ροή ειδήσεων

Απίστευτη καταγγελία κατά της Booking | Ενέργειες της Γ.Γ. Καταναλωτή



Σε μια απίστευτη καταγγελία σχετικά με την Booking, προχώρησε στα κοινωνικά δίκτυα, στην γενική γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, η κα. Αναστασία Πεντία, η οποία έκλεισε διακοπές στο Παρίσι μέσα από την δημοφιλή ταξιδιωτική ιστοσελίδα, σε ανύπαρκτο κατάλυμα όπως υποστηρίζει, το οποίο εισέπραξε ολόκληρο το ποσό της διαμονής, ενώ η Booking ακολουθεί παρελκυστική τακτική, αρνούμενη να επιστρέψει τα χρήματα.


Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την έγγραφη καταγγελία της κας Πεντία στις αρχές, που δημοσιοποίησε και στα κοινωνικά δίκτυα, “Στο τέλος Ιανουαρίου 2021, κάναμε μια κράτηση για 5 άτομα για τον Αύγουστο για τη Γαλλία στην Booking.com. Επιλέξαμε το κατάλυμα γιατί έδινε πλήρη επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης και σε καιρό πανδημίας θεωρήσαμε ότι είναι το πιο σωστό. Το κόστος ήταν 894 ευρώ

Την επόμενη ημέρα το πρωί, επικοινώνησε μαζί μας το κατάλυμα για να μας πει ότι δεν εγκρίνει η τράπεζά μας τη συναλλαγή και ότι έσπασαν σε μικρότερες χρεώσεις το κόστος. Είχαν χρεώσει ήδη 600 ευρώ και ήθελαν άλλη κάρτα για να χρεώσουν το υπόλοιπο, δηλαδή άλλα 294 ευρώ.

Τους δώσαμε δεύτερη κάρτα και η χρέωση έγινε, εξοφλώντας όλο το ποσό. Ίσως το ότι ήθελαν να κάνουν μικρότερες χρεώσεις έπρεπε να μας υποψιάσει, όμως εμπιστευόμαστε πλήρως την Booking που χρησιμοποιούμε χρόνια. Για όλα αυτά υπάρχουν πλήρεις φωτογραφικές αποδείξεις εκ μέρους μας.

Μετά από ένα μήνα, μπήκαμε στην Booking να δείξουμε το κατάλυμα στα παιδιά μας.



Δεν υπήρχε πλέον.

Μας ανησύχησε αυτό και στείλαμε αμέσως email στο κατάλυμα, όπως και πήραμε τηλέφωνο. Στα email μας δεν απάντησε κανείς, ενώ το τηλέφωνο, που αναγραφόταν στην ιστοσελίδα, δεν υπήρχε.

Βρήκα την “επαγγελματική” σελίδα των ιδιοκτητών. Ίδια ιστορία. Ψεύτικα email και τηλέφωνα. Έψαξα την διεύθυνση του καταλύματος και το νούμερο 31 δεν υπήρχε. Το mail που υποτίθεται ήταν εταιρικό στη Booking, είχε κατάληξη @gmail.com και δεν απαντούσε κάποιος. Πολύ ανησυχητικό. Κανείς δεν είχε κάνει το κόπο από την Booking να ελέγξει τα στοιχειώδη. Εαν, δηλαδή,τα στοιχεία του καταλύματος αντιστοιχούν σε πραγματικα πρόσωπα και μέρη.

Επικοινώνησα με την Booking και τους εξήγησα την κατάσταση.

Επικοινώνησαν με το κατάλυμα και δεν έλαβαν ποτέ απάντηση. Μου συνέστησαν να ακυρώσουμε την κράτηση μετά από λίγες ημέρες, ώστε να αρχίσει να μετράει το χρονικό διάστημα που δικαιούμαστε επιστροφή χρημάτων. Μου είπαν ότι στην περίπτωση που δεν βρουν τους διαχειριστές του καταλύματος, τα χρήματα θα επέστρεφαν οι ίδιοι. Μου είπαν ότι δυστυχώς όμως πρέπει να περιμένουμε 15 εργάσιμες ημέρες για να μπορέσει να μας επιστρέψει η Booking τα χρήματα.

Με την παρέλευση αυτών των 15 ημερών, επικοινωνήσαμε με την Booking για να επιστραφούν τα χρήματα. Μας είπαν ότι πρέπει να κάνουμε αίτημα στην τράπεζά μας για να πάρουμε τα χρήματα πίσω από εκεί- και όχι από αυτούς.

Εαν δεν τα επιστρέψει η τράπεζα, τότε, μόνο, αυτοί θα μας τα δώσουν.

Για όλα αυτά έχουμε πλήρη φωτογραφικά αποδεικτικά στοιχεία. Τους εξηγήσαμε ότι η Booking είναι ο εγγυητής της κράτησης και ότι από δική τους σοβαρότατη αμέλεια, μπόρεσε ένας απατεώνας να δώσει ψευδή στοιχεία (χωρίς να υπάρχει πραγματικό, επιβεβαιωμένο πρόσωπο που να προσφέρει υπαρκτό κατάλυμα), να πάρει μέσω της Booking (στο οποίο εμείς δώσαμε τα στοιχεία των καρτών μας) όλες τις λεπτομέρειες των καρτών μας και να μας χρεώσει ποσά.

money tourism copyright photo

Μας είπαν τότε ότι αν αρνηθεί η τράπεζα να μας αποζημιώσει γραπτώς, τότε μόνο θα επιστρέψουν τα χρήματα οι ίδιοι. Μας είπαν ότι αυτό κάνουν ως ρουτίνα με τις τράπεζες. Για όλα αυτά έχουμε πλήρη φωτογραφικά αποδεικτικά στοιχεία.

Ψευδέστατο και αυτό- και οι δύο τράπεζες μας είπαν ότι είναι αδύνατο τράπεζα να δώσει άρνηση για συναλλαγή τρίτων και ότι κάτι τέτοιο δεν έχουν δώσει και ούτε θα δώσουν ποτέ.

Οι τράπεζές μας αρνούνται να παρέχουν τέτοιο έγγραφο, αφού δεν φέρουν την οποιαδήποτε ευθύνη για αυτή την κράτηση. Μας είπαν να κάνουμε αίτημα αμφισβήτησης συναλλαγής, το οποίο θα εξετάσουν μετά από 60 εργάσιμες ημέρες. Η μία, δε, κάρτα, αναγκαστικά έπρεπε να ακυρωθεί για να κινηθεί η διαδικασία. Μετά την έλευση 60 εργασίμων ημερών, και μόνο τότε, θα μας απαντήσουν εάν θα επιστρέψουν τα χρήματα ή όχι.

Η Booking καλύπτει τους απατεώνες, τους δίνει τα πλήρη στοιχεία των καρτών μας και αφήνει ακάλυπτους εμάς τους τουρίστες, στους οποίους “εγγυάται”, ψευδώς και δολίως, πλήρη επιστροφή χρημάτων που δεν έχει καμία πρόθεση να τιμήσει. Δεν ελέγχει ποιος διαφημίζει κατάλυμα στην πλατφόρμα της, από οικονομικό απατεώνα έως βίαιο εγκληματία, είναι προφανές ότι τους είναι αδιάφορη η σωματική και οικονομική ασφάλεια του τουρίστα.

Η κα. Πεντία έστειλε την καταγγελία και στην Booking, εξηγώντας ότι έχει αποσταλεί στο υπουργείο αλλά δεν υπήρξε καμία απάντηση.

Σύμφωνα με την ίδια, αμέσως μόλις υπέβαλλε την καταγγελία στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μέσω της ιστοσελίδας του, “..με κάλεσαν στο κινητό για να μου δώσουν οδηγίες. Μια εξαιρετική, καταρτισμένη κυρία μου είπε ότι θα το αναλάβει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, που συστεγάζεται με το Συνήγορο του Καταναλωτή, επειδή η έδρα είναι στο Άμστερνταμ. Υπάρχουν εκεί δικηγόροι της Υπηρεσίας οι οποίοι αναλαμβάνουν την υπόθεση και το λύνουν εξωδικαστικά”.

Ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης


Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων Παναγιώτης Σταμπουλίδης, δήλωσε για το θέμα αυτό στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: “Έχουμε αποδείξει σε όλους ότι διαθέτουμε την αποφασιστικότητα για να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα που θίγουν τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών. Ήδη έχουν διερευνηθεί δεκάδες καταγγελίες και έχουν επιβληθεί χιλιάδες ευρώ πρόστιμα σε όσους έχουν εφαρμόσει αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Καλούμε τους πολίτες να εμπιστεύονται την διοίκηση και να μην διστάζουν να την συμβουλεύονται.

Τέλος, η αναβάθμιση του κέντρου καταγγελιών 1520 θα συμβάλει καθοριστικά στην επιτάχυνση και διαφάνεια στις διοικητικές ενέργειες της διοίκησης”.

Το υπουργείο Τουρισμού

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπόθεση είναι σε γνώση και του υπουργείου Τουρισμού, οι υπηρεσίες του οποίου εξετάζουν τα δεδομένα.

Το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ απέστειλε σχετικό ερώτημα στην Booking, η οποία δεν έχει στην ιστοσελίδα της υπεύθυνο Τύπου ή επώνυμη επαφή, παρά μόνο ένα μειλ εταιρίας Δημοσίων Σχέσεων στο Λονδίνο και αναμένει την απάντησή της.
money-tourism

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *