ροή ειδήσεων

Απαγόρευση εισόδου σε διερμηνείς στο νοσοκομείο Ρόδου – Αλαλούμ με τη σορό Γερμανού ασθενούς

Τι απαντά η 2η Υγειονομική περιφέρεια




Αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η αιφνίδια απαγόρευση εισόδου σε επαγγελματίες διερμηνείς στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου, με την επίκληση… προφορικής εντολής από τον Διοικητή του ιδρύματος.


Όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι στο DEBATER, επί σειρά ετών συνεργάζονταν άψογα με το νοσοκομείο, προσφέροντας κρίσιμες υπηρεσίες διερμηνείας σε ασθενείς αλλοδαπής καταγωγής και τις οικογένειές τους.

Μάλιστα, η σχέση συνεργασίας είχε αναβαθμιστεί σε τέτοιο βαθμό, που στο παρελθόν είχε μισθωθεί ακόμα και χώρος εντός του νοσοκομείου, προκειμένου να στεγάζονται οι διερμηνείς και να εξυπηρετούν άμεσα τα περιστατικά.


Όλα αυτά, όπως λένε, γίνονταν σε πλήρη συνεννόηση με τις αρμόδιες αρχές, πάντα με γνώμονα τη διευκόλυνση της επικοινωνίας για τους μη ελληνόφωνους ασθενείς.


Ωστόσο, χωρίς καμία επίσημη απόφαση ή έγγραφο, οι διερμηνείς πλέον βρίσκονται μπροστά σε… κλειστές πόρτες.

Στην είσοδο του νοσοκομείου τους ενημερώνουν απλώς: «Συγγνώμη, τι να κάνουμε, μας είπαν να μη σας αφήσουμε να μπείτε» – φράση που, σύμφωνα με τις καταγγελίες, συνοδεύεται από την αναφορά πως πρόκειται για προφορική εντολή του Διοικητή.

Οι συνέπειες αυτής της εντολής δεν είναι μόνο διοικητικής φύσης – είναι τραγικές όπως καταγγέλλουν.


Πριν από μόλις δύο εβδομάδες, μια Γερμανίδα γυναίκα δεν μπορούσε να συνεννοηθεί για να παραλάβει τη σορό του συζύγου της που απεβίωσε στο νοσοκομείο. Χρειάστηκε να φτάσει στο γραφείο τελετών για να βρει βοήθεια και διερμηνεία, σε μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της.


Το περιστατικό έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην τοπική κοινωνία αλλά και στις κοινότητες αλλοδαπών κατοίκων και επισκεπτών του νησιού. Ήδη έχει σταλεί επίσημη επιστολή διαμαρτυρίας στον Αντιδήμαρχο Ρόδου, με αίτημα να παρέμβει άμεσα, καθώς η απαγόρευση πλήττει ευθέως την παροχή ισότιμης φροντίδας υγείας σύμφωνα με την καταγγελία.

Ο Χρήστος Ροϊλός Διοικητής της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας μίλησε στο DEBATER για τη σχετική καταγγελία και διευκρίνισε ότι:

«Με δική μου εντολή ζήτησα να σταματήσει αυτή η ενέργεια μέσα στο νοσοκομείο. Άτυπα γινόταν χωρίς να το γνωρίζω. Είχε «στηθεί» ένα μαγαζάκι εκεί και μια κυρία από την Ολλανδία έβγαζε πολλά χρήματα μέσα στο νοσοκομείο. Εγώ έδωσα εντολή και της απαγόρευσαν την είσοδο. Δεν υπάρχει καμία νόμιμη διαδικασία να βρίσκεται μέσα στο νοσοκομείο η συγκεκριμένη κυρία. Το προσωπικό στην υποδοχή μιλά άριστα αγγλικά και μπορεί να εξυπηρετεί τους ασθενείς που προέρχονται από το εξωτερικό. Όπως γίνεται και στα υπόλοιπα νοσοκομεία μας στην Κω, στη Χίο, στη Μυτιλήνη στη Σάμο κλπ»

Ενώ σύμφωνα με την νομοθεσία υπάρχει δυνατότητα, εάν υπάρχει σχετικό αίτημα από τους ιατρούς ή ανάγκη, το Νοσοκομείο να έχει, ύστερα από διαγωνισμό, υπηρεσίες διερμηνείας, ώστε να διασφαλίζεται και η ποιότητα των υπηρεσιών (τίτλοι γλωσσομάθειας κ.λπ.). Το τίμημα των υπηρεσιών διερμηνείας καταβάλλεται από το Νοσοκομείο, όχι από τους ασθενείς. Εάν υπάρχει επείγουσα ανάγκη, ομοίως το Νοσοκομείο μπορεί να προβεί στη σχετική διαδικασία για παροχή υπηρεσιών διερμηνείας, καταβάλλοντας το ίδιο το Νοσοκομείο το κόστος και όχι οι ασθενείς.


Σχόλια

  1. Ανώνυμος10/6/25 16:21

    ...και πάλι ΑΘΩΟΙ!!!
    Το βράδυ δεν υπάρχει τηλεφωνικό κέντρο ούτε γραφείο κίνησης.
    Η ενδονοσοκομειακη επικοινωνία γίνεται μόνο με κινητά
    ΩΕΟ!!!
    ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος11/6/25 08:04

    Είχε «στηθεί» ένα μαγαζάκι εκεί και μια κυρία από την Ολλανδία έβγαζε πολλά χρήματα μέσα στο νοσοκομείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος11/6/25 09:27

    Έπαιρναν τους ασθενείς και τους έστελναν σε ιδιώτες ιατρούς ....μίζες και μίζες...
    Διερμηνείς χαχαχαχα......μπράβο στην διοίκηση αλλά γιατί άργησε;τώρα το κατάλαβε;όταν τους είχε και χώρο δεν ήξερε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος12/6/25 06:56

    ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΜΗΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΟΥΛΗΘΗ ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΜΕΤΟΧΕΣ .ΚΑΝΟΝΙΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.

όλα τα νέα στο email σας

Get new posts by email:
παράπονα Ρόδου

επικοινωνήστε μαζί μας

δώσε δύναμη στη φωνή σου,
κάνε τα παράπονα στον δήμαρχο,
κατήγγειλε ότι βλάπτει την κοινωνία,
διέδωσε τις πιο σημαντικές ειδήσεις,
μοιράσου χρήσιμες συμβουλές,
στείλε μας το δικό σου άρθρο
και δημοσίευσε ότι θέλεις
ή αν θίγεσαι από ανάρτηση και σχόλιο
στείλε στο paraponarodou@gmail.com
ή συμπλήρωσε την φόρμα

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *