ροή ειδήσεων

Οι μίμοι και οι καραγκιόζηδες


Ο κ. Λευτέρης Ελευθερίου είναι ένας έξοχος μίμος. Μιμείται χαρακτήρες,
μεγεθύνοντας ισχυρά στοιχεία της συμπεριφοράς τους και προκαλεί άφθονο γέλιο, επειδή τους μετατοπίζει, από το πεδίο της πραγματικότητας, στο πεδίο της σατιρικής αναπαράστασης.
Ο κόσμος δηλαδή απολαμβάνει τη μίμηση, γνωρίζοντας ότι ο μίμος δεν είναι το πρωτότυπο, όπως και το ότι ο σινιόρε Πιτσέτι, δεν είναι ο Λάκυ Λουτσιάνο [ούτε καν ο Ρόμπερτ ντε Νίρο]
Αλλιώς, όχι μόνο δεν θα γελούσαμε, αλλά θα τρέχαμε να κρυφτούμε, μην μας βάνουν στο σημάδι οι πιστολάδες των κάπο ντι τούτι κάπι.

Ο σύντροφος κ. Αλέξης Τσίπρας είναι ένας πολιτικός καραγκιόζης. Προσπαθεί να μιμηθεί τον Ανδρέα Παπανδρέου, μεγεθύνοντας στοιχεία της συμπεριφοράς του, που τον έκαμαν ιδιαίτερα αγαπητό στο πόπολο [ή στον πασά του νεοταξίτικου σαραγιού] και προκαλεί άφθονο γέλιο, επειδή νομίζει ότι οι χαχόλοι θα μπερδεύουν πάντα τη θλιβερή πραγματικότητα τους, με τη φαντασιωτική εικόνα που τους πλασάρει.

Οι μίμοι σε κάμουν να γελάς με την τέχνη τους, ενώ οι καραγκιόζηδες σε κάμουν να γελάς με τη θρασυτητα της απατης τους.
Γι αυτό και στο τελος ο μιμος αμείβεται με χειροκροτηματα, ενω οι πολιτικοι καραγκιοζηδες αμειβονται με μουτζες...





Οταν ο κ. Λευτέρης Ελευθερίου μιμειται τον Κρητικό, επιδιώκει να ειναι σαφες στον θεατη,
πως ο ιδιος δεν ειναι Κρητικός αλλά αντιθετως "ανα-παριστανει" τη σημειολογια της συμπεριφορας του Κρητικου.
Και ο θεατης τον χειροκροτα, επειδη με την τεχνη του, του εκαμε φανερα ακριβως αυτα τα σημεια που οικοδομουν τον τυπικο χαρακτηρα του πρωτοτύπου.
Αντιθετως οταν ο συντροφος Τσιπρας μιμειται τον σοσιαλιστη, επιδιωκει να ξεγελασει τον πολίτη,
ότι είναι στην πραγματικοτητα ενας σοσιαλιστης!
Και ο θεατης κάποια στιγμη θα τον αρχισει στις μουτζες, επειδη πολυ απλα
θα αποκαλυφθει η απατη του.
Ο κ.Λευτερης Ελευθεριου ειναι ενας μιμος.
Ο συντροφος κ.Τσιπρας ειναι ενας καραγκιοζης...
Και βέβαια, δεν θα συνέκρινα ποτέ τον κ. Λευτέρη Ελευθερίου με τον συριζα, διότι η μιμική είναι μία πολύ σοβαρή τέχνη για να την αφήσει κανείς σε πολιτικούς καραγκιόζηδες.
Ωστόσο, είτε μιλάμε για την τέχνη της μιμικής, την οποία ασκεί ο κ. Ελευθερίου, είτε μιλάμε για τη γελοιότητα του πιθηκισμού, την οποία ασκούν οι πολιτικοί συμμορίτες της εξουσίας, έχουμε να κάνουμε με μια κοινή σημειολογική βάση...

Την διαχείριση της πραγματικότητας και της φαντασιωτικης αναπαράστασης της "πραγματικότητας" - ήγουν την τυπική φαντασίωση των απανταχου καραγκιόζηδων, που επιβιώνουν ξεγελώντας τον αγά, τον σουλτάνο, τον χατζηαβάτη, τον σεϊζη ή τις μάζες.

Ο μίμος δεν θέλει να ξεγελάσει κανέναν. Στόχος του είναι να διαυγάσει ένα τμημα της ανθρώπινης συνθήκης, προβάλλοντας στα μάτια του θεατή μια φιλτραρισμένη εικόνα της πραγματικότητας, στην οποία οι βασικοί άξονες της ανθρώπινης συμπεριφοράς, ξεγυμνώνονται από τα φτιασίδια τους και γίνονται πλέον ξεκάθαρα ορατοί.
Ο μίμος χρησιμοποιεί τη γλώσσα και τους κανόνες της σάτιρας, για να αφυπνίσει μέσω του γέλιου, τον θεατή ώστε να "κοιτάξει" με πιο καθαρό μάτι, τα όσα συμβαίνουν γύρω του [σε αντίθεση με το δράμα, που αφυπνίζει τον θεατή μέσω της θλίψης...]

Ο καραγκιόζης επιχειρεί να ξεγελάσει τους πάντες, για τα πάντα.
Να ξεγελάσει τον χαφιέ του πασά για να μην τον καρφώσει στον εφέντι, να ξεγελάσει τον ταβερνιάρη για να του ξεκλέψει ένα πιάτο σάλτσα, να ξεγελάσει τον μπαρμπα Γιώργο, για να του αρπάξει το γάλα της κατσίκας, να ξεγελάσει τον γραικύλο για να του βουτήξει το σπιτάκι, να ξεγελάσει τη διεθνη γραβατοπειρατεία για να του εξασφαλισουν λιγους μηνες ακομα στην εξουσια, να ξεγελασει το ποπολο για να τον ξαναψηφισει.

Σε αντιθεση με τον μιμο, που φωτιζει την πραγματικότητα, ο καραγκιόζης τη συσκοτίζει.
Γι αυτό και καταφέρνει να μένει στον αφρό, μέχρι βεβαίως να τον πάρουν χαμπάρι και να του δώκουν παρα μία τεσσαράκοντα.
Όπως θα φύγουν τρεχοντας οι πολιτικοι συμμοριτες του συριζα, οταν επιτελους το ποπολο θα καταλαβει την απατη τους....






Ο καλός μίμος επιχειρει να βγανει γελιο, απο την μεγεθυνση των τυπικων χαρακτηριστικων του γκουρου.
Ο καλος συριζαιος επιχειρει να ψησει τους χαχολους οτι ο ιδιος ειναι γκουρου [της οικονομιας, της πολιτικης, της κοινωνιολογιας, της ιστοριας, της σεξολογιας και των παντων όλων...]
Τον καλο μιμο, ευχαριστως θα πληρωνα εισιτηριο για να παω να τον δω.
Τον καλο συριζαιο, ευχαριστως θα πληρωνα όσα έχω και δεν έχω,
για να μην το ξαναδω μπροστά μου
[και προπαντός για να μην το ξαναδει το Γενος μας μπροστα του...]


http://panusis.blogspot.gr




Παράπονα Ρόδου

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *