Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA), το πρώτο εξάμηνο του 2017 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα βενζίνης ξεπέρασαν αυτές των πετρελαιοκίνητων. Για πρώτη φορά από το 2009.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με μοτέρ βενζίνης αυξήθηκαν από το 45,8% στο 48,5% στην Ευρώπη, το πρώτο εξάμηνο του 2017, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 328.615 περισσότερα αυτοκίνητα συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα τον προηγούμενο χρόνο. Οι πωλήσεις των ντίζελ μειώθηκαν από το 50,2% στο 46,3%, ή αλλιώς 152.323 ταξινομήσεις.
Η αλλαγή αυτή, με τα βενζινοκίνητα να ξεπερνούν τα ντίζελ για πρώτη φορά από το 2009, δείχνει να είναι μια ισχυρή τάση στην αγορά που δύσκολα θα αντιστραφεί τα επόμενα χρόνια. Το πιθανότερο είναι να μην αντιστραφεί ποτέ, καθώς η πλύση εγκεφάλου που ακολούθησε το dieselgate έχει δαιμονοποιήσει το ντίζελ και ωθεί τους υποψήφιους πελάτες προς άλλες λύσεις. Εδώ, ακόμη και κλασικά αυτοκίνητα μετατρέπονται εργοστασιακά σε ηλεκτρικά, όπως αυτή η Jaguar E-Type.
Η μία μετά την άλλη έρχονται ανακοινώσεις κατασκευαστών για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους. Άλλοι λένε ότι θα έχουν τουλάχιστον μία ηλεκτρική/υβριδική έκδοση για κάθε μοντέλο και άλλοι ότι θα έχουν μόνο ηλεκτρικά στο μέλλον. Ενώ μεγάλες πρωτεύουσες εξοστρακίζουν τα ντίζελ με μια συμφωνία που υπέγραψαν μεταξύ άλλων οι δήμαρχοι της Αθήνας, του Παρισιού, της Μαδρίτης, του Mexico City και άλλων.
Πηγή Automotive News
Τα αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες είναι στο στόχαστρο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και από χώρες και πόλεις που θέλουν να τα φορολογήσουν επιπλέον ή να περιορίσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉδη η Μαδρίτη, το Παρίσι, το Μεξικό και η Αθήνα έχουν ανακοινώσει την απαγόρευση όλων των πετρελαιοκίνητων μέχρι το 2025. Ταυτόχρονα επιβάλλεται φόρος εισόδου στα ντίζελ στην Βρετανία, ενώ υπάρχουν αποφάσεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, για την καταπολέμηση των ατμοσφαιρικών ρύπων.
Από την μια το ευρωκοινοβούλιο ψήφισε υπέρ, για σκληρότερους κανονισμούς σχετικά με τους ρύπους για όλα τα νέα μοντέλα αλλά και πρόστιμο στις εταιρείες, ύψους 30.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που πωλείται εντός Ευρώπης και δεν θα τηρεί τα όρια. Από την άλλη η Βαρκελώνη ψήφισε την απαγόρευση κυκλοφορίας από την 1η Γενάρη του 2019 σε αυτοκίνητα άνω των 20 ετών.
Είναι λοιπόν εμφανές ότι ο πόλεμος απέναντι στα diesel βρίσκεται σε εξέλιξη και ήδη η Volvo ανακοίνωσε ότι σταματάει να αναπτύσσει κινητήρες πετρελαίου, καθώς αυτό είναι ασύμφορο πλέον.
Σημειώνεται ότι τις τελευταίες δεκαετίες το μερίδιο αγοράς των ντιζελοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε επίπεδο που αντιπροσωπεύει πάνω από το μισό του αριθμού των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται, σχεδόν σε κάθε κράτος μέλος. Ωστόσο η τεχνολογία ντίζελ αν και προσφέρει πλεονεκτήματα έναντι των βενζινοκινητήρων όσον αφορά τις εκπομπές CO2, οι ντιζελοκινητήρες εκπέμπουν πολύ περισσότερους ρύπους σοβαρά και άμεσα επιβλαβείς για τη δημόσια υγεία.
Όπως γράφει ο Guardian και εύκολα μπορεί να καταλάβει κάθε αναγνώστης, η υπόθεση με τα αυτοκίνητα diesel εξελίσσεται σε έναν εφιάλτη για τους ιδιοκτήτες τους.
Το 2020 η τιμή του καυσίμου θα έχει αυξηθεί, θα εφαρμόζονται απαγορεύσεις και επιπλέον φορολογία και οι ιδιοκτήτες θα βρίσκονται σε δύσκολη θέση, καθώς τα αυτοκίνητά τους θα πωλούνται σε χαμηλές τιμές. Μαζί με όλα αυτά θα έχουν να αντιμετωπίσουν επιπλέον ζητήματα με τη συντήρηση των αυτοκινήτων τους...