Το πρώτο ελληνικό υπερωκεάνιο « ΜΩΡΑΪΤΗΣ» ναυπηγήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία,...
για λογαριασμό του Ανδριώτη Δ. Γ. Μωραϊτη, ιδρυτή της «Υπερωκεάνιου Ατμοπλοΐας» και έναν από τους πρωτοπόρους έλληνες πλοιοκτήτες. Αργότερα μετονομάστηκε «Θεμιστοκλής».Το πλοίο έζησε μόλις 26 χρόνια.
Το παρθενικό του ταξίδι Πειραιάς-Νέα Υόρκη, έγινε στις 4 Ιουλίου 1907, την ημέρα της Ανεξαρτησίας των Η.Π.Α., με κυβερνήτη το Νικοκλή Μωραϊτη. Ξεκίνησε τα δρομολόγιά του απαλύνοντας στην ψυχή του Έλληνα την αγωνία ενός δεκαήμερου ταξιδιού για ένα άγνωστο αύριο σε τόπο μακρινό, αφού ένιωθε ότι διασχίζοντας τον ωκεανό πατούσε το χώμα της πατρίδας του.
Ήταν ένα σκάφος 6.000 κόρων. Έπλεε με ταχύτητα 14 μιλίων την ώρα και μεγίστη 16 μίλια την ώρα και έφτανε στις ΗΠΑ από τον Πειραιά σε 14 ½ ημέρες. Είχε 12.000 τόνους εκτόπισμα, δύο ατμομηχανές 5.200 ίππων, 1.450 θέσεις τρίτης κατηγορίας και 100 πρώτης, νοσοκομείο χωρισμένο σε τμήμα ανδρών και γυναικών καθώς και ένα απομονωμένο τμήμα για μεταδοτικά νοσήματα, φαρμακείο, λουτήρες, απολυμαντικό κλίβανο, ηλεκτρική μηχανή, ψυγείο, παγοποιητική μηχανή, φούρνους, σαλόνια, τραπεζαρίες, κλπ
Η προσπάθεια αυτή για τη δημιουργία ελληνικής υπερατλαντικής γραμμής δεν ευδοκίμησε εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, της κάμψης του μεταναστευτικού ρεύματος και της έλλειψης εμπειρίας. Το 1914 αλλάζει εται¬ρεία (Εθνική Ατμοπλοΐα).
Το τελευταίο του ταξίδι έγινε το 1924.Το πρώτο ελληνικό υπερωκεάνιο διαλύθηκε το 1933.
e-nautilia
Παράπονα Ρόδου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.