ροή ειδήσεων

Σε πορεία ανάπτυξης ο ευρωπαϊκός Τουρισμός το 2016 και 2017


Θετικές εμφανίζονται οι προοπτικές της ευρωπαϊκής, ξενοδοχειακής αγοράς για το 2016 και το 2017, χάρη σε ένα γενικά βελτιωμένο οικονομικό περιβάλλον, στο οποίο καταγράφονται συγχωνεύσεις και εξαγορές, αλλά και «αφίξεις» νέων «παικτών».
Ιδιαίτερη δυναμική εμφανίζει η βρετανική, ξενοδοχειακή αγορά, η οποία αναμένεται να συνεχίσει να παρουσιάζει θετικά αποτελέσματα και το 2016 και η ισπανική, με τα έσοδα, ωστόσο, των ισπανικών ξενοδοχείων να προβλέπεται να σημειώσουν πιο περιορισμένη ανάπτυξη, μετά από τη διψήφια αύξηση που κατέγραψαν το 2015.

Στην αντίπερα όχθη, οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι και η ισχυρή παρουσία της Airbnb, δείχνουν να επηρεάζουν την ξενοδοχειακή βιομηχανία στη Γαλλία.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το 2015, ο δείκτης RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) στα ξενοδοχεία της Ευρώπης σημείωσε σημαντική αύξηση 4,8%, έπειτα από την αύξηση 3,8% που καταγράφηκε το 2014. Τα δύο αυτά χρόνια ακολούθησαν μια βραδύτερη ανάπτυξη (1,9%) που είχε σημειωθεί το 2013, μετά το ξέσπασμα της κρίσης του δημοσίου χρέους. Η βελτίωση είναι αναμφισβήτητη.

Η ανάκαμψη του ποσοστού πληρότητας και η αύξηση στη μέση ημερήσια τιμή ενίσχυσαν την ανάπτυξη του δείκτη των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο το 2015.

Η βελτίωση αυτή παρατηρείται σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, εντούτοις ιδιαίτερα ισχυρή είναι στη Νότια Ευρώπη (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία), στην Κεντρική και στην Ανατολική Ευρώπη. Η παγκόσμια δυναμική είναι εκ τούτου σαφώς ευνοϊκή παρά τις επιπτώσεις των τρομοκρατικών επιθέσεων σε διάφορες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές (Παρίσι, Βρυξέλλες, Λονδίνο, κ.λπ.).

Η ανανεωμένη δραστηριότητα των ξενοδοχείων βασίζεται σε ένα μακροοικονομικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από τη σημαντική αύξηση του ΑΕΠ και την ενίσχυση της καταναλωτικής δυναμικής των νοικοκυριών στις διάφορες οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτές οι αλλαγές συμβαδίζουν γενικά με την πτώση της ανεργίας, που σε ένα πλαίσιο χαμηλού πληθωρισμού οδηγεί σε βελτιωμένη αγοραστική δύναμη τους καταναλωτές και σε αύξηση της ζήτησης για δραστηριότητες αναψυχής.

Ισχυρή ανάπτυξη για τη βρετανική ξενοδοχία

Στη ευρωπαϊκή, ξενοδοχειακή βιομηχανία υπάρχουν αγορές με διαφορετικές δυναμικές. Στην Ισπανία, σήμερα, η ξενοδοχειακή αγορά διατηρεί μια νέα ισορροπία. Η ανανεωμένη ζήτηση για καταλύματα έχει άμεσο και θετικό αντίκτυπο στην πληρότητα και εγγυάται την αύξηση της μέσης ημερήσιας τιμής.

Ο προορισμός χαρακτηρίζεται από την ανταγωνιστικότητα των τιμών και επωφελείται από την προσέλκυση πελατείας που στρέφεται μακριά από τους προορισμούς της Βόρειας Αφρικής ή της Μέσης Ανατολής, λόγω ζητημάτων ασφαλείας.

H εγχώρια οικονομία, έχει, επίσης, κάνει μια στροφή, με την πτώση της ανεργίας, η οποία είχε φθάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Τα έσοδα των ξενοδοχείων, μετά από τη διψήφια αύξηση που κατέγραψαν το 2015, το 2016 και το 2017 προβλέπεται να σημειώσουν πιο περιορισμένη ανάπτυξη.

Η ξενοδοχειακή αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου χαρακτηρίζεται από τα υψηλά επίπεδα πληρότητας, σε όλους τους προορισμούς και στις κατηγορίες ξενοδοχείων, τα οποία είναι σαφώς υψηλότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά.

Τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο σημειώνουν ισχυρή ανάπτυξη, ενώ οι επιδόσεις του προορισμού υποστηρίζονται τώρα, εκτός από το Λονδίνο, από τις δευτερογενείς αγορές.

Η ανάπτυξη των ξενοδοχειακών αλυσίδων είναι ταχεία με σχεδόν 45.000 επιπλέον δωμάτια να προστίθενται στο ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας μεταξύ 2010 και 2015.

Η βρετανική, ξενοδοχειακή αγορά αναμένεται να συνεχίσει να παρουσιάζει θετικά αποτελέσματα και το 2016.

Η γερμανική, ξενοδοχειακή αγορά βρίσκεται, επίσης, μεταξύ των πιο δυναμικών ξενοδοχειακών αγορών της Ευρώπης. Τα ποσοστά πληρότητας, που ήταν πίσω κατά 5 μονάδες και περισσότερο σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, στο πρόσφατο παρελθόν, τώρα βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με τα αντίστοιχα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εντούτοις, η αύξηση της προσφοράς ήταν ιδιαίτερα ισχυρή, με σχεδόν 70.000 επιπλέον δωμάτια να έχουν προστεθεί μέσα στα τελευταία 5 χρόνια, 40.000 εκ των οποίων ήταν σε αλυσίδες και 30.000 αφορούσαν ανεξάρτητες ιδιοκτησίες.

Τα ξενοδοχεία μέσης κατηγορίας εμφανίζουν περαιτέρω δυναμική, λόγω του φαινομένου του κορεσμού των άλλων τμημάτων στις μεγάλες αγορές.

Η μέση ημερήσια τιμή καταγράφει άνοδο, ωστόσο οι αυξήσεις των τιμών παραμένουν ιστορικά σε μέτρια επίπεδα στη Γερμανία.

Στην Ιταλία, η προσφορά ξενοδοχείων παρέμεινε σε σταθερό επίπεδο για μια πενταετία, όμως, τώρα, αρχίζει να ανεβαίνει. Τα οικονομικής και τα μέσης κατηγορίας ξενοδοχεία δείχνουν να χάνουν την οικογενειακή τους «ταυτότητα», ενώ η προσφορά στην κατηγορία υψηλής ποιότητας αυξάνεται. Ωστόσο, η παρουσία των αλυσίδων παραμένει περιορισμένη σε μια αγορά που ξεπερνά το ένα εκατομμύριο δωμάτια και κυριαρχείται από ανεξάρτητους ιδιότητες.

Επιπλέον, μετά από χρόνια μείωσης της μέσης ημερήσιας τιμής, οι ξενοδοχειακές τιμές δείχνουν σημαντικά βελτιωμένες.

Οι δραστηριότητες των ξενοδοχείων το 2015 ήταναξιοσημείωτες, επωφελούμενες από μια σειρά από γεγονότα που έλαβαν χώρα στην Ιταλία, όπως η Παγκόσμια Έκθεση στο Μιλάνο και η Μπιενάλε της Βενετίας.

Ωστόσο, τα αποτελέσματα των ξενοδοχείων, το 2016, δεν θα επωφεληθούν από την υποστήριξη ανάλογων γεγονότων

Στη Γαλλία, η προσφορά ξενοδοχείων παραμένει στάσιμη, αν και τα τελευταία δύο χρόνια καταγράφηκε μια ελαφρά ανάκαμψη του ρυθμού αύξησης της προσφοράς, ιδιαίτερα στις ανεξάρτητες ιδιοκτησίες.

Ο ανταγωνισμός από έναν νέο παίκτη σαν την Airbnb είναι αισθητός στις μεγάλες αγορές (το 50% της προσφοράς της Airbnb στη Γαλλία συγκεντρώνεται στο Παρίσι, τη Λυών, τη Μασσαλία και στη Νίκαια). Ωστόσο, ο αντίκτυπος στις επιδόσεις των ξενοδοχείων θα είναι περισσότερο αισθητός μεσοπρόθεσμα, ιδίως στον δείκτη της μέσης ημερήσιας τιμής.

Η τρομοκρατική επίθεση στο Παρίσι, τον Νοέμβριο του 2015, έπληξε, όπως ήταν αναμενόμενο, την ξενοδοχειακή βιομηχανία της χώρας. Έτσι, το 2015 ήταν τα τρίτο κατά σειρά έτος, όπου παρατηρήθηκε στασιμότητα στον δείκτη των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο στη Γαλλία (+0,1% το 2015, μετά από -0,7% το 2013 και -0,2% το 2014). Ιδιαίτερα επλήγη το Παρίσι, ενώ οι επαρχίες διατήρησαν σταθερή ανάπτυξη.

Οι αρχικές εκτιμήσεις, τον Ιανουάριο του 2016, μας επιτρέπουν να θεωρήσουμε ότι στο σύνολό του το 2015 ακολούθησε πτωτική πορεία, η οποία συνεχίστηκε και στο πρώτο τρίμηνο του 2016. Παρ’ όλα αυτά, οι προοπτικές για το 2016 και το 2017 δεν είναι απαραίτητα αρνητικές.

ΠΗΓΗ WWW.MONEY-TOURISM.GR

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *