Αποκάλυψη - Η θρυλική επακούμβηση της φρεγάτας «Kemal Reis» στο Καστελόριζο - ΟΥΚ: Κυβερνήτα, θα μπούμε να τους διαλύσουμε

Η μοναδική στιγμή εθνικής υπερήφανειας στο Αιγαίο, μέσα στα 25 χρόνια ήττας από την Τουρκία
Ήταν 12η Αυγούστου του 2020 όταν στα ανοιχτά του Καστελόριζου καταγραφόταν η περίφημη «επακούμβηση» της φρεγάτας «Λήμνος» με την τουρκική φρεγάτα «Kemal Reis», η οποία είχε επιφορτιστεί να συνοδεύει το ερευνητικό σκάφος «Oruc Reis». Τα όσα συνέβησαν πριν ακριβώς πέντε χρόνια αποτελούν πλέον σημείο αναφοράς για το Πολεμικό Ναυτικό.
Η επακούμβηση της φρεγάτας «ΛΗΜΝΟΣ» με την τουρκική φρεγάτα «KEMAL REIS» κοντά στο τουρκικό ερευνητικό ORUC REIS δεν είχε ως μόνο αποτέλεσμα την πρόκληση σοβαρής ζημιάς στην τουρκική ναυαρχίδα αλλά ουσιαστικά «τσαλάκωσε» το γόητρο της γείτονος και κατέδειξε το επίπεδο ετοιμότητας, την επαγρύπνηση και την επαγγελματική ικανότητα των Ελλήνων αξιωματικών και πληρωμάτων του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο αντιπλοίαρχος Γιάννης Σαλιάρης, έδωσε διαπιστευτήρια ναυτοσύνης και αποδείχθηκε ψύχραιμος και μεθοδικός σε μια κρίσιμη στιγμή.
Η αποφασιστικότητα του, η εμπειρία του, καθώς και η άριστη εκπαίδευση του πληρώματος της «ΛΗΜΝΟΣ», απέτρεψαν τα χειρότερα.
Η απόφασή του να κρατήσει σταθερή πορεία και να θέσει τις μηχανές ανάποδα την κατάλληλη στιγμή ήταν κομβική για να αποφευχθεί μια απόλυτα καταστροφική σύγκρουση η οποία είναι πιθανό να είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση πυρκαγιάς ή ακόμα και την βύθιση του τουρκικού πλοίου.
Λίγες ημέρες μετά το περιστατικό, ο τότε υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος επικοινώνησε προσωπικά με τον αντιπλοίαρχο για να τον συγχαρεί, όμως ο ίδιος ο Σαλιάρης απάντησε ότι απλώς έκανε το καθήκον του.
Απάντηση που καταδεικνύει το υψηλό φρόνημα και τον επαγγελματισμό που διακρίνει τους αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού.

Οι συνομιλίες του πληρώματος από την 12η Αυγούστου συγκλονίζουν:
Ξαφνικά ο Παρατηρητής φωνάζει:
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ: «Νομίζω ότι κινούνται εναντίον μας»
«ΑΝΤΕ ΩΡΕ ΠΑΙΔΙΑ…ΚΑΝΤΕ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΣΑΣ ΟΛΟΙ…. ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΜΑΣ.
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ…
ΒΑΛΤΕ ΤΟΝ ΑΗ ΝΙΚΟΛΑ ΜΠΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΗΔΑΛΙΟ»
- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ: «Στα 30 μέτρα… Πλησιάζουν»
«ΠΑΥΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ» δίνει εντολή ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ της φρεγάτας μας και το πλοίο σχεδόν ακινητοποιείται….
Οι ΟΥΚ είχαν λάβει θέσεις κάτω από τους εμπρόσθιους εκτοξευτές.
Και περίμεναν όπως τα λιοντάρια που παρατηρούν το θήραμα.
- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ: «20 μέτρα»
«ΑΝΑΠΟΔΑ ΟΛΟΤΑΧΩΣ» φωνάζει ο Κυβερνήτης.
Και κατορθώνει με τον ελιγμό αυτό, να βγάλει το πλοίο του από την πορεία του εχθρικού.
- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ: «10 μέτρα»
«ΠΡΟΣΩ ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΚΑΙ ΠΑΣΗ ΔΥΝΑΜΕΙ» ξαναφωνάζει ο Κυβερνήτης και 4.000 τόνοι από χάλυβα κι ατσάλινο πλήρωμα ΤΙΝΑΖΟΝΤΑΙ μπροστά.
Η φρεγάτα τινάχθηκε μπροστά και η πλώρη της ΜΕΘ’ ΟΡΜΗΣ ΑΚΑΘΕΚΤΟΥ καρφώθηκε στον εχθρό.
- ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΟΥΚ: «κ. Κυβερνήτα είμαστε στο πυροβόλο.
Να μπουκάρω, να γίνει η νύχτα μέρα;»
- ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ: «Αν δεν αποκολληθεί το πλοίο, μπουκάρετε»
Και παράλληλα δίνει την εντολή:
«ΑΝΑΠΟΔΑ» φωνάζει δυνατά…
Το πλοίο άρχισε να αποκολλιέται.
Από την αντίπαλη φρεγάτα δεν φάνηκε κανείς…
Απ’ ότι φαίνεται δεν το περίμεναν.
Ήταν συνηθισμένοι τόσα χρόνια με τα «Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης».
Αλλά δεν μας διαβάζουν καλά.
Οι δύο φρεγάτες αποκολλήθηκαν.
Οι αντίπαλοι αποσβολωμένοι.
ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ: «Μείνετε κοντά τους.
Έτσι δεν πρόκειται να μας στοχοποιήσουν τα άλλα πλοία τους.
Μήτσο πάρε επαφή με το Αρχηγείο».

Οι επόμενες ημέρες
Αμέσως μετά το περιστατικό, η Άγκυρα προσπάθησε να διαχειριστεί την κατάσταση σε δύο επίπεδα: από τη μια, επικοινωνιακά, με την προπαγάνδα περί αλώβητης «KEMAL REIS» και, από την άλλη, επιχειρησιακά, αυξάνοντας την πίεση στον ελληνικό στόλο γύρω από το ORUC REIS.
Η ελληνική πλευρά, από την άλλη, διατήρησε αταλάντευτη στάση.
Η άμεση ανακοίνωση του περιστατικού σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο από το Υπουργείο Εξωτερικών και ο επικοινωνιακός χειρισμός συνέβαλαν στο να τεθεί το θέμα υπό την προσοχή της διεθνούς κοινότητας.
Ταυτόχρονα, ο Ελληνικός Στόλος απέδειξε ότι η επιχειρησιακή του ικανότητα είναι υψηλή, διατηρώντας απόσταση ασφαλείας από τα τουρκικά πλοία και αποφεύγοντας επικίνδυνους ελιγμούς.

www.bankingnews.gr
Ήταν 12η Αυγούστου του 2020 όταν στα ανοιχτά του Καστελόριζου καταγραφόταν η περίφημη «επακούμβηση» της φρεγάτας «Λήμνος» με την τουρκική φρεγάτα «Kemal Reis», η οποία είχε επιφορτιστεί να συνοδεύει το ερευνητικό σκάφος «Oruc Reis». Τα όσα συνέβησαν πριν ακριβώς πέντε χρόνια αποτελούν πλέον σημείο αναφοράς για το Πολεμικό Ναυτικό.
Η επακούμβηση της φρεγάτας «ΛΗΜΝΟΣ» με την τουρκική φρεγάτα «KEMAL REIS» κοντά στο τουρκικό ερευνητικό ORUC REIS δεν είχε ως μόνο αποτέλεσμα την πρόκληση σοβαρής ζημιάς στην τουρκική ναυαρχίδα αλλά ουσιαστικά «τσαλάκωσε» το γόητρο της γείτονος και κατέδειξε το επίπεδο ετοιμότητας, την επαγρύπνηση και την επαγγελματική ικανότητα των Ελλήνων αξιωματικών και πληρωμάτων του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο αντιπλοίαρχος Γιάννης Σαλιάρης, έδωσε διαπιστευτήρια ναυτοσύνης και αποδείχθηκε ψύχραιμος και μεθοδικός σε μια κρίσιμη στιγμή.
Η αποφασιστικότητα του, η εμπειρία του, καθώς και η άριστη εκπαίδευση του πληρώματος της «ΛΗΜΝΟΣ», απέτρεψαν τα χειρότερα.
Η απόφασή του να κρατήσει σταθερή πορεία και να θέσει τις μηχανές ανάποδα την κατάλληλη στιγμή ήταν κομβική για να αποφευχθεί μια απόλυτα καταστροφική σύγκρουση η οποία είναι πιθανό να είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση πυρκαγιάς ή ακόμα και την βύθιση του τουρκικού πλοίου.
Λίγες ημέρες μετά το περιστατικό, ο τότε υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος επικοινώνησε προσωπικά με τον αντιπλοίαρχο για να τον συγχαρεί, όμως ο ίδιος ο Σαλιάρης απάντησε ότι απλώς έκανε το καθήκον του.
Απάντηση που καταδεικνύει το υψηλό φρόνημα και τον επαγγελματισμό που διακρίνει τους αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού.

Οι συνομιλίες του πληρώματος από την 12η Αυγούστου συγκλονίζουν:
Ξαφνικά ο Παρατηρητής φωνάζει:
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ: «Νομίζω ότι κινούνται εναντίον μας»
«ΑΝΤΕ ΩΡΕ ΠΑΙΔΙΑ…ΚΑΝΤΕ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΣΑΣ ΟΛΟΙ…. ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΜΑΣ.
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ…
ΒΑΛΤΕ ΤΟΝ ΑΗ ΝΙΚΟΛΑ ΜΠΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΗΔΑΛΙΟ»
- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ: «Στα 30 μέτρα… Πλησιάζουν»
«ΠΑΥΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ» δίνει εντολή ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ της φρεγάτας μας και το πλοίο σχεδόν ακινητοποιείται….
Οι ΟΥΚ είχαν λάβει θέσεις κάτω από τους εμπρόσθιους εκτοξευτές.
Και περίμεναν όπως τα λιοντάρια που παρατηρούν το θήραμα.
- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ: «20 μέτρα»
«ΑΝΑΠΟΔΑ ΟΛΟΤΑΧΩΣ» φωνάζει ο Κυβερνήτης.
Και κατορθώνει με τον ελιγμό αυτό, να βγάλει το πλοίο του από την πορεία του εχθρικού.
- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ: «10 μέτρα»
«ΠΡΟΣΩ ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΚΑΙ ΠΑΣΗ ΔΥΝΑΜΕΙ» ξαναφωνάζει ο Κυβερνήτης και 4.000 τόνοι από χάλυβα κι ατσάλινο πλήρωμα ΤΙΝΑΖΟΝΤΑΙ μπροστά.
Η φρεγάτα τινάχθηκε μπροστά και η πλώρη της ΜΕΘ’ ΟΡΜΗΣ ΑΚΑΘΕΚΤΟΥ καρφώθηκε στον εχθρό.
- ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΟΥΚ: «κ. Κυβερνήτα είμαστε στο πυροβόλο.
Να μπουκάρω, να γίνει η νύχτα μέρα;»
- ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ: «Αν δεν αποκολληθεί το πλοίο, μπουκάρετε»
Και παράλληλα δίνει την εντολή:
«ΑΝΑΠΟΔΑ» φωνάζει δυνατά…
Το πλοίο άρχισε να αποκολλιέται.
Από την αντίπαλη φρεγάτα δεν φάνηκε κανείς…
Απ’ ότι φαίνεται δεν το περίμεναν.
Ήταν συνηθισμένοι τόσα χρόνια με τα «Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης».
Αλλά δεν μας διαβάζουν καλά.
Οι δύο φρεγάτες αποκολλήθηκαν.
Οι αντίπαλοι αποσβολωμένοι.
ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ: «Μείνετε κοντά τους.
Έτσι δεν πρόκειται να μας στοχοποιήσουν τα άλλα πλοία τους.
Μήτσο πάρε επαφή με το Αρχηγείο».

Οι επόμενες ημέρες
Αμέσως μετά το περιστατικό, η Άγκυρα προσπάθησε να διαχειριστεί την κατάσταση σε δύο επίπεδα: από τη μια, επικοινωνιακά, με την προπαγάνδα περί αλώβητης «KEMAL REIS» και, από την άλλη, επιχειρησιακά, αυξάνοντας την πίεση στον ελληνικό στόλο γύρω από το ORUC REIS.
Η ελληνική πλευρά, από την άλλη, διατήρησε αταλάντευτη στάση.
Η άμεση ανακοίνωση του περιστατικού σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο από το Υπουργείο Εξωτερικών και ο επικοινωνιακός χειρισμός συνέβαλαν στο να τεθεί το θέμα υπό την προσοχή της διεθνούς κοινότητας.
Ταυτόχρονα, ο Ελληνικός Στόλος απέδειξε ότι η επιχειρησιακή του ικανότητα είναι υψηλή, διατηρώντας απόσταση ασφαλείας από τα τουρκικά πλοία και αποφεύγοντας επικίνδυνους ελιγμούς.

www.bankingnews.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις των διαχειριστών μπορεί να μην συμπίπτουν με τα άρθρα.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.
Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
Ενδιαφέροντα σχόλια σε όλα τα μέσα μας μπορεί να γίνουν αναρτήσεις.
Περισσότερα στους όρους χρήσης.