επικαιρότητα

Οι Ελληνες ψάχνουν δουλειά στο LinkedIn



Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και τις κινητές συσκευές αρχίζουν...
να χρησιμοποιούν και στην Ελλάδα όσοι αναζητούν εργασία. Και όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το πιο δημοφιλές όσον αφορά το κομμάτι της αναζήτησης εργασίας δεν είναι σε καμία περίπτωση το Facebook αλλά το LinkedIn...



Αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα, που δημοσιεύει η Ημερησία, από την Adecco, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο των υπηρεσιών ανθρωπίνου δυναμικού, και στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 31.000 άτομα που αναζητούν εργασία, όπως και πάνω από 4.100 εργοδότες από 26 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Μεταξύ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το LinkedIn παραμένει παγκοσμίως η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για επαγγελματικούς σκοπούς, τόσο για τους εργοδότες (61%) όσο και για τους υποψηφίους (34%), ενώ το Facebook είναι το δίκτυο που προτιμούν οι χρήστες για την κοινωνική τους δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένης της διαμόρφωσης του προσωπικού τους brand. To LinkedIn είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης που δίνει μεγαλύτερη έμφαση σε θέματα που άπτονται των επαγγελματικών δραστηριοτήτων των χρηστών και είναι χαρακτηριστικό ότι εκεί μπορεί να βρεις κανείς το επαγγελματικό προφίλ εκατομμυρίων ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο. Ταυτόχρονα, όμως, είναι και το μέσο όπου χιλιάδες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο δημοσιεύουν τις αγγελίες τους για θέσεις εργασίας. Κάτι που συμβαίνει και στην Ελλάδα.



Ελλάδα και LinkedIn

Υπό αυτό το πρίσμα είναι μάλλον αναμενόμενο ότι και στη χώρα μας, το LinkedIn είναι το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείται για αναζήτηση εργασίας με ποσοστό 36%. Η έρευνα της Adecco δείχνει ότι είναι και το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης και σε επίπεδο προσωπικής χρήσης με 77,8% έναντι 56,8%, αν και αυτό μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι το δείγμα της έρευνας ήταν άνθρωποι που αναζητούσαν εργασία και πλέον η παρουσία στο LinkedIn θεωρείται εκ των ουκ άνευ για όσους επαγγελματίες ψάχνουν για δουλειά.
Σύμφωνα με την έρευνα, μεταξύ αυτών που χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το LinkedIn χρησιμοποιείται σε σαφώς μεγαλύτερο βαθμό σε σύγκριση με το Facebook και το Twitter για τη διαμόρφωση του προσωπικού brand των χρηστών, για την αποστολή βιογραφικών, την επαγγελματική δικτύωση, την αναζήτηση εργασίας, την υποβολή αιτήσεων σε ανοιχτές θέσεις εργασίας, την έρευνα σε σελίδες εργοδοτών, τον έλεγχο της φήμης των εργοδοτών αλλά και των υπευθύνων στελέχωσης. Η έρευνα δείχνει ακόμη ότι για όσους αναζητούν εργασία, η πιθανότητα να έρθουν σε επαφή με έναν εργοδότη αυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των κοινωνικών δικτύων που χρησιμοποιούν: όταν ένας υποψήφιος είναι ενεργός σε ένα κοινωνικό δίκτυο, έχει 16% πιθανότητες να έρθει σε επαφή με κάποιον εργοδότη, όταν όμως ο υποψήφιος χρησιμοποιεί και τις πέντε κύριες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (LinkedIn, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Google Plus), οι πιθανότητες να έρθει σε επαφή με κάποιον εργοδότη εκτοξεύονται στο 46%.




Κινητές συσκευές

Η έρευνα αναδεικνύει επίσης ότι οι υποψήφιοι είναι πιο ενεργοί στη χρήση κινητών συσκευών συγκριτικά με τους εργοδότες: το 65% των ατόμων που αναζητούν εργασία συχνά ή μερικές φορές χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για την ηλεκτρονική αναζήτηση εργασίας (στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 54%), ενώ για τους εργοδότες το ποσοστό εκείνων που αναζητούν υποψηφίους ή επικοινωνούν το άνοιγμα κάποιας θέσης μέσω κινητής συσκευής είναι 41%.
Το υψηλό ποσοστό στην Ελλάδα υποστηρίζεται ότι θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από τους εργοδότες προκειμένου να εξετάσουν πόσο φιλικές σε κινητές συσκευές (mobile friendly) είναι οι σελίδες τους στο Διαδίκτυο.

«Έξυπνη» εργασία

Στην έρευνά της η Adecco εισάγει έναν νέο όρο, το smartworking που αναφέρεται σε νέα και ιδιαίτερα ευέλικτα μοντέλα εργασίας με αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών. Σε ποσοστό 41,9% οι Έλληνες που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησαν ότι είναι εξοικειωμένοι με τον συγκεκριμένο όρο. Εξ αυτών το 23% υποστήριξε ότι το smartworking δίνει έμφαση στην παραγωγικότητα, το 15,5% ό,τι αφορά την ευελιξία στον χώρο εργασίας, το 14% την ενθάρρυνση της χρήσης ψηφιακών συσκευών για την υλοποίηση της εργασίας και το 12,7% ότι αναφέρεται στην ευελιξία στον χρόνο εργασίας.
Τέλος, σε ποσοστό 88,8% οι Έλληνες συμμετέχοντες υποστήριξαν ότι θα τους άρεσε να εργάζονται εκτός γραφείου. Από αυτούς, το 61,5% προτιμά το σπίτι του, το 42,5% σε χώρο της εταιρείας πιο κοντά στο σπίτι, το 26,4% σε κάποιο κοινόχρηστο περιβάλλον εργασίας και το 23,3% θα ήθελε να εργάζεται οπουδήποτε με τη χρήση «έξυπνων» συσκευών.

Όσοι δήλωσαν ότι δεν επιθυμούν να εργάζονται εκτός γραφείου, επισημαίνουν τον κίνδυνο της απώλειας της ισορροπίας μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής, τον μεγαλύτερο αριθμό περισπασμών που μπορεί να προκύψουν εκτός γραφείου και τις μειωμένες πιθανότητες εποικοδομητικής αλληλεπίδρασης με τους συναδέλφους.

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

S M S

Αντιδήμαρχο ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ θα έχουμε;
Αρε που είσαι Χατζή... με τον Γιαννακάκη ;;;

Μετάφραση

παράπονα Ρόδου
1 εικόνα 1000 λέξεις στο Instagram!




Δείτε επίσης