MyDATA: Ηλεκτρονικά βιβλία για όλους από την 1η Νοεμβρίου



Αναμένεται να μπει «τέλος» στις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών – προμηθευτών


Αλλάζουν τα δεδομένα από την 1η Νοεμβρίου για χιλιάδες επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, καθώς πλέον στη ζωή τους «μπαίνουν» και επίσημα τα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA.

Τι αλλάζει στις επιχειρήσεις

Τα ηλεκτρονικά βιβλία αναμένεται να «αφήσουν πίσω» τις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών – προμηθευτών. Με αυτόν τον τρόπο, αυτόματα πλέον θα συμπληρώνονται οι φορολογικές δηλώσεις, και θα βγαίνουν γρηγορότερα οι επιστροφές φόρου.

Οι επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία και τζίρο άνω των 50.000 ευρώ καθώς και επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ χρησιμοποιούν ήδη την πλατφόρμα myDATA και διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων ενώ από 1η Νοεμβρίου η υποχρέωση αυτή επεκτείνεται και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους.



Για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις λειτουργεί η εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα έκδοσης παραστατικών ψηφιακά με ταυτόχρονη διαβίβαση στο myDATA.

Ήδη έχουν εγγραφεί πάνω από 12.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες με απλογραφικά βιβλία και τζίρο έως 50.000 ευρώ. Πριν την υποχρεωτική διαβίβαση των τιμολογίων εσόδων στην πλατφόρμα myDATA ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

1. Στην πλατφόρμα myDATA διαβιβάζονται υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων

2. Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδοθεί από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως την 1η Οκτωβρίου 2021 ή την 1η Νοεμβρίου 2021 διαβιβάζονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ έως και την 31 Μαρτίου 2022

3. Για το έτος 2021 δεν προβλέπονται πρόστιμα και κυρώσεις σε περίπτωση μη διαβίβασης των στοιχείων. Μέχρι το τέλος του έτους το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή νομοθετική διάταξη που θα ορίζει τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη τήρησης του νόμου

4. Για τη διαβίβαση των παραστατικών μπορεί να γίνει δωρεάν χρήση της εφαρμογής «timologio» για την τήρηση ηλεκτρονικών βιβλίων από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν μηχανογραφικό σύστημα έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών στο myDATA ή το σύστημά τους δεν καλύπτει τις καθημερινές τους ανάγκες

5. Μέσω της εφαρμογής «timologio» ακολουθώντας ορισμένα απλά βήματα, οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις μπορούν να:

– διαμορφώσουν το προφίλ τους

– να συνθέσουν το πελατολόγιό τους

– να οργανώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τιμολογούν

– να εκδώσουν και να αποθηκεύσουν σε μορφή pdf τα κάθε είδους παραστατικά της (τιμολόγια, αποδείξεις κλπ).

6. Με την έκδοση των παραστατικών μέσα από το «timologio», η εφαρμογή αποστέλλει ταυτόχρονα και αυτόματα τη σύνοψη κάθε συναλλαγής στο myDATA (έσοδα) του επαγγελματία και στο myDATA της επιχείρησης – πελάτη (έξοδα)

7. Ο επαγγελματίας είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την αλήθεια και την ακρίβεια των εκδιδόμενων παραστατικών

8. Η εφαρμογή timologio δεν αποστέλλει τα εκδιδόμενα παραστατικά στον λήπτη τους. Η αποστολή τους παραμένει ευθύνη του χρήστη της εφαρμογής

newsbreak

Σχόλια

εγγραφή

Get new posts by email:

Διαβάστε τα τελευταία Τοπικά Νέα στα Δωδεκάνησα!

Ακολουθήστε τα
Παράπονα Ρόδου στο Google News για άμεση ενημέρωση!

παράπονα Ρόδου

δείτε επίσης

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *