Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, το αργότερο στις αρχές Δεκεμβρίου, αναμένεται η ανακοίνωση....
του προτιμητέου επενδυτή που θα αναδείξει ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για τη παραχώρηση δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων για διάστημα 40 ετών, με δυνατότητα 10ετούς παράτασης.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Σύμφωνα με το ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα του Ταμείου, το επόμενο διάστημα θα αποσφραγιστεί το τεχνικό σκέλος της πρότασης που θα υποβάλλουν οι υποψήφιοι επενδυτές και αναλόγως εάν πληρούν τους όρους που έχει θέσει το Ταμείο (pass/fail διαδικασία), τότε θα ακολουθήσει η αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς. Ακολούθως, θα συνεδριάσει το δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να ανακυρήξει τον προτιμητέο επιτυχόντα πλειοδότη.
Ο πήχης των προσδοκιών για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό έχει τεθεί ψηλά. Στην τελική ευθεία έχουν μπει τρία σχήματα, τα οποία αποτελούνται από διεθνείς εταιρείες διαχείρισης αερολιμένων και γνωστούς εγχώριους επιχειρηματικούς ομίλους. Όπως έχει αναφέρει το Capital.gr., δεσμευτικές προσφορές έχουν υποβάλλει οι κοινοραξίες των CASA (Corporation America S.A.) – METKA, FRAPORT AG- SLENTEL Ltd (συμφερόντων ομίλου Κοπελούζου) και VINCI Airports – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις.
Η Corporacion America διαθέτει εμπειρία από τη διαχείρηση 53 αεροδρομίων σε Λατινική Αμερική και τελευταία έχει επεντείνει τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ιταλία (του Λινάτε στο Μιλάνο και του Τράπανι στη Σικελία). Η γαλλική Vinci, γνωστή και από τη συμμετοχή της στην κατασκευή μεγάλων οδικών αξόνων στην Ελλάδα και από τη συμμετοχή της στο Project της γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου, έχει υπό διαχείριση 23 αερολιμένες σε Ευρώπη και Ασία. Τέλος, η Fraport, βασικός μέτοχος της οποίας είναι το ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης και με 10% η Lufthansa, διαχειρίζεται 12 αερολιμένες σε Ευρώπη, Ασία και Λ. Αμερική.
Μέσα από τη σύμβαση παραχώρησης, το ΤΑΙΠΕΔ διαμόρφωσε τους όρους για τις χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, οι οποίοι θα καθορίστηκαν έως 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη πριν από την ολοκλήρωση των επενδύσεων και έως 20 ευρώ μετά. Παράλληλα, μέσα από τη σύμβαση οι επενδυτές δεσμεύονται να υλοποιήσουν επενδύσεις 200-250 εκατ. ευρώ τα πρώτα τεσσερα χρόνια.
Ν. Χρυσικόπουλος
Πηγή:www.capital.gr
Παράπονα Ρόδου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.