ροή ειδήσεων

Άνεργος στα 50: Οι άνθρωποι πίσω από τους αριθμούς



«Όλοι μιλάνε για την ανεργία των νέων, έχεις ακούσει να μιλάει κανείς για την ανεργία... των πενηντάρηδων; Αυτό είναι το μεγάλο μου παράπονο. Είναι σαν να μην υπάρχουμε. Νιώθω ότι βρίσκομαι στη ζώνη του λυκόφωτος», λέει ο Σπύρος Βούλγαρης, 55 ετών και άνεργος τα τελευταία 5 χρόνια...


Η ζωή του άλλαξε ριζικά όταν έκλεισε η εταιρία εκδόσεων όπου εργαζόταν επί μία εικοσαετία. Η (μάταιη) αναζήτηση εργασίας έγινε η νέα του εργασία και οι εφιάλτες πήραν συγκεκριμένη μορφή. Για το ελληνικό κράτος, όμως, ο κύριος Σπύρος είναι ακόμα ένας από τους 1.180.141 ανέργους που κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ στην τελευταία της τριμηνιαία έκθεση και δεν ανήκει καν στην πλειοψηφία.
Είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι άνεργοι της χώρας, περίπου 8 στους 10, είναι νέοι έως 29 ετών. Η πενηντάρηδες όμως κατέχουν μια άλλη θλιβερή πρωτιά, αυτή της μακροχρόνιας ανεργίας, καθώς αποτελούν το 93,6% των «παλαιών» ανέργων. Με άλλα λόγια, αν μείνεις άνεργος στα 50, εξαιρετικά δύσκολα θα ξαναβρείς δουλειά. Πολύ πιθανό να μην συμπληρώσεις ποτέ τα ένσημα για να βγεις στη σύνταξη. Αλλά ας πούμε ότι τα έχεις ήδη.

Τι κάνεις για τα επόμενα 17 χρόνια;
«Τρελαίνεσαι», απαντά ο κ. Σπύρος. «Μένω στον τρίτο και δεν σου κρύβω ότι έρχονται στιγμές που το κοιτάζω περίεργα το μπαλκόνι… Σκέφτομαι όμως ότι μέσα στην ατυχία μου, έχω την τύχη να είμαι μόνος. Αν είχα παιδιά, θα είχα πέσει σίγουρα». Μου εξηγεί ότι μένει με τη μητέρα του η οποία παίρνει μια αξιοπρεπή σύνταξη κι έτσι κάπως τα βγάζουν πέρα. «Είναι 75 ετών αλλά είναι μια χαρά στην υγεία της. Μερικές φορές ξυπνάω τα βράδια, πετάγομαι, λέω ‘Χριστέ μου Παναγία μου να μην πάθει τίποτα’. Ντρέπεσαι όταν φτάνεις 55 χρονών και είσαι σε αυτή την κατάσταση. Αλλά τι να κάνεις; Κανένας δεν σε παίρνει για δουλειά σε αυτή την ηλικία. Και φυσικά το βασικό πρόβλημα είναι η ασφάλιση. Έχω δουλέψει 21 χρόνια, πώς θα συμπληρώσω τα χρόνια που χρειάζονται για να πάρω σύνταξη; Φοβάμαι τι θα γράφει το νέο ασφαλιστικό. Από αυτά που διαβάζω στις εφημερίδες, καλύτερα να μας στήνουν στο απόσπασμα παρά να γερνάμε».

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *