητικότητας 2x3 m3.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το χρησιμοποιούμενο υδρογόνο της μονάδας προέρχεται από Ηλεκτρόλυση του Νερού (Η2Ο) μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και συγκεκριμένα από φωτοβολταïκά πάνελς. Έτσι το σύστημα είναι φιλικό προς το Περιβάλλον αφού αποτελεί καθαρή πηγή ενέργειας, χωρίς να μολύνει το περιβάλλον τόσο κατά την διαδικασία παραγωγής του Υδρογόνου όσο και κατά την κίνηση του μέσα στην πόλη.

Υπεύθυνος καθηγητής: Καγιαμπάκης Εμμανουήλ, Εκπαιδευτικός Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, MSc, του 6ου ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου Κρήτης.

Πηγή

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

  1. Ανώνυμος23/9/14 01:29

    Μπραβο στα παιδια που εκαναν πραγματικοτητα ενα τοσο δυσκολο και ακριβο project!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος23/9/14 03:25

    ακομα και να ειναι βιωσιμο θα το θαψουν οι πετρελαικες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος23/9/14 10:23

    Θα τους πάρει η NASA.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *