Προκαταρκτική έρευνα για τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη παρήγγειλε εισαγγελέας, ύστερα από μηνυτήρια αναφορά που υποβλήθηκε τα τελευταία 24ωρα.
Με παραγγελία του, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Στέφανος Ζαρκαντζιάς, ζητεί να διερευνηθεί κάτω από ποιο νομοθετικό πλαίσιο κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά πατίνια και εάν παραβιάζονται διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Την έρευνα αναμένεται να διενεργήσει η διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Είχε προηγηθεί μηνυτήρια αναφορά, την οποία κατέθεσε τις προηγούμενες μέρες πολίτης, που υποστήριξε ότι η χρήση των πατινιών, εκτός από ανεξέλεγκτη, είναι και παράνομη.
Το νέο μέσο μεταφοράς έκανε τους τελευταίους μήνες την εμφάνισή του στην πόλη, στο πλαίσιο πιλοτικής λειτουργίας και από τις πρώτες μέρες αρκετοί, κυρίως μικρότερης ηλικίας Θεσσαλονικείς, έσπευσαν να το χρησιμοποιήσουν, χαρακτηρίζοντάς το ως εύκολο και οικολογικό μέσο μετακίνησης.
Από την άλλη όμως, διατυπώνονται συνεχώς προβληματισμοί για την απουσία νομοθετικού και ρυθμιστικού πλαισίου, προκειμένου αφενός να προσδιοριστεί τι ακριβώς μέσο είναι τα ηλεκτρικά πατίνια, ώστε να υπαχθούν ανάλογα στις διατάξεις του ΚΟΚ, και αφετέρου να υπάρξει ένας κανονισμός που θα διέπει την ασφαλή συνύπαρξή των χειριστών τους με πεζούς και οδηγούς αυτοκινήτων.
Οι παραπάνω προβληματισμοί εντάθηκαν μετά και το πρόσφατο ατύχημα που σημειώθηκε στην Καλαμαριά, όταν 16χρονος χειριστής ηλεκτρικού πατινιού συγκρούστηκε με Ι.Χ. αυτοκίνητο, με συνέπεια να τραυματιστεί και να διακομιστεί σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης για την παροχή των πρώτων βοηθειών. Το ατύχημα είχε συμβεί στα μέσα του περασμένου μήνα και επρόκειτο για το πρώτο επισήμως καταγεγραμμένο τροχαίο με ηλεκτρικό πατίνι.
Με αφορμή και το περιστατικό αυτό, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, αναφέρθηκε στο θέμα των ηλεκτρικών πατινιών, λέγοντας ότι «η χρήση τους έχει γίνει πλέον επικίνδυνη». Όπως επισήμανε στη διάρκεια προ ημερών δημοτικού συμβουλίου, επικοινώνησε με την Τροχαία η οποία τον ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο. Παράλληλα, ο ίδιος πρότεινε ως λύση να μειωθεί το όριο ταχύτητας των πατινιών σε 5 έως 10χλμ/ ώρα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.