ροή ειδήσεων

Μια ιδέα... για το Ολοήμερο Σχολείο που "ονειρευόμαστε"...


Γράφει ο Γλαρός Ιωάννης, Μέλος του Τομέα Παιδείας της Ν.Δ
Ως γνωστόν, η σχολική τάξη και ο διάκοσμος της αποτελούν σημαντικά στοιχεία της σχολικής καθημερινότητας των παιδιών. Ειδικά, όταν τα παιδιά φοιτούν σε Σχολική Μονάδα με Διευρυμένο Ωράριο, στο Ολοήμερο Σχολείο.
Ένα Δημόσιο Σχολείο με προοπτική στη γνώση, στη δράση, στη δημιουργία και...στο όραμα.

Με αυτά τα δεδομένα, ονειρευόμαστε ένα Ολοήμερο Δημόσιο Σχολείο όπου με την εύρυθμη λειτουργία του, με τις κατάλληλες υποδομές εστίασης και δραστηριοτήτων και με το κατάλληλο Εκπαιδευτικό προσωπικό, τοποθετημένο σε Οργανικές θέσεις Ειδικοτήτων, θα συνδυάσει την κοινωνική "προστασία" του παιδιού-μαθητή με τη επιμήκυνση του χρόνου λειτουργίας της Σχολικής Μονάδας, καθώς και την παιδαγωγική «προστασία» και πνευματική καλλιέργεια του παιδιού με την διεξαγωγή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ως ένα αρμονικό σύνολο δημιουργικής αξιοποίησης του χρόνου.

Το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο που "ονειρευόμαστε" :
Αναβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης (Ποιότητα στις διδακτικές προσεγγίσεις, στην οργάνωση, στα εποπτικά μέσα, ποιότητα στα αποτελέσματα)
Αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες
Παρέχει ασφαλές εκπαιδευτικό-κοινωνικό περιβάλλον
Αξιοποιεί παιδαγωγικά τον ελεύθερο χρόνο
Προσφέρει νέες εκπαιδευτικές δραστηριότητες
Παρέχει υποστηρικτική βοήθεια, ιδιαίτερα στους μη προνομιούχους μαθητές
Προσφέρει δυνατότητες για εμπειρίες και βιώματα κοινωνικοποίησης
Ενισχύει, μέσω των προγραμμάτων, την πολιτιστική παιδεία των μαθητών
Διευκολύνει τους γονείς
Παραμείνει “ανοιχτό” στην Τοπική Κοινωνία.

Ειδικότερα οι παιδαγωγικές και κοινωνικές επιδιώξεις του ολοήμερου, θα αναφέρονται:
α) Στον εμπλουτισμό του Αναλυτικού Προγράμματος,
β) στον επαναπροσδιορισμό των μεθόδων διδασκαλίας και της διδακτικής πράξης,
γ) στην ανάπτυξη ουσιαστικής διαπροσωπικής επικοινωνίας,
δ) στον εμπλουτισμό της γλωσσικής δυνατότητας και την ανάπτυξη της φαντασιακής-συμβολικής ικανότητας των μαθητών,
ε) στην ενισχυτική διδακτική παρέμβαση, την παιδαγωγική φροντίδα, την ενίσχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και την καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής,
στ) στην ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των γονέων και των τοπικών κοινωνιών με στόχο το “άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία”.

Το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο αποτελεί Θεσμός, κεκτημένο δικαίωμα αλλά και πρόκληση, το οποίο, μπορεί να μεταμορφωθεί σε Σχολείο του Μέλλοντος, αρκεί η Πολιτεία να σταθεί (;) στο ύψος των περιστάσεων.



Υ.Γ Η παρούσα πρόταση κατατέθηκε στον Υπεύθυνο του Τομέα Παιδείας Ν.Δ, βουλευτή κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο, προς αξιολόγηση και προβληματισμό.

Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *