ροή ειδήσεων

«Μαρινόπουλος»: περνάει στην αντεπίθεση με επενδύσεις εντός και εκτός συνόρων



Σχεδιάζει να ανοίξει 2-3 νέα καταστήματα το 2015 σε Ρόδο και Ηράκλειο Κρήτης...

Αντεπίθεση σε τρία μέτωπα εξαπολύει η «Μαρινόπουλος», μετά τις κινήσεις των τελευταίων μηνών στις οποίες έχει περάσει η «Σκλαβενίτης». Η μεγαλύτερη σε αριθμό καταστημάτων αλυσίδα του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αναζητεί νέες ευκαιρίες επέκτασης στην περιφέρεια, ενισχύει ακόμη περισσότερο το δίκτυό της Cash & Carry με νέα καταστήματα σε τουριστικές περιοχές και ετοιμάζεται να εισέλθει την επόμενη χρονιά στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Σερβίας. Βεβαίως πρόκειται για επιχειρηματικές κινήσεις σχεδιασμένες από καιρό, αλλά αναμφίβολα η κινητικότητα που παρατηρείται στο λιανεμπόριο το τελευταίο διάστημα αναμένεται να επιταχύνει τις όποιες αποφάσεις. «Στην εν λόγω αγορά θα υπάρξει περαιτέρω συγκέντρωση. Οι εταιρείες που είναι εύρωστες οικονομικά θα κάνουν τις κινήσεις τους προς όλες τις κατευθύνσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος κορυφαίας λιανεμπορικής αλυσίδας.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το Cash & Carry, κατηγορία η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τις τελευταίες ημέρες, η «Μαρινόπουλος» σχεδιάζει να ανοίξει 2-3 νέα καταστήματα το 2015, με τη Ρόδο και το Ηράκλειο Κρήτης να αποτελούν τις περιοχές που εξετάζει. Η εταιρεία δραστηριοποιείται ήδη στο Cash & Carry με το σήμα Terra Market και έχει πέντε καταστήματα σε Χανιά, Αθήνα, Τρίκαλα, Θεσσαλονίκη και Λιβαδειά. To επόμενο διάστημα, μάλιστα, η «Μαρινόπουλος» δρομολογεί τη μετεγκατάσταση του Terra Market που βρίσκεται στην περιοχή του Ρέντη στον έναν όροφο του υπερμάρκετ Carrefour που βρίσκεται επί της Λεωφόρου Αθηνών (απέναντι από το Χρηματιστήριο). Η επιλογή δύο κατεξοχήν τουριστικών περιοχών για την επέκτασή του δικτύου της Cash & Carry κάθε άλλο παρά τυχαία είναι: Πρώτον, το μεγαλύτερο μέρος των πελατών του Cash & Carry στην Ελλάδα προέρχεται κυρίως από μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ευρύτερου τουριστικού κλάδου (μικρές μονάδες καταλυμάτων και μαζική εστίαση) και δεύτερον, με αυτό τον τρόπο ενισχύει την παρουσία της στην περιφέρεια.

Η έξοδος στην περιφέρεια έχει διαφανεί ως κεντρική πρόθεση των επενδυτικών σχεδίων τόσο της «Μαρινόπουλος» όσο και των ανταγωνιστών της εν γένει τον τελευταίο χρόνο. Μετά την επέκτασή της στην Κρήτη, τη Σαντορίνη και τη Βόρεια Ελλάδα, η «Μαρινόπουλος» βάζει τώρα στο στόχαστρο τη Δυτική Ελλάδα. Η εταιρεία διαθέτει στην περιοχή (Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία και Ηλεία) 17 καταστήματα αλλά φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με την τοπική αλυσίδα Κρόνος-Καρακίτσος Ν. ΑΕΒΕ, η οποία διαθέτει 19 καταστήματα στον νομό Αχαΐας. «Γίνονται κινήσεις και κρούσεις προς πολλές αλυσίδες. Μιλάμε με πολλούς», δήλωσε στην «Κ» στέλεχος της «Μαρινόπουλος», αποφεύγοντας ωστόσο να επιβεβαιώσει την ύπαρξη συμφωνίας με την «Κρόνος». Στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας η «Βερόπουλος» διαθέτει 18 καταστήματα και η «Βασιλόπουλος» 13.

Το τρίτο μέτωπο στο οποίο εξαπολύει την αντεπίθεσή της η «Μαρινόπουλος» είναι αυτό της δραστηριότητας εκτός Ελλάδας. Το 2015 η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει τις δραστηριότητές της στη Σερβία, χωρίς να αποκλείει την εξαγορά αλυσίδας που ελέγχει γνωστός πολυεθνικός όμιλος. Επίσης, σχεδιάζει να ανοίξει ένα με δύο καταστήματα ακόμη στα Σκόπια. Η εταιρεία διαθέτει ήδη στην ΠΓΔΜ δύο καταστήματα, ένα στα Σκόπια και ένα στο Τέτοβο. Πρόσφατα, εξάλλου, ανακοίνωσε τη συγχώνευση της θυγατρικής της στη Βουλγαρία με την αλυσίδα Piccadilly, γεγονός που θα οδηγήσει σε ενίσχυση της παρουσίας της στη γείτονα, καθώς το δίκτυό της από 22 καταστήματα που αριθμεί σήμερα, θα φτάσει τα 75.

Στο στόχαστρο τοπικές αλυσίδες λιανεμπορίου

Σε «πολύφερνη νύφη» εξελίσσεται η αγορά της περιφέρειας και κυρίως των τουριστικών περιοχών, καθώς ο τζίρος των σούπερ μάρκετ υποχώρησε με πολύ χαμηλότερο ρυθμό σε σύγκριση με αυτόν της Αθήνας. Το 2013 ο κύκλος εργασιών στα σούπερ μάρκετ της πρωτεύουσας έκλεισε συνολικά με μείωση 7% σε σύγκριση με το 2012, ενώ στην επαρχία η αντίστοιχη μείωση ήταν 2,5%. Σε κάποιες περιοχές, όπως για παράδειγμα η Κρήτη, η μείωση ήταν οριακή, κατά 0,5%, ενώ υπάρχουν και περιοχές όπως η Πελοπόννησος όπου ο τζίρος αυξήθηκε κατά 2,1%. Το 2014 οι επιδόσεις της περιφέρειας εκτιμάται ότι είναι ακόμη καλύτερες, καθώς καταγράφηκε νέα αύξηση της τουριστικής κίνησης. Για τον λόγο αυτό όλο το επόμενο διάστημα οι τοπικές αλυσίδες αναμένεται να βρεθούν στο στόχαστρο των κορυφαίων επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *