ροή ειδήσεων

TUI: Η Ελλάδα παραμένει στην κορυφαία τριάδα για το Καλοκαίρι του 2025 | Στο +4% οι τιμές | Στο +2% οι κρατήσεις




Η Ελλάδα αναδεικνύεται στον no2 πιο δυνατό “παίχτη” για τον όμιλο ΤUI την επερχόμενη, θερινή, τουριστική περίοδο, “πρωταγωνιστώντας”, μαζί με την Ισπανία και την Τουρκία στις καλοκαιρινές κρατήσεις, όπως αποκάλυψε ο κορυφαίος τουριστικός οργανισμός, δίνοντας στη δημοσιότητα τα στοιχεία του α’ τριμήνου του οικονομικού έτους, τα οποία επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες για ένα ισχυρό καλοκαίρι 2025.
Σύμφωνα με την TUI, προορισμοί μεσαίων και μικρών αποστάσεων καθοδηγούν τις κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2025, με την Ισπανία, την Ελλάδα και την Τουρκία να εξακολουθούν να αποτελούν τους πιο δημοφιλείς, καλοκαιρινούς, τουριστικούς προορισμούς για τους πελάτες του κορυφαίου ομίλου.



Το ελπιδοφόρο ξεκίνημα του νέου οικονομικού έτους, που αποτελεί προάγγελο για περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου TUI το 2025, αποδεικνύουν τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου, τα οποία ανακοινώθηκαν σήμερα.



Ο όμιλος ΤUI ανακοίνωσε σήμερα “θετική δυναμική εμπορικών συναλλαγών” για τον φετινό χειμώνα και το καλοκαίρι του 2025, καθώς ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος της Ευρώπης προβλέπει ανάπτυξη για το έτος.


Ο αριθμός των παραθεριστών που ταξίδεψαν με την εταιρία αυξήθηκε κατά 6% σε ετήσια βάση και έφτασε τα 3,7 εκατομμύρια το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, με αποτέλεσμα τα έσοδα να αυξηθούν κατά 13% στα 4,9 δισεκατομμύρια ευρώ, από 4,3 δισ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024.

Τα υποκείμενα κέρδη για το πρώτο τρίμηνο του ομίλου “εκτινάχθηκαν” στα 50,9 εκατ. ευρώ από 6 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτή η εξέλιξη προήλθε κυρίως από τις πολύ καλές επιδόσεις του τμήματος Holiday Experiences, το οποίο περιλαμβάνει τους τομείς Hotels & Resorts, Cruises και την TUI Musement (περιλαμβάνει τις δραστηριότητες Tours & Activities).

Την ίδια περίοδο, ο αριθμός των παραθεριστών που επέλεξαν δυναμικά πακέτα διακοπών αυξήθηκε κατά 18% σε 700.000.

Στο πλαίσιο αυτών των εξελίξεων, η TUI προέβλεψε “μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης” στον τομέα αυτό στο μέλλον. Όπως και το προηγούμενο έτος, το μέσο ποσοστό πληρότητας στις αγορές διαμορφώθηκε στο 85%.

“Λόγω εποχικών παραγόντων, τα δύο πρώτα τρίμηνα του οικονομικού έτους -Οκτώβριος – Μάρτιος- είναι συνήθως αρνητικά για τις εταιρίες του κλάδου όσον αφορά τα κέρδη. Παρ’ όλα αυτά, ο όμιλος κατάφερε να βελτιώσει το περσινό θετικό αποτέλεσμα. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 13% στα 4,9 δισ. ευρώ, ενώ το προηγούμενο έτος ήταν 4,3 δισ. ευρώ”, σημειώνει η εταιρία.

Ωστόσο, οι υποκείμενες ζημίες για τη βόρεια περιοχή του ομίλου που καλύπτει το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία και τις σκανδιναβικές χώρες αυξήθηκαν από 50,4 εκατ. ευρώ σε 88,5 εκατ. ευρώ.

Αυξημένες κρατήσεις και τιμές

Ο όμιλος ανακοίνωσε ότι η θετική συνολική δυναμική των κρατήσεων για τον χειμώνα 2024-25 και το καλοκαίρι 2025 συνεχίζεται, με τις τρέχουσες κρατήσεις να είναι αυξημένες κατά 2% σε σύγκριση με πέρυσι.



“Ειδικότερα, η θετική δυναμική των κρατήσεων τις τελευταίες εβδομάδες αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις διακοπές τους”, πρόσθεσε η εταιρία.

Οι τιμές των πακέτων διακοπών συνεχίζουν την αυξητική τους πορεία με την TUI να σημειώνει πως για το καλοκαίρι του 2024, οι μέσες τιμές είναι 4% υψηλότερες από πέρυσι.

Το ίδιο ισχύει και για τη χειμερινή περίοδο, με τις κρατήσεις να αφορούν κυρίως προορισμούς μικρών και μεσαίων αποστάσεων, με πιο δημοφιλείς τα Κανάρια Νησιά, την Αίγυπτος και τα Νησιά του Πράσινου Ακρωτηρίου.

Οι επιδόσεις ανά τομέα

Στον τομέα Εμπειρίες Διακοπών, τα ξενοδοχεία και θέρετρα σημείωσαν αποτέλεσμα ρεκόρ ύψους 150,3 εκατ. ευρώ για την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2024 (έναντι 90,7 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος). Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση του υποκείμενου EBIT κατά 66%. Η πληρότητα αυξήθηκε κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες σε 80 %, ενώ η μέση ημερήσια τιμή αυξήθηκε κατά 5% σε ετήσια βάση σε 94 ευρώ.

Οι ισχυρές επιδόσεις των κρουαζιέρων οφείλονται στη βελτιωμένη ζήτηση και τις υψηλότερες τιμές σε συνδυασμό με την επέκταση του στόλου της ΤUI Cruises. Τα υποκείμενα κέρδη αυξήθηκαν κατά 40% σε 48,2 εκατ. ευρώ από 34,5 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς οι μέσες ημερήσιες τιμές αυξήθηκαν κατά 4% σε 213 ευρώ. Οι διαθέσιμες ημέρες κρουαζιέρας επιβατών αυξήθηκαν κατά 10% σε σχέση με πέρυσι σε 2,6 εκατομμύρια.

Η TUI Musement αύξησε επίσης τα έσοδά της σε ετήσια βάση. Κατά την υπό εξέταση περίοδο πωλήθηκαν 2,3 εκατομμύρια εμπειρίες. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 12 %. Ο αριθμός των μετακινήσεων αυξήθηκε επίσης κατά 10% σε 6 εκατομμύρια. Τα υποκείμενα κέρδη EBIT βελτιώθηκαν σε -2,3 εκατομμύρια ευρώ από -10,7 εκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος στο παραδοσιακά ασθενέστερο χειμερινό τρίμηνο.

Ο τομέας Αγορών & Αερομεταφορών (Tour Operators και TUI Airline) επωφελήθηκε από τη συνεχιζόμενη υψηλότερη ζήτηση, ιδίως για δυναμικά πακέτα, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Όπως αναμενόταν, τα υποκείμενα κέρδη EBIT μειώθηκαν συνολικά κατά 31% σε -125,2 εκατ. ευρώ (-95,4 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος), λόγω της υψηλότερης εποχικότητας των επενδύσεων ενόψει του καλοκαιριού σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Αύξηση έως και 10% για το σύνολο του έτους

Η ΤUΙ προέβλεψε αύξηση των ετήσιων εσόδων του ομίλου κατά 5%-10% για το σύνολο του οικονομικού έτους με αύξηση των υποκείμενων κερδών κατά 7%-10% σε ετήσια βάση, ιδίως λόγω των προσδοκιών για το καλοκαίρι του 2025, συμπεριλαμβανομένου του “φαινομένου της μετατόπισης του Πάσχα” κατά περίπου 30 εκατ. ευρώ στο τρίτο τρίμηνο.

Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου TUI, Sebastian Ebel, ανέφερε: “Το πρώτο τρίμηνο δείχνει ότι είμαστε σε καλό δρόμο για περαιτέρω ανάπτυξη στο σύνολο του έτους. Οι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα στις διακοπές τους ακόμη και σε περιόδους αλλαγών και οικονομικών κινδύνων. Οι ξενοδοχειακές μας επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις κρουαζιέρας αναπτύσσονται συνεχώς και είναι ιδιαίτερα κερδοφόρες. Με τον δρομολογημένο μετασχηματισμό, ενισχύουμε τις δραστηριότητες των τουριστικών πρακτόρων στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Για να είμαστε λιγότερο εξαρτώμενοι από την Ευρώπη, εστιάζουμε σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, την Ασία και τη Λατινική Αμερική”.

Και πρόσθεσε: “Η ΤUΙ είναι στρατηγικά καλά τοποθετημένη. Χάρη στο ολοκληρωμένο επιχειρηματικό μας μοντέλο, δημιουργούμε συνέργειες μεταξύ των δύο επιχειρηματικών τομέων Markets + Airline, με τους τουριστικούς πράκτορες και την αεροπορική μας δραστηριότητα, και Holiday Experiences, με τα δικά μας ξενοδοχεία, τις κρουαζιέρες και την TUI Musement. Ο οδικός χάρτης είναι σαφής -επιταχύνουμε τον μετασχηματισμό μας και στοχεύουμε σε παγκόσμια ανάπτυξη. Ορίσαμε την κατεύθυνση γι’ αυτό κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος και θα συνεχίσουμε να επιτυγχάνουμε με συνέπεια το 2025. Το πρώτο τρίμηνο δείχνει ότι η στρατηγική μας αποδίδει, λειτουργικά επιτυγχάνουμε. Οι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα στις διακοπές τους ακόμη και σε περιόδους αλλαγών, και ακόμη και σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον στην Ευρώπη για όλους σχεδόν τους τομείς. Για 10 συνεχόμενα τρίμηνα η ΤUΙ έχει εναρμονίσει με επιτυχία τις τάσεις, τη στρατηγική και τις λειτουργικές επιδόσεις”.

Από την πλευρά του ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου, Mathias Kiep, δήλωσε: “Οι υποσχόμενες επιδόσεις στο πρώτο οικονομικό τρίμηνο του 2025, και συνεπώς το δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο αύξησης των κερδών, θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους μας για το σύνολο του έτους: αναμένουμε αύξηση του υποκείμενου EBIT κατά 7%-10%. Φτάσαμε επίσης σε ένα ακόμη ορόσημο στο οικονομικό μας προφίλ: Ο οίκος αξιολόγησης Fitch αξιολόγησε την ΤUΙ με πιστοληπτική ικανότητα ΒΒ με σταθερές προοπτικές. Αυτό σηματοδοτεί την επιστροφή μας στα προ της πανδημίας επίπεδα”.

Σχόλια

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *