ροή ειδήσεων

Κουλτούρα φιλοξενίας και τουριστική συνείδηση

Γράφει ο Μιχάλης Κωστόπουλος*



Η λέξη κουλτούρα προέρχεται από το ρήμα colere, που σημαίνει καλλιεργώ, και είναι το αντίστοιχο της Ελληνικής λέξης παιδεία. Ωστόσο, κουλτούρα δεν είναι μόνο ο πολιτισμός και η ιστορία. Είναι επίσης η κουζίνα, οι γεύσεις, τα αρώματα, η μουσική και η συνολικότερη εμπειρία γύρω από τον επισκέπτη. Όλη η κουλτούρα μαθαίνεται, αλλά ότι μαθαίνουμε δεν είναι κουλτούρα.

Άμεσα συνυφασμένη η τουριστική συνείδηση, που είναι στην ουσία τρόπος ζωής, από την ποιοτική παροχή υπηρεσιών, τη συμπεριφορά μας και την φιλοξενία προς τους επισκέπτες μας, ανεξάρτητα εάν είμαστε άμεσα η έμμεσα εμπλεκόμενοι με το τουριστικό ποιόν. Επομένως, όπου λείπει η κουλτούρα φιλοξενίας και η τουριστική συνείδηση, τείνουν όλα να γίνονται ευκαιριακά, λίγο έως πολύ πρόχειρα, και κάπου είμαστε και λιγάκι αφελείς, ασυνεπείς και σε ορισμένες περιπτώσεις αισχροκερδούμε, όπου βραχυπρόθεσμα κάτι τέτοιο μας ικανοποιεί οικονομικά, αλλά στο τέλος αποδεδειγμένα μας οδηγεί στην καταστροφή.

Ο ποιοτικός τουρίστας δεν αφήνει μόνο χρήματα αλλά ενδιαφέρεται να γνωρίσει τις παραδόσεις και τον τρόπο ζωής του τόπου και να νιώσει πως ήρθε σε έναν προορισμό ο οποίος τον σέβεται αλλά παράλληλα σέβεται και τον εαυτό του. Οπότε, όποιες υποδομές και αν φτιαχτούν, εάν δεν αναπτύξουμε όλοι επαγγελματικούς τρόπους συμπεριφοράς στην εξυπηρέτηση του κάθε επισκέπτη, τότε το θέμα συζήτησης θα είναι πάντα τα άλυτα τουριστικά προβλήματα της περιοχής, της πόλης, του νησιού, της χώρας.

Είτε έχουμε βενζινάδικο, είτε εστιατόριο, είτε ξενοδοχείο 5 αστέρων, αυτό που έχει ίσως τη μεγαλύτερη σημασία και δεν κοστίζει τίποτα είναι η φιλοξενία, η εξυπηρέτηση, η οποία είναι ανυπόστατο κομμάτι κάθε συναλλαγής.

Μια καλημέρα, ένα ευχαριστώ, ένα χαμόγελο.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είμαστε όλοι μας representatives, είμαστε αντιπρόσωποι δηλαδή του τουριστικού προϊόντος. Έχουμε λοιπόν τη συνείδηση να καταλάβουμε πως ότι κάνουμε έχει αντικτυπο. Θετικό αλλά και αρνητικό.

*Ο Μιχάλης Κωστόπουλος ασχολείται με τον τουρισμό τα τελευταία 15 χρόνια - τα 10 σε ξενοδοχεία. Είναι απόφοιτος της Ανωτέρας σχόλης τουριστικών επαγγελμάτων Ρόδου Α.Σ.Τ.Ε.Ρ. Εργάζεται ως Food & Beverage Manager στον Όμιλο Mitsis Hotels. Στο παρελθόν έχει εργαστεί σε αρκετές εταιρείες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μερικές από τις εταιρείες που έχει συνεργαστεί είναι η Grecotel, Atlantica, Esperia, το πολυβραβευμενο ξενοδοχείο The Vineyard (Relais & Chateaux), όπως και με την InterContinental Hotels στο Λονδίνο.

TornosNews.gr

Σχόλια

  1. Για να πεις μια καλημέρα και ένα χαμόγελο θα πρέπει πρώτα η τσέπη να είναι γεμάτη. Όλα τα άλλα είναι λόγια του αέρα! Νηστικό αρκούδι δεν χορεύει! Τα ξενοδοχεία έχουν γίνει γαλέρες και όπως λέει και μια Ισπανική παροιμία,

    "Πρέπει να είσαι λέρα για να κυβερνάς γαλέρα"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *