ροή ειδήσεων

Πεντάστερο ξενοδοχειακό «μπουμ» με αύξηση επενδύσεων και μεγεθών

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση των διαθέσιμων κλινών κατά 4,98% και των κλινών πολυτελών ξενοδοχείων κατά 37,12%



Κατά το διάστημα 2012-2017 ο αριθμός των κλινών στα πεντάστερα ξενοδοχεία της Αθήνας αυξήθηκε κατά 5,6% και των τετράστερων κατά 6,13%, όταν στο σύνολο της χώρας παρατηρείται μείωση κατά 3,52%.


Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr

Το ξενοδοχειακό «μπουμ» που καταγράφεται στη χώρα τα τελευταία χρόνια -και ειδικότερα στην Αθήνα- αφορά κυρίως τις πιο πολυτελείς μονάδες και ιδίως τα πεντάστερα ξενοδοχεία, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η «Ν». Υπολογίζεται ότι την περίοδο 2012-2017 υπήρξε αύξηση των διαθέσιµων κλινών στο σύνολο της χώρας κατά 4,98% και των κλινών πολυτελών ξενοδοχείων (5 αστέρων) κατά 37,12%, ενώ στην Αττική τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν της τάξεως του 0,51% και 10,09%.

Επίσης, αναφορικά με τα τετράστερα ξενοδοχεία, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ίδιο διάστημα στο σύνολο της χώρας η άνοδος του αριθμού των κλινών είναι της τάξης του 8,97%, ενώ στην Αττική 13,6%. Μια πιο προσεκτική παρατήρηση - ανάλυση οδηγεί στο συμπέρασμα ότι και στα ξενοδοχεία του κέντρου της Αθήνας υπάρχει σαφής βελτίωση, καθώς ο αριθμός των κλινών στα πεντάστερα ξενοδοχεία αυξήθηκε κατά 5,6% και των τετράστερων κατά 6,13%, όταν στο σύνολο παρατηρείται μείωση κατά 3,52%.

Οι επιδόσεις σε πληρότητες και μέση τιμή δωματίου
Η σημαντική βελτίωση του τομέα του τουρισμού οδηγεί σε άνοδο των επενδύσεων αλλά και βελτίωση των δεικτών τουλάχιστον των πιο πολυτελών μονάδων. Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρει το διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης στο Χ.Α. ξενοδοχειακής εταιρείας Λάμψα, του ομίλου Λασκαρίδη, απευθυνόμενο στους μετόχους για τη χρήση 2017, ο τομέας του τουρισμού στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του 2017 παρουσίασε σημαντική βελτίωση, καθώς παρατηρήθηκε άνοδος των αφίξεων και ταυτόχρονα των εσόδων από δωμάτια.

Επιπλέον και τα έσοδα του επισιτιστικού τομέα (Food & Beverage) έχουν σημαντική αύξηση την τρέχουσα χρήση λόγω ανόδου των αφίξεων. H πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 8,2% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2016, διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 73,3% έναντι 67,7% το 2016.

Η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία μειώθηκε οριακά κατά 0,7% έναντι του 2016, φτάνοντας τα 157,14 ευρώ, έναντι 158,19 ευρώ το 2016. Κατά συνέπεια το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Αθήνας κατά 7,4%, φτάνοντας τα 115,11 ευρώ, έναντι 107,14 ευρώ το 2016, ενώ τα συνολικά έσοδα δωματίων αυξήθηκαν κατά 10,9% (λόγω και της αύξησης των διαθέσιμων δωματίων κατά 3,2%).

Η «Μεγάλη Βρετανία» και το «King George», οι δυο ναυαρχίδες του ομίλου Λάμψα, παρουσίασαν σημαντικά αυξημένη πληρότητα ύψους 74,99% (έναντι 68,39% το 2016), αλλά και εξίσου σημαντική αύξηση ARR (Average room rate) ύψους 287,14 ευρώ (έναντι 258,56 ευρώ το 2016), διατηρώντας τα σκήπτρα της αθηναϊκής ξενοδοχειακής αγοράς. Κατά συνέπεια το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε κατά 21,78%.




Η βελτίωση είναι αισθητή τόσο σε όρους όγκου όσο και σε όρους ποιότητας, καθώς οι αυξημένες ροές τουριστών φαίνεται ότι οδήγησαν σε επενδύσεις για αύξηση των διαθέσιµων κλινών και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, οι ξενοδοχειακές υποδοµές έχουν αναβαθµιστεί σηµαντικά, καθώς πολλές από τις υφιστάµενες επιχειρήσεις ανακαινίστηκαν, ενώ νέες µονάδες άρχισαν να αναδύονται στην αγορά, όπως αναφέρεται στην έκθεση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας ΓΕΚΕ, εισηγμένης στο Χ.Α., η οποία ελέγχει το ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων «President».

Η ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας είναι υπό συνεχή διαµόρφωση, προστίθεται στην έκθεση, καθώς αφενός όλο και νέες επενδύσεις αναγγέλλονται, όπως και η είσοδος νέων αλυσίδων (π.χ. Ibis κ.ά.), ενώ από την άλλη πλευρά αυξάνει συνεχώς η πίεση από την ανάπτυξη των τουριστικών µισθώσεων µέσα από πλατφόρµες, όπως η Airbnb.

Η συνεχιζόµενη εξάπλωση της χρήσης παρόµοιων δικτύων έχει ως αποτέλεσµα την απορρόφηση σηµαντικού αριθµού διανυκτερεύσεων από τον ξενοδοχειακό κλάδο.

Η τουριστική βιομηχανία της χώρας παρουσιάζει σημαντική και σταθερή άνοδο. Η σχετική αστάθεια των τουριστικών προορισμών της ευρύτερης περιοχής λειτουργεί ευεργετικά υπέρ του προορισμού Ελλάδα ως ασφαλούς χώρας της Ευρωζώνης. Για το 2018 αναμένεται να συνεχιστεί η αυξητική τάση των πωλήσεων στις ξενοδοχειακές μονάδες της Ελλάδας, όπως εκτιμά η Λάμψα.

Ο θετικός απολογισµός του τουρισµού για το 2017 αναµένεται να συνεχιστεί και το 2018. Η ανακατασκευή και επέκταση των περιφερειακών αεροδροµίων από τη Fraport κατά τους χειµερινούς µήνες του 2017-2018, η διεύρυνση του δικτύου της Aegean Airlines ΑΡΑΙΓ-1,29% µε 18 νέα δροµολόγια εξωτερικού, 11 νέους προορισµούς από την Αθήνα και παράλληλα επτά νέα δροµολόγια από την περιφέρεια, η είσοδος νέων αεροπορικών εταιρειών χαµηλού κόστους, αλλά και η προσθήκη νέων δροµολογίων στην Ελλάδα από τις προϋπάρχουσες αεροπορικές εταιρείες χαµηλού κόστους ενισχύουν τις προοπτικές του τουρισµού, συμπληρώνει η ΓΕΚΕ.

Εκτίναξη πωλήσεων για τον όμιλο Λάμψα
Αυξημένος, επίσης, κατά 19,76% παρουσιάζεται και ο κύκλος εργασιών του ομίλου Λάμψα για τη χρήση 2017, στα 62,731 εκατ. ευρώ από 52,38 εκατ. ευρώ στη χρήση 2016. Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (ΕΒΙTDA) αυξήθηκαν κατά 34,77% (από 13,023 εκατ. ευρώ σε 17,551 εκατ. ευρώ), αύξηση που προέρχεται κυρίως από τη μητρική εταιρεία.

Τα αποτελέσματα προ φόρων του ομίλου διαμορφώθηκαν σε κέρδη 12,128 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 3,112 εκατ. ευρώ το 2016, παρουσιάζοντας αύξηση 52% από λειτουργικές δραστηριότητες. Η επιπλέον αύξηση οφείλεται σε βελτιωμένα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα και απομειώσεις παγίων της προηγούμενης χρήσης. Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε 10,843 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 5,751 εκατ. ευρώ το 2016.

Τέλος, τα καθαρά αποτελέσματα (μετά από φόρους και προ δικαιωμάτων μη ελεγχουσών συμμετοχών) του ομίλου ανήλθαν σε κέρδη 8,77 εκατ. ευρώ από κέρδη 1,919 εκατ. ευρώ το 2016. Τα κέρδη μετά φόρων της μητρικής εταιρείας ανήλθαν σε 7,566 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 4,641 εκατ. ευρώ το 2016.

Ο κύκλος εργασιών της μητρικής («Μεγάλη Βρετανία», «King George») ανήλθε σε 50,506 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση κατά 20,05% σε σχέση με το 2016, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (ΕΒΙTDA) ανήλθαν στα 13,991 εκατ. ευρώ έναντι 9,773 εκατ. ευρώ το 2016.

Επίσης, σταθερή, με σημαντική άνοδο, ήταν και η πορεία του «Sheraton» Ρόδου (το οποίο ενοποιείται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης), με τζίρο 11,351 εκατ. ευρώ (2016: 9.901 εκατ. ευρώ), και κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (ΕΒΙTDA) 3,299 εκατ. ευρώ (2016: 2,126 εκατ. ευρώ).

Το θετικό αυτό αποτέλεσμα θα επιτρέψει τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων εργασιών ανακαίνισης του κτηρίου και του εξοπλισμού.

Το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 20,27% σε σχέση με τη χρήση 2016, ενώ αντίστοιχη αύξηση κατέγραψε και το «King George» (19,17%). Όσον αφορά τα ξενοδοχεία του ομίλου στη Σερβία, το μεν «Hyatt Regency Belgrade» κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 18,35%, το δε «Excelsior» κατέγραψε επίσης σημαντική αύξηση πωλήσεων κατά 21,13%.

Επιπλέον, το ξενοδοχείο «Sheraton Rhodes» -τα αποτελέσματα του οποίου, λόγω ενοποίησης με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, έχουν επίδραση στα επενδυτικά αποτελέσματα του ομίλου- εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 14,6%.

Επισημαίνεται ότι η εταιρεία υπέγραψε τον Δεκέμβριο του 2017 σύμβαση μακροχρόνιας μίσθωσης του ιστορικού ξενοδοχείου «King’s Palace», ιδιοκτησίας του Αλληλοβοηθητικού Ταμείου Πρόνοιας Πρώην Εργαζομένων ΑΤΕ (ΑΤΠΠΕ ΑΤΕ).

Η διάρκεια της εν λόγω μίσθωσης ορίσθηκε σε 30 έτη, με δικαίωμα προτιμήσεως επί ίσοις όροις έναντι παντός τρίτου ενδιαφερομένου που θα υποβάλει δεσμευτική προσφορά για τη μίσθωση του ακινήτου μετά τη λήξη της ως άνω διάρκειας.

Το ετήσιο μίσθωμα ορίσθηκε σε 1,2 εκατ. ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 25% επί της διαφοράς κύκλου εργασιών, σύμφωνα με την πρόταση του σχετικού επιχειρησιακού σχεδίου και του τελικώς επιτευχθησομένου κύκλου εργασιών.

Επιπλέον, σύμφωνα με τους όρους της μίσθωσης, η εταιρεία θα πρέπει να προβεί σε εργασίες ανακαίνισης ώστε το ξενοδοχείο να είναι κατάλληλο για την προοριζόμενη χρήση του.

Το ξενοδοχείο θα πρέπει να έχει τεθεί σε πραγματική λειτουργία το αργότερο εντός δύο ετών, ήτοι έως την 8η Δεκεμβρίου 2019.

Η εταιρεία προχώρησε τον Δεκέμβριο του 2017 στην αγορά του ιστορικού ξενοδοχείου «King George» (συμπεριλαμβανομένων κινητών πραγμάτων και σημάτων) από την τράπεζα Eurobank ErgasiasΕΥΡΩΒ-2,26% A.E., έναντι συνολικού τιμήματος 43 εκατ. ευρώ.

Το ξενοδοχείο ήταν μισθωμένο στη Λάμψα Α.Ε. από το 2013 και λειτουργούσε υπό κοινή διαχείριση με το όμορο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία». Με τον τρόπο αυτό καταργείται, πλέον, η δαπάνη μίσθωσης του ξενοδοχείου, ύψους περίπου 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως.

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *