ροή ειδήσεων

Πού χάθηκαν οι νέοι έλληνες ναυτικοί;


Η ελληνόκτητη ναυτιλία προσφέρει θέσεις εργασίας, αλλά δεν υπάρχουν έλληνες για να τις καλύψουν.


Μπορεί η ελληνόκτητη ναυτιλία να αποτελέσει μοχλό αύξησης της απασχόλησης σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία η ανεργία αποτελεί ένα από τα βασικότερα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα της χώρας; Η απάντηση που δόθηκε χθες από τους ανθρώπους του χώρου, τους επιχειρηματίες αλλά και επιστημονικούς φορείς στο πλαίσιο του 2ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ναυτεμπορικής με τίτλο «4 προκλήσεις για τη ναυτιλία, απασχόληση, περιβάλλον, χρηματοδότηση, ναυτιλιακό κέντρο Πειραιά», είναι σαφώς καταφατική.

Χαρακτηριστική ήταν η πρόσκληση του Παναγιώτη Τσάκου, ιδρυτή του ομώνυμου ομίλου, ο οποίος ανέφερε ότι υπάρχουν σημαντικές ανάγκες για μεσαίο και κατώτερο προσωπικό, που μπορεί να καλυφθούν από Έλληνες, αρκεί βεβαίως να τελεσφορήσουν οι διαπραγματεύσεις για τη διαμόρφωση κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου με την ΠΝΟ. «Χρειαζόμαστε Έλληνες, οι σχολές είναι περιορισμένες και παράγουν τους μισούς από όσους χρειαζόμαστε». «Αναζητούμε λύση για να αυξηθεί ο αριθμός των Ελλήνων στα πλοία και υπάρχουν διαπραγματεύσεις με το υπουργείο και την ΠΝΟ να υπάρξει το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο να μπορούμε να παίρνουμε Έλληνες στα μεσαία και κατώτερα πληρώματα, δηλαδή καμαρότους, λοστρόμους κλπ. Το προσωπικό αυτό θα χρειαστεί να δουλέψει για 2 χρόνια σαν "τζόβενα" ή καθαριστές ή βοηθοί καμαρότοι για να πάρουν μια οργανική θέση ναύτη που θα αμείβεται με 1400 ευρώ. Αυτό που λέμε είναι να βρούμε και να προετοιμάσουμε νέους ναυτικούς, που είναι πρόθυμοι να περάσουν 2 χρόνια με κατώτερο μισθό» σημείωσε ο κ. Τσάκος.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο της ναυτιλίας είναι οι Έλληνες ναυτικοί, υπενθυμίζοντας ότι στο παρελθόν με λιγότερα πλοία είχαμε περισσότερους ναυτικούς. «Η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει να πρωτεύει στα διεθνή ναυτιλιακά δρώμενα, εφόσον έχουμε ανθρώπους να την υπηρετούν και οι άνθρωποι είναι οι άνθρωποι των πλοίων και όσο αυτοί λιγοστεύουν τόσο φτωχαίνουμε», ανέφερε ο Π. Τσάκος.
Χάθηκαν θέσεις εργασίας με τα Capital Controls

Ανάλογα με το επίπεδο της ναυλαγοράς στην Ελλάδα εισρέουν από 13 έως 19 δις ετησίως που δημιουργούν από 200 έως 300 χιλιάδες θέσεις εργασίας ανέφερε ο πρόεδρος του ναυτικού Επιμελητηρίου Γ. Γράτσος, ο οποίος επισήμανε ότι με τα Capital Controls εισρέουν σημαντικά λιγότερα κεφάλαια και συνακόλουθα έχουν μειωθεί και οι θέσεις εργασίας. «Εάν καταφέρουμε να γίνουμε ελκυστικοί ως προορισμός και αναπτυσσόμασταν ως ναυτιλιακό κέντρο θα δημιουργούσαμε πολύ περισσότερες θέσεις εργασίας. Είμαστε πολλά ναυτιλιακά γραφεία αλλά ναυτιλιακό κέντρο δεν είμαστε», ανέφερε ο Γ. Γράτσος.

Από την πλευρά του ο Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης, πρόεδρος του ιδρύματος Ευγενίδου, χαρακτήρισε εφικτό τον στόχο για 25 - 30 χιλιάδες Έλληνες ναυτικούς, αρκεί να χτιστεί η εμπιστοσύνη. Ο ίδιος τόνισε ότι είναι απαραίτητη η σωστή εκπαίδευση για την αύξηση της απασχόλησης στη ναυτιλία, που θα συνεισφέρει και στο ασφαλιστικό με δεδομένο ότι το οργανικό έλλειμμα του ΝΑΤ για το 2016 αναμένεται να φτάσει στα 952 εκατ. ευρώ. Ο Λ. Δημητριάδης – Ευγενίδης αναφέρθηκε επίσης στα προβλήματα της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης όπως το κτιριακό και ο ελλιπής εξοπλισμός

Η ναυτιλία μπορεί να προσφέρει πάνω από 300.000 θέσεις εργασίας στη θάλασσα και στη στεριά, εκτίμησε από την πλευρά του επικαλούμενος μελέτη του ΙΟΒΕ, ο επίκουρος καθηγητής του ΕΜΠ, Άγγελος Τσακανίκας.

Περισσότερες εκτιμήσεις και συμπεράσματα από το 2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο στο Capital.gr.

http://gr.askmen.com

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

  1. Ανώνυμος1/2/16 10:34

    Γιατι ψευδεσθαι συνεχως???Δεν προσλαμβανουν ελληνες και αυτα που λετε εσεις εδω ειναι ανακριβειες και πατε να μας ριξετε λασπη.Φιλιππινεζους και πολωνους προσλαμβανουν.Αιντε πατε να κανετε καμια αλλη δουλεια που δηθεν δεν υπαρχουν Ελληνες να πλαισιωνουν τα σκατοκαραβα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *