Την ανησυχία του και τον προβληματισμό του για την επίδραση του προσφυγικού στην τουριστική ανάπτυξη των νησιών κυρίως στη Μυτιλήνη, διατύπωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης και τόνισε ότι τα οικονομικά οφέλη είναι πρόσκαιρα και οι κοινωνικές και οικονομικές ζημιές σοβαρές, μέρος των οποίων θα επωμισθεί η ακτοπλοΐα.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ μιλώντας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη ανέφερε ότι ένας σημαντικός αριθμός προσφύγων και μεταναστών διακινήθηκε το 2015 στις γραμμές Β.Αιγαίου και στα Δωδεκάνησα, γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό, ενώ εξέφρασε την ευχή να υπάρξουν θετικές εξελίξεις και να «επανέλθει η ζωή στα νησιά μας στα φυσιολογικά επίπεδα».
Υποστήριξε ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αύξησαν τα δρομολόγιά τους προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες που προέκυψαν από την προσφυγική ροή, ενώ αναφερόμενος στα τρία ναυλωμένα πλοία από την πολιτεία για τη μεταφορά των προσφύγων είπε ότι η μίσθωσή τους κανονικά έληξε στις 29 Φεβρουαρίου αλλά έχει παραταθεί μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός από το υπουργείο Ναυτιλίας, που αναμένεται να δημοσιοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα και προβλέπει τη μίσθωση ενός μεγάλου πλοίου και ενός μικρότερου.
Κάνοντας μια αναδρομή στα χρόνια 2009-2014 υπενθύμισε ότι η συνολική απώλεια του μεταφορικού έργου της συγκεκριμένης περιόδου ξεπέρασε τους 15 εκατ. επιβάτες(2009:16.800.000, 2014:13.700.00) ενώ οι τιμές των καυσίμων έφθασαν σχεδόν να διπλασιαστούν. Οι ζημιές των εταιρειών μέσα σε πενταετία ξεπέρασαν το 1,2 δις ενώ 9 ελληνικές εταιρείες είτε πτώχευσαν, είτε δεν δραστηριοποιούνται πλέον στην ακτοπλοΐα, αποσύροντας ή πουλώντας τα πλοία τους.
Όπως είπε το 2015 η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 7%, ενώ το 2016 ήδη παρατηρείται μείωση του μεταφορικού έργου. Η μείωση της κίνησης όπως εξήγησε οφείλεται στην πτώση του εσωτερικού τουρισμού, ενώ παρατηρείται μετακίνηση επιβατών προς τις αερομεταφορές, ιδιαίτερα στις μακρινές διαδρομές, με κύρια παραδείγματα την Κρήτη, τη Ρόδο και τη Σαντορίνη.
Έκανε έκκληση στην κυβέρνηση να αυξήσει τα μισθώματα για τις άγονες γραμμές καθώς όπως είπε εάν αυτά παραμείνουν τόσο χαμηλά όπως είναι σήμερα σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχουν πλοία για να εξυπηρετήσουν τα νησιά. Οι κρατικές επιχορηγήσεις για την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας για τις θαλάσσιες μεταφορές ανέρχονται σε 75 εκατ. ευρώ ενώ για τις χερσαίες σε 260 εκατ. ευρώ.
Για μια φορά ακόμα επεσήμανε τα προβλήματα που υπάρχουν στις λιμενικές υποδομές, καθώς το 90% των λιμανιών της χώρας είναι προβληματικά και τα αναγκαία έργα χρονοβόρα και υψηλού κόστους.
Σχετικά με την πώληση του λιμανιού είναι ικανοποιημένοι από τη διαβεβαίωση του ΥΝΑ και του ΤΑΙΠΕΔ για τη διατήρηση των θέσεων αναχώρησης και του χαρακτήρα του επιβατικού λιμένα, καθώς επίσης και την επιβολή διαδικασιών ελέγχου στον καθορισμό του ύψους των λιμενικών τελών. Τέλος αναφερόμενος στο ΝΑΤ υποστήριξε ότι αυτό πρέπει να διατηρήσει την αυτοτέλειά του.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.