ροή ειδήσεων

Χωλαίνει στην καθαριότητα και τις δημόσιες συγκοινωνίες η Ρόδος



Παρουσιάστηκαν σήμερα το πρωί στο ξενοδοχείο “ Semiramis” τα αποτελέσματα της έρευνας , για την ποιότητα στον τουρισμό, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων από το Αμερικανικό Κολέγιο της Θεσσαλονίκης.

Την εκδήλωση του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων στήριξε το Εμπορικό Επιμελητήριο Δωδεκανήσου στα πλαίσια της συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί.

Την παρουσίαση της έρευνας για την ποιότητα στον τουρισμό παρακολούθησαν η αντιπεριφερειάρχης κ. Μαριέτα Παπαβασιλείου, οι αντιδήμαρχοι Τουρισμού Μαρίζα Χατζηλαζάρου, Μεσαιωνικής Πόλης Πολιτισμού Αθλητισμού κ. Τέρης Χατζηιωάννου, ο πολιτευτής κ. Σ. Δράκος, ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ κ. Γιάννης Πάππου, ο πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών Πρακτόρων κ. Κώστας Κατσίβας, ο πρόεδρος Συλλόγου Εστιατόρων κ. Γιάννης Κλούβας ο ανεξάρτητος Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Παναγιώτης Κουνάκης δημοτικοί περιφερειακοί σύμβουλοι καθώς και αρκετοί υποψήφιοι που θέλησαν να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα της έρευνας.

Τρωτά σημεία του προορισμού σύμφωνα με την έρευνα είναι οι τομείς της καθαριότητας και των δημοσίων συγκοινωνιών που με τα προβλήματα τους προκαλούν τη δυσαρέσκεια των επισκεπτών του νησιού.

Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασαν ο διευθυντής του Κολεγίου Θεσσαλονίκης κ. Ν. Χουρβουλιάδης και εκπαιδευτικός κ. Ανέστης Αναστασίου.

Τους παριστάμενους καλωσόρισε στην εκδήλωση ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος που τόνισε ότι η ποιότητα είναι το παν στον προορισμό στα ξενοδοχεία και τις λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις , στις παρεχόμενες υπηρεσίες.

«Η ποιότητα είναι το παν. Οι λεπτομέρειες κάνουν την ποιότητα αλλά όμως η ποιότητα δεν είναι λεπτομέρεια. Αυτό θα φανεί περισσότερο φέτος που η τουριστική σεζόν θα είναι πιο δύσκολη. Όσα ξενοδοχεία και προορισμοί έχουν ποιότητα δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Ματσίγκος.

Ανακοίνωσε επίσης ότι στις 13 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί η ημερίδα για την ποιότητα στον τουρισμό με τη συμμετοχή εκλεκτών ομιλητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Μάλιστα τόνισε πως υπήρξε και over bucking ομιλητών.

Μεταξύ αυτών όμως θα είναι και εκπρόσωποι της εταιρείας Fraport που έχει την ευθύνη για το αεροδρόμιο Ρόδου .

Στην ημερίδα του Απριλίου , θα παρουσιαστούν όπως είπε ο κ. Ματσίγκος τα αποτελέσματα της έρευνας που διενεργήθηκε από την Fraport στους επιβάτες για τη λειτουργία του αερολιμένα.

Την παρουσίαση άνοιξε με την τοποθέτηση του ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ κ. Γιάννης Πάππου.

« Δυστυχώς έχουν επέλθει αλλαγές σε ότι αφορά τον τουρισμό. Ο τομέας δεν λειτουργεί όπως πριν από 30 χρόνια. Η έννοια τουρισμός έχει χαρακτηρισθεί, ως κερδοσκοπική δράση. Κάποιοι δηλαδή ενεργούν, με σκοπό το γρήγορο κέρδος χωρίς να αναλογίζονται τις συνέπειες που θα έχει αυτό μελλοντικά. Οι παλαιότεροι θυμόμαστε, ότι πριν από 30 και 40 χρόνια ο τουρισμός ήταν συνυφασμένος με τη φιλοξενία την ποιότητα και την καλή εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Αυτό δυστυχώς δεν συμβαίνει σήμερα. Για να είμαστε επιτυχημένοι, θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας στους επισκέπτες που μας τιμούν με την παρουσία τους», είπε ο κ. Γιάννης Πάππου και υπογράμμισε πως δεν υπάρχει σε κεντρικό κυβερνητικό επίπεδο στρατηγική για τον τουρισμό.

«Αποτέλεσμα είναι να στηριζόμαστε σε δράσεις και ενέργειες που έχουν να κάνουν με μεμονωμένης παρεμβάσεις από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου. Κάνουμε δράσεις για τις ειδικές μορφές τουρισμού στα νησιά. Θα δείτε για παράδειγμα στην Κάλυμνο ότι με τη προβολή για παράδειγμα του αναρριχητικού τουρισμού έχει αλλάξει πλήρως η τουριστική απόδοση. Είναι απαράδεκτο ως χώρα να μην έχουμε στρατηγικό σχεδιασμό και στόχευση που θα μας δώσει το συγκριτικό πλεονέκτημα από τους υπόλοιπου ς ανταγωνιστικούς προορισμούς. Πρέπει να είμαστε στην κορυφή. Έχουμε μοναδικά νησιά και μπορούμε να αναδείξουμε τις προτάσεις μας ώστε να είναι ο τουρισμός εκεί που πρέπει», τόνισε ο κ. Γιάννης Πάππου.

« Ο τουρισμός έχει ανάγκη από εργαλεία που αποτυπώνουν τα σημεία στα οποία δείχνουν την κατάσταση του προορισμού. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποια είναι η εικόνα που έχουν οι άλλοι για μας. Η ποιότητα σε όλες τις εκφάνσεις της τουριστικής δραστηριότητας αποτελεί το κλειδί για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Η ανταγωνιστικότητα είναι ουσιαστικά το κλειδί της επιτυχίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα μας δείξουν που πρέπει να εστιάσουμε για να ενισχύσουμε την ποιότητα του τουριστικού προιόντος», τόνισε η κ. Παπαβασιλείου που αναφέρθηκε στις ενέργειες που έχουν γίνει από την περιφερειακή αρχή στον τομέα του τουρισμού. Ακόμη τόνισε πως τη σεζόν του 2018 το Νότιο Αιγαίο ήταν πρώτο σε έσοδα και αφίξεις .

Όσα αναφέρθηκαν για τα νησιά και την προβολή τους , έδωσαν το έναυσμα στην αντιδήμαρχο Τουρισμού κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου να επισημάνει ότι όλοι να εστιάσουν την προσοχή στη Ρόδο!

« Είναι σημαντικό που ήρθαμε να μιλήσουμε για τη Ρόδο ένα προορισμό που είναι χρόνια στη βιομηχανία του τουρισμού εξελίσσεται αναπτύσσεται και δημιουργεί φίλους . Κάνουμε ότι είναι δυνατό να ανανεώσουμε το προφίλ του προορισμού, να βάλουμε τον πήχη πιο ψηλά. Στη Ρόδο πρέπει να εστιάσουμε όμως όλοι. Καλή η Περιφέρεια καλό το επιμελητήριο με τα πολλά νησιά αλλά το ζητούμενο είναι η Ρόδος. Είναι καιρός να ενώσουμε δυνάμεις όλοι από όπου και αν προερχόμαστε και να στηρίξουμε την προσπάθεια ώστε η Ρόδος να είναι ψηλά στο τουριστικό γίγνεσθαι. Η έρευνα είναι μια πρώτη βάση. Στόχος της δημοτικής αρχής είναι να δημιουργηθεί ένα παρατηρητήριο για τον τουρισμό της Ρόδου που θα διεξάγει έρευνες και βάση των αποτελεσμάτων θα υλοποιεί δράσεις», δήλωσε η κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου.

Η έρευνα για την ποιότητα στον τουρισμό

Όπως ανέφερε ο κ. Γιώργος Ματσίγκος για την έρευνα συγκεντρώθηκαν οι απαντήσεις από 3.800 ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν , από τέσσερα γραφεία τουρισμού ( 1000 ερωτηματολόγια) από τα γραφεία πληροφοριών του Δήμου Ρόδου ( 200 ερωτηματολόγια) και από 40 ξενοδοχεία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο του 2018.

Οι επισκέπτες του νησιού απάντησαν σε πολλές ερωτήσεις που είχαν να κάνουν με την ηλικία τους, με τις χώρες από τις οποίες ήρθαν, για τη διάρκεια παραμονής για το κόστος διαμονής για τις δαπάνες εκτός των πακέτων διαμονής τις εντυπώσεις από τον προορισμό τις υποδομές και άλλες.

Όπως επεσήμαναν στη συνέχεια οι καθηγητές το παράδειγμα της Ρόδου, με τη διεξαγωγή ερευνών για την ποιότητα στον τουρισμό, ακολουθούν η Χαλκιδική, ο δήμος Θεσσαλονίκης και η Κρήτη αφού το Κολέγιο Θεσσαλονίκης είναι σε επικοινωνία με συλλόγους Διευθυντών Ξενοδοχείων στη μεγαλόνησο.

Αναλύοντας στη συνέχεια την έρευνα ανέφεραν ότι το 86 -87% των επισκεπτών είναι οικογένειες και ζευγάρια. Τα δύο τρίτα των επισκεπτών είναι ηλικίας από 35 εως 65 ετών και προέρχονται από χώρες όπως η Γερμανία το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ρωσία και άλλες.

«Είναι θετικό που σημαντικός αριθμός επισκεπτών δηλαδή το 30% έρχεται για πρώτη φορά στη Ρόδο . Στη Χαλκιδική συμβαίνει το αντίθετο δηλαδή οι περισσότεροι είναι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες», είπαν οι ομιλητές.

Σε ότι αφορά τα πακέτα σε ποσοστό 50% οι τουρίστες προτιμούν το πρόγραμμα All Inclusive. To ένα τέταρτο προτιμά την ημιδιατροφή και το άλλο ένα τέταρτο τα υπόλοιπα.

Αναφορικά με τις εθνικότητες σε ποσοστό 75% οι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες προέρχονται από τη Γερμανία, ακολουθούν οι repeaters από την Αγγλία (68% ) και τη Ρωσία (64%).

Οι Ρώσοι επίσης μένουν στη Ρόδο περισσότερο δηλαδή μια μιάμιση ημέρα, γεγονός που σημαίνει όπως επισημάνθηκε περισσότερα έσοδα για τα ξενοδοχεία.

Όσο για τα πακέτα διαμονής οι Ρώσοι, προτιμούν περισσότερο το « βραχιολάκι» σε αντίθεση με τους Άγγλους και τους Γερμανούς, που δείχνουν να στρέφονται στην ημιδιατροφή.

Σχετικά με τη διάρκεια παραμονής αναφέρθηκε ότι σε ποσοστό 37% οι τουρίστες μένουν για μια εβδομάδα, 15% κάνουν διακοπές δέκα ημέρες και σε ποσοστό 14% οι επισκέπτες κάνουν διακοπές δυο εβδομάδων.

Από τους παράγοντες που επηρεάζουν τους ευρωπαίους και όχι μόνο τουρίστες για να επιλέγουν τη Ρόδο για τις διακοπές τους , είναι σε ποσοστό 50% οι φυσικές ομορφιές του προορισμού . Ακολουθούν η ιστορία, οι φίλοι , η οικογένεια, το internet, τα ταξιδιωτικά γραφεία.

«H προώθηση ενός προορισμού είναι και θέμα του αρμοδίου υπουργείου .Στο χέρι σας είναι να πιέσετε για τη θεσμική προώθηση που δεν μπορεί να γίνει τοπικά», τόνισαν οι καθηγητές.

Σε ότι αφορά τον τρόπο με τον οποίο κλείνουν τις διακοπές τους οι επισκέπτες παρουσιάζει ενδιαφέρον το γεγονός ότι σε ποσοστό 50% προτιμούν να κανονίζουν τις διακοπές τους παραδοσιακά δηλαδή μέσω τουριστικών πρακτορείων. Σε ποσοστό 24% κάνουν τις κρατήσεις τους μέσω του internet.

Αυτοί που προτιμούν να κλείνουν ηλεκτρονικά τους διακοπές τους είναι οι Άγγλοι (44%).

Σε ποσοστό 58% οι Γερμανοί κλείνουν τις διακοπές τους από τα πρακτορεία. Οι Ρώσοι σε ποσοστό 83% κλείνουν διακοπές μέσω τουριστικών πρακτορείων.

Σχετικά με το κόστος των πακέτων διαμονής σε ποσοστό 50% κυμαίνονται από 750 έως 1500 ευρώ. Μάλιστα επισημάνθηκε ότι είναι ελάχιστα τα πακέτα διαμονής με κόστος μεγαλύτερο των 1.500 ευρώ.

«Αυτό σημαίνει ότι η Ρόδος δεν είναι ακριβός προορισμός», αναφέρθηκε.

Ανά εθνικότητα οι Ρώσοι πληρώνουν από 900 έως 1000 ευρώ, οι Γερμανοί μέχρι 1200 ευρώ, οι Ελβετοί έως 1.200 και οι Ιταλοί μέχρι 1.250 ευρώ.

Όσο για τα χρήματα δαπανούν οι επισκέπτες, εκτός των πακέτων διαμονής κυμαίνονται από 212 έως 337 ευρώ δηλαδή κατά μέσο όρο 50 ευρώ την ημέρα! Το 2017 ήταν από 435 έως 440 ευρώ.

Οι τουρίστες που ήρθαν στη Ρόδο με πακέτο ημιδιατροφής ξόδεψαν επιπλέον χρήματα για τη διατροφή τους περισσότερο και λιγότερο για ψώνια. Σε αντίθεση με αυτούς εκείνοι που έκαναν χρήση των προγραμμάτων «all inclusive» δαπάνησαν επί πλέον χρήματα, για ταξίδια εκδρομές και ψώνια.

Ωστόσο δεν είναι δυνατό μέσω της έρευνας στην παρούσα φάση να διευκρινιστεί αν τα ψώνια ήταν απλά σουβενίρ ή είδη που κοστίζουν αρκετά χρήματα.

Πάντως η έρευνα έδειξε ότι οι επισκέπτες που ήρθαν στη Ρόδο, το δίμηνο Μαίου – Ιουνίου έχοντας πετύχει ίσως καλύτερες τιμές σε ότι αφορά τη διαμονή τους, δαπάνησαν μέχρι και 600 ευρώ εκτός ξενοδοχείων.

Δεν συμβαίνει το ίδιο με τους υπολοίπους που ήρθαν για διακοπές στην αιχμή της σεζόν γιατί είχαν πληρώσει περισσότερα χρήματα για τη διαμονή τους.

Σε ότι αφορά τις υπηρεσίες και το φαγητό εντός των ξενοδοχείων οι επισκέπτες που απάντησαν τα ερωτηματολόγια δήλωσαν πολύ ευχαριστημένοι ( βαθμός 8,74-9,24 ).

Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως με το φαγητό εκτός ξενοδοχείων αφού οι επισκέπτες δήλωσαν λιγότερο ικανοποιημένοι. Σε σύγκριση με το 2017 που ο βαθμός ικανοποίησης ήταν 8,1 το 2018 διαμορφώθηκε στο 7,8.


Σε ότι αφορά το αεροδρόμιο ο βαθμός ικανοποίησης ήταν στο 6,78.

Βελτίωση παρουσίασε η κατάσταση στις παραλίες αφού ο βαθμός ικανοποίησης ήταν στο 8,2 από 7,4 που ήταν το 2017.

Δυσμενή είναι τα στοιχεία που έχουν να κάνουν με την καθαριότητα και τις δημόσιες συγκοινωνίες αφού ο βαθμός ικανοποίησης μειώθηκε. Για την καθαριότητα είναι 6,7 από 6,5 . Για τις δημόσιες συγκοινωνίες 5,8 από 6,72 .

Παρόλα αυτά οι επισκέπτες συστήνουν ανεπιφύλακτα τη Ρόδο για διακοπές τους με βαθμό 9 από 8,2 που ήταν το 2017. Αυτοί που συστήνουν περισσότερο τη Ρόδο είναι οι Ρώσοι και ακολουθούν οι Γερμανοί και οι Άγγλοι.

Όπως επισημάνθηκε η επόμενη έρευνα θα διενεργηθεί βάση ερωτηματολογίων που θα διακινηθούν ηλεκτρονικά .

Μετά τη παρουσίαση των αποτελεσμάτων έγιναν τοποθετήσεις από τους παρισταμένους .

Σχόλια

  1. Ανώνυμος31/3/19 13:49

    Ναι καλά μόνο σε αυτά έχει θέμα.. Δρόμοι απλά τραγικοί πεζοδρόμια τραγικά φωτισμός του θανάτου... Βιολογικοί καθαρισμοί απλά βρωμα και Σαπίλα... Νοσοκομείο απλά τρεγικο... Γενικά κωλο κατάσταση

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *