ροή ειδήσεων

Φεστιβάλ Τουρισμού στην Ρόδο: Από την έξυπνη τεχνολογία στην Βιώσιμη Ανάπτυξη για τον Θαλάσσιο Τουρισμό



Δύο Σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν τη δεύτερη ημέρα του International Sea Tourism Festival 2024 by Ayia Napa Marina που λαμβάνει χώρα στη Ρόδο, στη Μαρίνα Μανδρακίου.

Το πρώτο αφορούσε τις «Smart Technologies στον Θαλάσσιο Τουρισμό».
Ο Σταύρος Καραμοντάνης, CEO της AYIA NAPA MARINA, παρουσίασε την εφαρμογή της μαρίνας στην Αγία Νάπα. Μια εφαρμογή ανοιχτή προς το κοινό σε ένα μέρος, αλλά ολόκληρη η βάση δεδομένων είναι για τους κατοίκους. Σχολίασε επίσης τις επιπτώσεις της τεχνολογίας – απώλειες και αλλαγές στους ανθρώπους και τη μαρίνα.



Ο Κωνσταντίνος Ντρης, Operation Manager της Athenian Yachts SA επεσήμανε ότι η χαρτογράφηση της αγοράς «δίνει» 50 δις επενδύσεις για τον ελληνικό τουρισμό.
Σημείωσε ότι «η ΑΙ εφαρμόζεται σε πληθώρα κλάδων – υπάρχει κάποια χώρα στην οποία νοείται η εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης στα λιμάνια»;
Επιπλέον, «οι Επενδύσεις και Έμμεσες επενδύσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης φτάνουν τα 140 εκ. ενώ το yachting στην Ελλάδα παράγει το 1.2% του ΑΕΠ της χώρας».
Μίλησε ακόμη για την 3η γενιά application trip planning gen AI.

Σε ερώτηση αν οι εταιρείες yachting, brokering κλπ είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν αυτή την τεχνολογική εξέλιξη και αλλαγή;
Η απάντηση ήταν «we can’t afford not to».. Δεν μπορούμε να μην ακολουθήσουμε!
Υπάρχει μια αλλαγή μεγάλων ταχυτήτων στην επικοινωνία και αναγκαστικά πρέπει να ακολουθείται.
Οι εταιρείες αναγνωρίζουν την ανάγκη αυτή, είτε την ακολουθούν άμεσα ή όχι.
Σε κάθε αλλαγή υπάρχει αντίσταση, ακόμη και σε έναν κλάδο που έχει μάθει να προσαρμόζεται. Είναι λογικό όσο εμποτίζεται η κοινωνία με τις νέες τεχνολογίες, τόσο πιο εύκολη θα είναι η προσαρμογή της αγοράς/ κοινού.
Σημειώνεται επίσης ότι οι πιο προηγμένες σχετικές τεχνολογικές λύσεις έχουν εφαρμοστεί στην Καραϊβική!

Στην ερώτηση αν η τεχνολογική ανάλυση προσφέρει κάτι στα ελληνικά δεδομένα για τα σκάφη και τους χρήστες, η απάντηση είναι πάλι η τεχνολογία!
Η ραγδαία ανάπτυξη και εξέλιξη της τεχνολογίας, αυτή σίγουρα θα μπορέσει να διευκολύνει την εφαρμογή στους χρήστες των σκαφών.
Πάντως, οφείλει να παραδεχθεί κανείς ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει άμεσος τρόπος να απαντηθεί αυτή η ερώτηση.



Το δεύτερο Open Air Σεμινάριο της ημέρας είχε θέμα τη «Γαλάζια οικονομία και Βιώσιμη Ανάπτυξη του Θαλάσσιου Τουρισμού στην Ελλάδα»,
Ο Μιχάλης Τσατσαρώνης, επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας στο ΕΚΠΑ και Αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χίου, μίλησε για τη βιωσιμότητα του θαλάσσιου Τουρισμού που είναι “the talk of the town”. Τόνισε πως η Ελλάδα σε αυτό το χώρο θα πρέπει να είναι πρωτοπόρος. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην βιωσιμότητα των λιμένων, σύμφωνα με την οδηγία CSRD – corporate sustainability reporting directive / ESG environment social governance.
Οι βιώσιμες πρακτικές είναι απαραίτητες για τα λιμάνια. Σύμφωνα με τους εισηγητές , υπάρχουν δύο λύσεις: κανονισμοί & πράσινες τεχνολογίες.

Go Green – Go Blue – Go smart
To μότο του φεστιβάλ περιγράφει τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης.
Πέραν του περιβαλλοντικού και οικονομικού αντίκτυπου, υπάρχει επίσης ο κοινωνικός. Αυτός προκύπτει από την εκπαίδευση του προσωπικού και αποδίδει πολλαπλάσια η αξία της βιώσιμης ανάπτυξης μακροχρόνια.
Σωστές πρακτικές ESG δίνουν πολλαπλά οφέλη (Port & Marinas ESG Initiative)



Ο Γεώργιος Βαγγέλας, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, στο ΕΚΠΑ επεσήμανε πως μάλλον η Ελλάδα έχει πολλά να μάθει από την Κύπρο. Μαρίνα Λάρνακας: διαφορετική νοοτροπία και προσέγγιση στην δημιουργία Μαρινών. Επίσης η Ελλάδα θα πρέπει να δώσει έμφαση στην κυκλική οικονομία και τους πολλαπλούς κύκλους ζωής και χρησιμότητας –Recycle Reuse Repair.
European Green Deal – εφαρμογή στην Ναυτιλία και σιγά σιγά και στα λιμάνια.
Η κυκλική οικονομία πρέπει να εφαρμοστεί και στους τουριστικούς λιμένες.
Σε γενικές γραμμές φαίνεται πως το γιώτινγκ κερδίζει έδαφος. Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον είχε η παρουσίαση του πλαισίου ανάπτυξης κυκλικής οικονομίας, με παράδειγμα την Μαρίνα Φλοίσβου, η οποία έχει πολιτική ESG, αλλά και των πλεονεκτημάτων που μπορεί να προσφέρει η ένταξη στην κυκλική οικονομία, άλλων μαρινών.

Από τη στιγμή που γίνεται για τα πλοία, δεν υπάρχει λόγος να μην γίνεται για γιωτ.
Το απλό σκεπτικό είναι : «δεν πετάμε τίποτα, απορρίμματα μηδενικά»

Του χρόνου, στις ίδιες ημερομηνίες το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί στην Μαρίνα στην Αγία Νάπα και ο κ. Κωνσταντάρος ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον κ. Καραμοντάνη, που σημείωσε ότι η Κύπρος έχει πολλά να «μάθει» από την Ελλάδα και το αναγνωρίζει. Η Κύπρος οφείλει να μάθει από την ελληνική ναυτιλία. Είμαστε όλοι Έλληνες είπε. «Δεν θα ανακαλύψουμε την Αμερική, ρωτώντας πας στην Πόλη»
Θα επιστρέψουμε από εδώ και θα σας υποδεχτούμε στην Κύπρο.
Ο κ. Κωνσταντάρος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για τη διοργάνωση που πραγματοποιείται του χρόνου στην Κύπρο. «Είμαστε η ίδια χώρα» είπε. Προχωράμε δυναμικά για την Μαρίνα Αγίας Νάπας 2025

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *