ροή ειδήσεων

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΤΣΙΓΚΟΣ : Από τον Σεπτέμβριο λίγες επιχειρήσεις θα μπορέσουν να είναι τυπικές στις υποχρεώσεις τους…


Θεωρείται από τους πλέον κατάλληλους να µιλήσει για Τουρισµό, εξαιτίας των χιλιοµέτρων που έχει «γράψει» στην ξενοδοχειακή αγορά και της έντονης ενασχόλησής του µε τα συνδικαλιστικά του χώρου. Ο λόγος για τον Γιώργο Ματσίγκο, πρόεδρο του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου και γενικό διευθυντή των Atrium Hotels. O κ. Ματσίγκος σε συνέντευξή του στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», µιλάει για τη δύσκολη, φετινή τουριστική σεζόν, η οποία χαρακτηρίζεται από µικρή αύξηση των αφίξεων, λόγω των προσφορών στις οποίες προχώρησαν οι ξενοδόχοι και την κατακόρυφη πτώση των εσόδων. Προειδοποιεί δε, πως στο εξής ακόµη και οι υγιείς, επιχειρήσεις θα αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. 

Ποια είναι η εκτίμησή σας για το σύνολο της φετινής τουριστικής σεζόν στη Ρόδο και σε ποιο βαθμό οι τελευταίες εξελίξεις στην Τουρκία, αλλά και η απόφαση των Βρετανών να αποχωρήσει το Ηνωμένο Βασίλειο από την Ευρωπαϊκή Ένωση επιδρούν στον ροδιακό τουρισμό, καθώς και εν γένει στον τουρισμό της χώρας; Νομίζω ότι, μετά τον αποκλεισμό της Τυνησίας και της Αιγύπτου και ειδικά οι εξελίξεις στην Τουρκία, είχαν θετικό αντίκτυπο στις διεθνείς αφίξεις στη Ρόδο. Είναι γνωστό ότι μέχρι τα τέλη Μαρτίου, λόγω της αύξησης των τιμών, με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ (παρόλο που απορροφήθηκε από τις επιχειρήσεις το μεγαλύτερο ποσοστό), οι κρατήσεις διαμορφώνονταν σε χαμηλά επίπεδα. Ευτυχώς, όμως, οι tour operators και οι αεροπορικές εταιρίες διατήρησαν τις αεροπορικές θέσεις και με τις προσφορές στις οποίες προχώρησαν οι ξενοδόχοι διαφοροποιήθηκε ο ρυθμός των κρατήσεων προς το θετικό. Οι τελευταίες εξελίξεις δε στην Τουρκία, ωφέλησαν πολύ στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, αφού δεν υπάρχει άλλος ασφαλής προορισμός όπως η Ελλάδα και η Ρόδος. Αναφορικά με τη βρετανική αγορά, έδειξε να επηρεάζεται ελάχιστα μετά το δημοψήφισμα, περισσότερο για ψυχολογικούς λόγους. Προβληματίζομαι όμως, γιατί, για ακόμη μία φορά, θα πανηγυρίζουμε για την αύξηση των αφίξεων, που οφείλεται σε άλλους παράγοντες και όχι στο ότι εμείς κάναμε καλά τη δουλειά μας. 

Πως διαμορφώνονται οι κρατήσεις από τη ρωσική αγορά στο νησί και τι ευθύνεται που ο ρωσικός τουρισμός εφέτος δεν έκανε τη διαφορά στη χώρα μας; Δυστυχώς, χάσαμε την ευκαιρία για υπερδιπλασιασμό των αφίξεων από τη Ρωσία και επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Νομίζω πως καθυστερήσαμε σημαντικά με την οργάνωση των Visa Centers, την πρόσληψη προσωπικού και τις προμήθειες υπολογιστών. Αυτό έπρεπε να είχε γίνει από τον Σεπτέμβρη του 2015 όταν άλλαξε η διαδικασία έκδοσης visa, κάτι που είχαμε επισημάνει με επιστολή μας στην αρμόδια υπουργό, στις 9 Δεκεμβρίου 2015. 

Πως μεταφράζεται η αυξημένη τουριστική κίνηση στη Ρόδο στα οικονομικά των ξενοδοχείων; Δυστυχώς, η μικρή αύξηση των αφίξεων συνοδεύεται από μεγάλη μείωση των εσόδων (20% ενώ έχουμε και αύξηση λειτουργικού κόστους). Η μείωση των πραγματικών εσόδων εκτιμάται στο 25%, λόγω της κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και των πολλών προσφορών στις οποίες προχώρησαν οι ξενοδόχοι. Επιπλέον, οι αφίξεις δεν καλύπτουν τις υπάρχουσες κλίνες, αφού είχαμε αύξηση των νόμιμων κλινών, αλλά και εκατοντάδων παράνομων κατοικιών και βιλλών. Επομένως, χρειαζόμαστε μεγάλες αυξήσεις για να έχουμε καλύτερη πληρότητα, σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι οι πελάτες μένουν λιγότερες ημέρες και ξοδεύουν λιγότερα χρήματα. Αύξηση ΦΠΑ, κατάργηση μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά, προγραμματιζόμενο νέο τέλος διανυκτέρευσης. 

Ποιες κατά τη γνώμη σας είναι οι επιπτώσεις στην ξενοδοχειακή αγορά; Με μία λέξη καταστροφικές. Χάσαμε την ανταγωνιστικότητά μας. Στο τέλος πουλήσαμε και πουλάμε φθηνά για να γεμίσουμε τα αεροπλάνα και τα δωμάτια. Επιπλέον, υποδεχόμαστε πελάτες χαμηλού οικονομικού επιπέδου και All Inclusive, οι οποίοι δεν ξοδεύουν στην αγορά και δεν κυκλοφορούν στο νησί. Στο πλαίσιο αυτό, πιστεύω ότι από τον Σεπτέμβριο λίγες επιχειρήσεις θα μπορέσουν να είναι τυπικές προς τις υποχρεώσεις τους. Σχετικά με το προγραμματιζόμενο νέο τέλος εκτιμώ ότι η κυβέρνηση θα το πάρει πίσω, αφού αυτό θα είναι τελείως καταστροφικό. Το μέγεθος δε του προβλήματος, όπως προείπα, θα φανεί από φέτος τον χειμώνα, όταν ακόμη και οι υγιείς επιχειρήσεις θα αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Στο «τιμόνι» και πάλι του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου. 

Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας για την καλοκαιρινή περίοδο που βρίσκεται σε εξέλιξη και ποιοι οι στόχοι του Συλλόγου; Ο Σύλλογός μας, όπως πάντα, προγραμματίζει κάθε τρεις εβδομάδες ολομέλεια των μελών του σε διαφορετικά ξενοδοχεία, με ομιλίες για τρέχοντα, ενδιαφέροντα θέματα προς επιμόρφωση των μελών του ΣΔΞΡ. Επιπλέον, λόγω της δύσκολης, φετινής τουριστικής περιόδου, διεξήγαγε έρευνα μεταξύ των μελών του για την πορεία της σεζόν, τα προβλήματα και προτάσεις για την άμεση επίλυση αυτών. Ενημέρωσε φορείς, αρχές και παραγωγικές τάξεις στη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Δήμος Ρόδου, όπου κατέθεσε ολοκληρωμένες προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων, τη βελτίωση της εικόνας του νησιού και τον προγραμματισμό στοχευμένης προβολής και διαφήμισης. Στόχος του Συλλόγου, εκτός από τη συνεχή επιμόρφωση των μελών του, είναι η συμμετοχή σε ενέργειες βελτίωσης της παροχής υπηρεσιών, εντός και εκτός των ξενοδοχείων, ειδικά στη βελτίωση της εικόνας του νησιού, καθώς και σε ενέργειες συνεχούς και έξυπνης προβολής. 

Ποιος θα πρέπει να είναι ο προσανατολισμός του ροδιακού τουρισμού και ποιος ο ρόλος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε αυτό; Νομίζω ότι η Ποιότητα και ο Πολυμορφικός Τουρισμός είναι μονόδρομος για τη Ρόδο. Πρέπει να βελτιώσουμε τις υποδομές και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στο σύνολό τους, να αξιοποιήσουμε τις ομορφιές και τον πολιτισμό, να οργανώσουμε όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στοχεύοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. 
ΠΗΓΗ WWW.MONEY-TOURISM.GR



Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

  1. Ανώνυμος1/9/16 20:25

    Αλλα υποστηρίζει ο περιφερειάρχης που πανηγυρίζει σαν δική του επιτυχία την αύξηση του τουρισμού στην Δωδ/σο, άλλα το υπουργείο Τουρισμού, άλλα εσύ ...... μπορείτε επιτέλους να συμφωνήσετε σε κάτι;;; Οσο για το αν ανταπεξέρχονται οι ξενοδόχοι .... άσε τα σάπια σου γιατί οι ξενοδόχοι χτίζουν κάθε χρόνο και καινούργια ξενοδοχεία. Μήπως είσαι και βαλτός για να προετοιμάσεις τους ξενοδοχοϋπαλλήλους ότι δεν θα πληρωθούν τα δικαιούμενα;;;; Γιατί όλα τα είδαμε εδώ με ξενοδόχους να μην ταϊζουν τους τουρίστες και το προσωπικό να μένει απλήρωτο μήνες ολόκληρους!!!
    Ορφανίδης Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος4/9/16 00:08

    πληρώστε πρώτα το προσωπικό σας μεγαλοξενοδόχοι!τους βγαίνει το λάδι στη δουλειά κάθε σαιζόν και παρακαλάνε κι από πάνω να πάρουν τα ψίχουλα που τους δίνετε.... κάθε χρόνο και κατεβαίνουν οι μισθοί... πως γίνεται αυτό δεν καταλαβαίνω! όσο για ένσημα σε μικρότερες επιχειρήσεις είναι ανέκδοτο πια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *